K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2009, 20:37   #1
carbonarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Roskilde
Indlæg: 15
Styrke: 15
carbonarm er ny på vejen
Afslag på fleksjob og sygedagpegestop, hvad nu?

Jeg har netop fået afslag på fleksjob og samtidigt fået stoppet sygedagpenge. Jeg anker begge ting, men især stop af sygedagpenge rammer hårdt.

Under emnet på her på hjemmesiden, Ved lov om sygedagpenge står der under punkt 6) Hvis du er ved at få stoppet dine sygedagpenge, så kan du søge en § 17 om førtidspension på det forliggende grundlag. Dette vil medføre at kommunen ikke må stoppe dine sygedagpenge før der er truffet en afgørelse om hvorvidt du berettiget til en førtidspension eller ej.

Dette er en mulighed så man kan beholde sygedagpenge, men gælder det også selvom jeg faktisk hellere ønsker et fleksjob fremfor førtidspension?
Og kan min ankesag på fleksjob og for så vidt også sygedagpenge køre samtidigt med, at jeg har søgt om førtidspension?

Er der nogen der har erfaringer?

Jeg fandt info via linket herunder:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

mvh Carbonarm
carbonarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 02:31   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan godt være en mulighed at søge en pension selv om det er et fleksjob man søger .. lige så meget fordi kommunen så er tvunget til at få orden i dine papir hvad vi jo desværre oplever at der ikke er ...

Nu skriver du så at dine sygedagpenge er stoppet samtidig med at du fik afslag på fleksjob , hvis dine sygedagpenge er stoppet kan du ikke nå at redde den ved at søge pension ..

Hvad ang at køre en anke samtidig med at man søger pension , så ja du kan godt anke stop af dine sygedagpenge samtidig med at du søger pension mht fleks må jeg indrømme at det ved jeg ikke , kan ikke se hvad der skulle hindre det men det lyder jo nok ulogisk at søge en pension samtidig med at at man anker afslag omkring fleks... men om man kan tja hvorfor ikke , det er jo heller ikke alt kommunen foretager sig der er logisk
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 08:49   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis du ønsker et flexjob, ja så skal du ikke søge pension.
men så kommer du på kontanthjælp.

der er dog noget jeg ikke helt forstå siden du har fået afslag på flex. Der må være en begrundelse. Enten er du for rask til flexjob eller også meget syg.
hvis kommunen vurdere du er for rask til flex, så kan jeg ikke se pension som en mulighed
hvor mange timer kan du arbejde cirka, formoder du har været i arbejdsprøvning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:52   #4
carbonarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Roskilde
Indlæg: 15
Styrke: 15
carbonarm er ny på vejen
Rådet har vurderet at jeg har kompetencer der bør kunne omsættes til ordinært arbejde. Det er kompetencer som jeg med 3 forskellige jobkonsulenter allerede har forsøgt at finde job, og flere af deres argumenter er grebet ud i luften.

Jeg anker afslag på fleksjob og har ikke svært ved at finde argumenter, men principielt mener jeg det er helt galt, at hvis afslag på fleksjob kommer efter udløb af sygedagpenge er eneste udvej kontanthjælp. Det er sku da sygt. Hvis sagsbehandlingen gør at jeg ikke har svar inden sygedagpengeophør bør jeg kunne få sygedagpenge, som minimum frem til afslaget. Loven er sku for sindssyg.

Eftersom sygedagpenge er bagudbetalt ventede min sagsbehandler med at tage stilling til forlængelse af sygedagpenge, meget belejligt for kommunens pengekasse. Men hvad nu hvis jeg får medhold i min klage og får tildelt fleksjobydelse. Hvad skal jeg leve af indtil da, og i øvrigt frem til jeg finder et fleksjob?......kontanthjælp (hvis jeg kan få det)....det mener jeg er meget forkert.

Hvis jeg får endeligt afslag i sidste ende, så kan jeg forstå tankegangen, men ikke som nu. Hvis svaret kom inden mit sygedagpengeophør fik jeg sygedagpenge frem til jeg fandt et fleksjob. Hvorfor denne forskelsbehandling....sygt!
carbonarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 15:18   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Hvad du skal leve af indtil du muligvis få medhold i din klage over afslag til flex
Hvis du er på sygedagpenge de ophører, du ikke er gift kan du muligvis få kontanthjælp, hvis du ikke har en formue på mere end 10.000 kr. Hvis du er så uheldig, at være gift og din mand tjener mere end 2 x kontanthjælp, og i har en formue på mere end 20.000 kr. Ja så er du i den samme situation som mange af os andre her på k 10, skal leve af ægtefælles indtægt.
Indtil vores klage har været i de forskellige ankeinstaner. desværre.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 18:58   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

Hvad du skal leve af indtil du muligvis få medhold i din klage over afslag til flex
Hvis du er på sygedagpenge de ophører, du ikke er gift kan du muligvis få kontanthjælp, hvis du ikke har en formue på mere end 10.000 kr. Hvis du er så uheldig, at være gift og din mand tjener mere end 2 x kontanthjælp, og i har en formue på mere end 20.000 kr. Ja så er du i den samme situation som mange af os andre her på k 10, skal leve af ægtefælles indtægt.
Indtil vores klage har været i de forskellige ankeinstaner. desværre.

Jeg tror, dit 'og' skulle have været et 'eller'.

Hvis man er gift, behøver man ikke at ha' formue. Bare ægtefællen tjener mere end de der 22.000 kr., så er det 0 kr. Og er man alene eller gift, og har lidt penge stående, eller har letomsættelige værdier (eks. ejerbolig på et godt boligmarked, båd eller andet), så er du forpligtet til at sælge, før du kan få kontanthjælp.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 19:13   #7
carbonarm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Roskilde
Indlