K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2013, 15:16   #1
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Gåde råd ifbm. ansøgningsprocessen til fleksjob

Hej alle her på K10

Jeg er ny her på siden - men har længe fulgt med på sidelinjen vedr. I andres problemstillinger og udfordringer...

Jeg er imponeret over jeres gejst og villighed til at hjælpe andre - når man selv er langt nede... Skønt...

Håber I måske også kan hjælpe mig lidt?

For at gøre en lang historie kortere, så har jeg i mange år - siden de tidligere teenageår lidt af problemer med min ryg. Disse er desværre tiltaget med årerne (er nu 35 år), og jeg har indenfor de sidste år gennemført flere rygoperationer, der desværre ikke har gjort nogen bedring, kun gjort mine smerter og udholdenhed værre... (

Jeg har været sygemeldt fra min seneste arbejdsplads on/off de seneste år - og blev så fuldtidssygemeldt tilbage i januar 2013 - desværre med en fyring som afslutning... (

Mine læger på hospitalet har "afsluttet" mig, på den måde at de ikke længere kan gøre mere kirurgisk - de har også skrevet i min journal at mine lidelser af varige og stationære – og i øvrigt at min arbejdsevne skønnes til under 10 %.
Pt. er jeg tilknyttet en smerteklinik – hvor vi forsøger at få smertedækket mig medicinsk – men syntes desværre ikke at det går helt efter hensigten… :O(

Jeg har en god dialog med min sagsbehandler på jobcenteret – og efter at hospitalet har meldt ud at de ikke kan gøre mere for mig, er jeg begyndt i en arbejdsprøvning med henblik på visitation til fleksjob. Jeg har været i gang i en lille måneds tid – og forløbet er sat til 13 ugers varighed. Jeg forsøger at skrive smertedagbog alle dage – ikke kun de dage (2 x 2 timer) jeg er afsted i prøvningen.

Mine sygedagpenge er udløbet her 30.10.2013, men min sagsbehandler på jobcenteret siger at det ikke bør være noget problem at få dem forlænget, da jeg er i et afklaringsforløb / arbejdsprøvning.

Mine spørgsmål til jer er således: (og øvrige gode råd tages med kyshånd)

- Skal jeg selv gøre noget for at få forlænget mine sygedagpenge, eller skal jeg forvente at min sagsbehandler har styr på det, således at jeg også har en indkomst her ultimo november?

- Bør jeg være i løbende kontakt med min egen praktiserende læge? Pt. har vi ikke den store kontakt, da Smerteklinikken jo udsteder al min medicin, men kan det have nogen negativ betydning for mig i det senere forløb? Mener at min egen læge skal udfylde diverse erklæringer ifbm den endelige fleksjobindstilling?

- Hvor længe går der ”normalt” fra arbejdsprøvningen er slut, og indtil min sag kommer for kommunens Rehabiliteringsteam? (Er det ikke korrekt forstået, at min sagsbehandler skal indhente alle relevante oplysninger og indstille min fleks-visitation for dette team?)

- Jeg er ikke interesseret i at skulle på førtidspension (og er i øvrigt også under 40 år og har jo også en – dog lille – restarbejdsevne tilbage), men er jeg så ”sikker” på at få bevilget det her ønskede fleksjob? Eller kan jeg også risikere, at komme i et sådan ressourceforløb som jeg har læst at andre kommer i, eller er det ”kun” for dem så arbejder mod at få førtidspension?

- Mine uddannelser er indenfor kontor/finans – og min nuværende arbejdsprøvning ligeså – men tænker om kommunen / Rehabiliteringsteamet kan forlange yderligere arbejdsprøvninger andet sted, når den nuværende er afsluttet efter 13 uger. Det er meget hårdt for mig pt. – men er fast besluttet på at gennemføre, så min familie og jeg selv kan komme videre i denne proces.

- Jeg er af den opfattelse (måske er jeg naiv…?), at min sagsbehandler på Jobcenteret vil mig det bedste, og i den grad også har styr på min sag og paragrafferne. Men læser også mange steder herinde, at man bør søge agtindsigt hos kommunen… Er der nogen grund til at jeg gør dette nu? Eller skal jeg blot håbe på, at alt kører på skinner, og når min arbejdsprøvning slutter her i starten af det nye år, så kommer min fleksjobsvisitation på plads?

Er der i øvrigt nogle ”faldgrupper” / noget jeg bør vide, forholde mig til, undersøge, tænke over eller lign…? Jeg er (ligesom alle jer andre) selvfølgelig meget påvirket af min situation, og ønsker derfor at være så forberedt som overhovedet muligt….

Håber I vil hjælpe mig med mine spørgsmål og tanker – spørg endelig, hvis jeg skal uddybe noget jf. ovenfor…

Mange hilsner
Mortil3børn
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 15:37   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal altid have dokumentation på alt selv...så var jeg dig...så ville jeg søge aktindsigt...både på kommunen og hos de læger du har været hos..

Det er desværre set alt for tit at det hele går fantastisk og sød sød sagsbehandler....og så lige pludselig går der fuldstændig ged i det hele...

Jeg skriver ikke dette for at tage modet fra dig...men for at du kan være forberedt hvis det skulle ske...

Lige netop der hvor du befinder dig i dit sagsforløb...ja der ser man mange kommuner lige smide folk af sygedagpengene så de kan behandle folk videre i systemet imens de er på kontanthjælp...hvis de da kan få det...

Det er en rigtig smart forretning for kommunen hvis de kan gøre det sådan....for skulle du så blive visiteret til fleksjob...imens du er på kontanthjælp...eller ingen hjælp....ja så kan de nøjes med at give dig den lave ledighedsydelse...

Overgår du fra sygedagpenge til fleksjob...ja så skal de give dig den høje ledighedsydelse...

Ja desværre går alt i kommunerne op i økonomi...og ikke så meget borgernes helbred og situation...

Jeps det er din sagsbehandler der indsamler det hele og indstiller dig til det rehabiliteringsteam møde...

Ja det er en god ide at holde sin egen læge ajour med alt da det er denne der skal skrive de ting der skal op til kommunen...altså bortset fra speciellæge erklæringer og den slags...

Når du modtager din partshøring...så er det vigtigt at du går den nøje igennem...da det er den der er grundlaget for din indstilling...specielt det rehabiliteringsskema der skal udfyldes....

God ide at skrive dagbog under hele forløbet...

Når du skal til selve rehab mødet...så kan du evt skrive de spørgsmål ned du har...da mange fryser til når de sidder i situationen...

Tag evt en bisidder med...

Husk at hvis der er ting du skal aflevere på kommunen...så bed om en kvittering på at du har afleveret det....og det er vigtigt at alt forgår på skrift...

Det var det jeg lige kunne finde på....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 15:45   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Mortil3børn.

Bliv her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere for os andre at fastholde overblikket i din sag.

Smerteklinikken er en forbigående station.

Læs følgende:

Hvorfor råder vi som vi gør?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28387

Ryghistorier
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Gen- og vedligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Tag omgående kontakt med din praktiserende læge, som i fremtiden bliver en primær samarbejdspartner og ikke som hidtil en sekundær medspiller som ingen lyttede til.

Fra nu af taler du ikke sammen med kommunen men skriver. Punktum.

Fra i morgen tidlig søger du om aktindsigt om ALT 100%

Fra læger, speciallæger, hospitaler og kommunen. Se under "Nyttige link" hvor du kan printe formular ud.

Fra nu af gemmer du konvolutter, med poststempel, fra kommunen.

Det er godt at være naiv, men gør ondt når du bliver skuffet.

Hvor bor du i landet ca?

Har du normal vægt?

Er du alene?

Har du på skrift at dine sygedagpenge kan forlænges? Nej, der kan du se.

Nu skal du til at lære.
Nu skal du passe på. Især på din egen situation.

1000 andre spørgsmål som må vente til du er klar.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 16:32   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mortil3børn.
Fra nu af taler du ikke sammen med kommunen men skriver. Punktum.

Fra nu af gemmer du konvolutter, med poststempel, fra kommunen.
Det er godt at være naiv, men gør ondt når du bliver skuffet.
Har du på skrift at dine sygedagpenge kan forlænges? Nej, der kan du se.
Nu skal du til at lære.
Nu skal du passe på. Især på din egen situation.

Bedste hilsner
Peter
Og for lige at uddybe vigtigheden af at køre AL kommunikation med de involverede parter PÅ SKRIFT:

vi er alt for mange k10-brugere, der på egen pressede krop/psyke har oplevet forræderiet, løgnene og de 'forsvundne' sagsakter, som kunne have ændret din situation til din fordel.

Fordi vi ikke kunne bevise de floromvundne udtalelser og gyldne løfter, fra de folk vi i vores naivitet troede på ville hjælpe os!
Det er jo de de er ansat til og får løn for - ikke sandt?

NEJ - det er det IKKE længere!

ALT, hvad du ikke har på SKRIFT, OPTAGET, FILMET eller på anden måde dokumenteret EKSISTERER IKKE!

Forstå, at lige her må du overhøre velmenende venners råd om ikke at 'piske en stemning op', eller at 'lade være med at være så paranoid'.

Det er ikke DE mennesker der fremover - og indtil Folkepensionens nådsensbrød - skal vende hver en krone, og forholde sig til valget mellem Medicin eller Elregning, og hvorvidt du skal lade dig tvangsoperere eller tage Antidepressiv medicin for at 'være medvirkende til egen bedring og sagsbehandling'!

De er i dag overvejende jurister og kontorassistenter, der afgør dit liv og helbred - med Karnovs Lovsamling i hånden, fremfor 'Lov om Social Service'.

De rigtige, veluddannede Socialrådgivere bliver færre og færre, og erstattes løbende af DJØFS lemminger, når de langtidssygemeldes og efterfølgende dropper den kommunale ansættelse og mavesåret, og i stedet skifter karriere, eller bliver Private Rådgivere - til 1000+kr. i timen.

Som du nu kan hyre til at hjælpe dig mod systemet og deres forhenværende kolleger!


Ovenstående kan verificeres ved at begynde at læse trådene igennem....

TAG VARE PÅ DIG SELV - du kan ikke regne med at nogen andre gør det.

K10 er fremover din ypperste støtte og bedste ven.
Der er en grund til at medlemstallet stiger på daglig basis.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 23:01   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mortil3børn Se meddelelser
- Mine uddannelser er indenfor kontor/finans – og min nuværende arbejdsprøvning ligeså – men tænker om kommunen / Rehabiliteringsteamet kan forlange yderligere arbejdsprøvninger andet sted, når den nuværende er afsluttet efter 13 uger. Det er meget hårdt for mig pt. – men er fast besluttet på at gennemføre, så min familie og jeg selv kan komme videre i denne proces.
Selvom du ikke ønsker, at komme på fp, så skal du tænke dig godt om.

Det du præsterer i din arb.prøvning, det forventer kommunen, at du også kan præstere i et fleksjob.

En arb.prøvning på 13 uger, med øgede smerter o.l., er til at se en ende på, og så kan det være fristende, at bide tænderne sammen, så man kan klare det.
Men hvis det betyder, at dine smerter forværres, at du ikke har overskud til børn og familie, at du ikke er til en sk*d derhjemme, så er det en uholdbar situation.

Du skal huske, at arb.prøvningen er "snart" overstået, men får du et fleksjob, med de samme krav, så er det på ubestemt tid.

Husk at passe rigtig godt på dig selv, du skal ikke forvente, at der er nogen andre, der gør det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 11:09   #6
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Tror ikke helt jeg forstår...

Hej igen allesammen

Og tusinde tak for jeres indlæg - og at I gad bruge tid på mig )

For at besvare / uddybe lidt, så bor jeg sammen med min mand og vores tre børn. Vi er altså gift og bor i eget hus, og derfor går jeg ikke udfra, at jeg ville være berettiget til kontanthjælp, såfremt mine sygedagpenge ikke bliver forlænget...

Jeg er helt normal-vægtig - og bor i Storkøbenhavnsområdet.

Jeg forstår jeres bekymringer - og forstår også at I fortæller at det er vigtigt at bede om agtindsigt hos kommunen og hos diverse læger/hospitaler.

Men jeg har behov for at få uddybet det lidt.. )

Fsva agtindsigt på hospitalet. Hvad ville jeg få ud af det? Kan jeg ikke se alt på sundhed.dk?

Agtindsigt på kommunen? Hvorfor? De har jo bedt om journal-oplysninger på hospitalet - og dem ved jeg at de har fået. Hvad skulle der kunne mangle på kommunen?? Beklager, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er måske ikke langt nok i processen, eller har heldigvis ikke været ude for noget skidt i min sag endnu.

Min sagsbehandler sender fra tid til anden - senest i september måned - en opfølgningsplan, hvori der står oplysninger om sygefraværet, diagnoser, samlet lægelig vurdering (modtaget fra hospitalet), borgerens (min) opfattelse, vurdering af beskræftigelsespotentiale, foranstaltninger og opfølgning på kort og lang sigt - og til sidst en kategorisering.

Jeg er helt enig i hvad der står beskrevet i de her opfølgningsplaner, så derfor er jeg i tvivl om hvad jeg skulle få ud af at få agtindsigt?

Min sagsbehandler og jeg har også månedlige telefoniske opfølgninger. Her snakker vi bare om hvordan det går med mig, hvordan arbejdsprøvningen virker for mig, nye medicineringer via Smerteklinikken osv. Min opfattelse er, at hun bruger det til ny information til opfølgningsplanen, da jeg ihvertfald kan læse om det vi sidst har snakket om, når jeg modtager opfølgningsplanen...

Nåh, det er jo ikke for at lyde naiv, men tror jeg har behov for at få uddybet hvorfor jeg skal bede om de her agtindsigter?

Tænker egentlig også - om det egentlig kan "skade" ens sag, at bede om sådan en agtindsigt?

Til sidst hører jeg gerne jer, om jeg egentlig ikke har "krav" på at få forlænget mine sygedagpenge? Mener at sagsbehandleren har snakket noget om forlængelse under arbejdsprøvning i op til 39 uger? Men har jeg "krav" på det, når jeg er under afklaring??

Vil jo helst ikke ud i det med ingen indtægt, og efterfølgende lavere ledighedsydelse, når fleksjobsvisitationen forhåbentlig snart kommer på plads.

Var der i øvrigt nogen der kunne svare på, om hvor lang tid jeg kan forvente der går, fra arbejdsprøvningen slutter, og frem til mødet i Rehabiliteringsnævnet?

Håber at høre fra jer

Mvh Mortil3børn
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 11:55   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mortil3børn Se meddelelser
Agtindsigt på kommunen? Hvorfor? De har jo bedt om journal-oplysninger på hospitalet - og dem ved jeg at de har fået. Hvad skulle der kunne mangle på kommunen?? Beklager, hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg er måske ikke langt nok i processen, eller har heldigvis ikke været ude for noget skidt i min sag endnu.

Min sagsbehandler sender fra tid til anden - senest i september måned - en opfølgningsplan, hvori der står oplysninger om sygefraværet, diagnoser, samlet lægelig vurdering (modtaget fra hospitalet), borgerens (min) opfattelse, vurdering af beskræftigelsespotentiale, foranstaltninger og opfølgning på kort og lang sigt - og til sidst en kategorisering.
Mange borgere har oplevet, at ting på mystisk vis er forsvundet fra deres journal, og uden en aktindsigt kan de ikke bevise, at tingene nogensinde har været der.

Mit eget eksempel:
Fra starten af min sag var jeg meget villig til, at dele mine lægepapirer med kommunen. Hver gang min læge havde sendt mig til en speciallæge, afleverede jeg en kopi af speciallægeerklæringen til min sb. Og ligeså med røntgenbeskrivelser.

Da jeg kom på nettet læste jeg om hvor vigtigt det var, at få aktindsigt, og da jeg endelig fik taget mig sammen til, at gøre det, opdagede jeg, at de lægepapirer jeg selv havde afleveret, de var ikke, at finde i min journal.

Jeg opdagede også, at de notater min sb havde skrevet efter vores møder, mildest talt var mangelfulde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mortil3børn Se meddelelser
Tænker egentlig også - om det egentlig kan "skade" ens sag, at bede om sådan en agtindsigt?
Hvis en sb bliver mopset ell.l. over, at borgeren beder om aktindsigt, så vil jeg mene, at der har været god grund til, at bede om aktindsigt.

Men nej, det skader ikke din sag, at du beder om aktindsigt. Det sender muligvis et signal om, at du ønsker, at deltage aktivt i behandlingen af din sag. Og det er vel ikke så tosset.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 19:06   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal naturligvis....

Kære Mortil3børn

.... fortsætte med det gode samabejde du har med din sagsbehandler, som du føler.

Du vil sikkert modtage en god, sober og professionel sagsbehandling, iht lovgivningen.

Men,..... nu har din nuværende SB haft mange samtaler med dig, hvor du sikkert har oplyst om mange ting, der nu står i din journal via Notatpligten.

Mange af de ting KAN bruges i den senere vurdering imod den afgørelse DU ønsker.

De fleste får udskiftet deres sagsbehandlere, en del har 5 - 10 forskellige, og den dag DU opdager at kun negative ting er nævnt i Notatpligten og dine nye sagsbehandler vurdere ud fra disse oplysninger, så sidder DU tilbage med vreden og en vurdering der går imod dig.

De link jeg tidligere har sendt til dig bedes du læse endnu engang.

Læs det omkring din vægt, da du er rygpatient.

Hvor alvorligt er det med din ryg?

Hvilken behandling har du tidligere modtaget?

Når du går i banken eller realkreditinstituttet for at låne penge ønsker du overblik i din sag med tid til rådgivning og kopi af alt.

Når dit helbred og fremtid skal vurderes af en HKer eller en socialrådgiver så overlader man fuldstændigt alt til deres vurdering, uden selv at vide hvilket vurderingsgrundlag de vurderer efter. Det forstår jeg ikke.

En "dårlig ryg" er en let standart sag for kommunen. Har du selv søgt flex eller er det kommunens der foreslår det ved vi andre ikke.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-11-2013 kl. 19:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 03:33   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der med hvor lang tid der går....det kan man virkelig ikke svare på...for det er så forskelligt fra kommune til kommune....ja forskelligt fra borger til borger...

Ang aktindsigt...

Nu kan det jo være at du er så heldig at alt i din sag bare kommer til at forgå lige efter bogen og som den skal....

Du er måske så heldig at du har en sagsbehandler som husker at notere alt ned i snakker om over telefonen...

Du er måske så heldig at der ikke forsvinder ting fra din sagsmappe på kommunen...

Problemet er hvis du er en af dem der ikke er så heldig....og ja...jeg mener heldig....for så mange oplever i dag at ting forsvinder....sagsbehandlere fortæller dem at de vil indstille borgeren til det og det....og så lige pludselig...ja så vil sagsbehandleren slet ikke noget af det der er blevet sagt....og siger endda at sagsbehandleren da aldrig har sagt sådan til dig...og at det er dig der lyver...

Vil man være på den sikre side....og undgå evt ting der kan ske...ja så skal man selv sikre sig...og det gør man feks via en aktindsigt....og ellers gøre alt skriftligt...

Tro mig der er mange som når de først får deres aktindsigt....sidder tilbage med åben mund når de finder ud af at alle de ting som de troede lå i deres sag...ja det ligger der slet ikke...

Men du kan jo håbe på at du er en af de heldige der ikke bliver ramt af disse "episoder"

Om det kan skade din sag....tja du kan vende det om...hvis det kan skade din sag at få en aktindsigt....som du iøvrigt har fuldt ud ret til....ja så er der som Vovse så rigtigt skriver....en virkelig god grund til at få den aktindsigt...

Har du en normal sagsbehandler....ja så vil sagsbehandleren hilse det velkommen at du deltager i din egen sag...

Hvorfor så de lægepapirer....

Tja nøjagtigt det samme....men her er problemet ikke at de forsvinder fra lægen....

Men hvis de forsvinder fra din sagsmappe på kommunen...og dette feks sker lige inden de stopper dine sygedagpenge....eller lige inden de skal visitere dig til fleksjob....

Ja så vil du være rigtig glad for at selv rigtig hurtigt kunne erstatte de lægepapirer der er blevet væk...

Hvis du venter med at søge aktindsigt hos lægen, speciallægen, sygehuset osv osv.....ja så risikere du at du ikke kan nå at indhente de papirer de står og skal bruge til en evt forlængelse af dine sygedagpenge eller til at afgøre om du kan få fleksjob...osv osv...

Men igen igen igen....du kan godt være en af dem der er så heldige at der slet ikke er noget der forsvinder fra din sagsmappe på kommunen...

Så det hele er lidt op til dig selv....hvorvidt du stoler på kommunen....og om du vil tage chancen for at det ikke sker i din sag...

Vælger du at lade være med disse aktindsigter....og der så alligevel kommer til at forsvinde ting eller mangle noget undervejs....ja så kommer du sikkert igen og er dobbelt så stresset og rasende på kommunen over at dette kunne ske...

Vi har set det så mange gange...så vi har gjort det til en vane at fortælle alle at de skal gøre alt skriftligt....

For når det først er sket at ting er forsvundet fra din sag og du ikke selv har gjort noget da du kunne...ja så er der kun en det går ud over....og det er dig...tja okay og så din mand og børn....da de skal leve samme med en som stresser helt ud over at det kan ske her i Danmark....

Så som du kan se....så kan vi give de råd vi mener som skal gives....men i sidste ende...ja så bestemmer du jo helt selv hvad du vil gøre...da det jo er din egen sag og ikke vores...

Det er jo ikke os det går ud over hvis det går helt galt i din sag...

Nu er der jo mange sager som bare køre helt efter bogen hvor der ikke er en masse fejl undervejs....spørgsmålet er vel egentlig om du vil tage chancen og så lade være med at få de aktindsigter...og håbe på det bedste...

Der har været en del igennem herinde på K10...som har valgt at lade være med at følge vores råd...om de så har ment at vi er sortseer eller har paranoia over for systemet....det ved jeg ikke....men jeg ved at de uden undtagelse alle sammen ærgrer sig gul og blå over at de ikke gjorde som vi sagde da de havde muligheden for det....i de sager som gik galt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 08:22   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men hvis de forsvinder fra din sagsmappe på kommunen...og dette feks sker lige inden de stopper dine sygedagpenge....eller lige inden de skal visitere dig til fleksjob....

Ja så vil du være rigtig glad for at selv rigtig hurtigt kunne erstatte de lægepapirer der er blevet væk...
Og det er altså nærmest en fornøjelse, når man sidder overfor en mopset og påståelig sb, som beklager, at hun desværre ikke kan finde et vigtigt lægepapir i sagen, og man så kan hive dette lægepapir op af tasken og sige, at hun gerne må få en kopi af dette.

At have en sag i kommunen vil jeg sammenligne med en retssag, hvor man har pligt til, at forberede sig til retsmødet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension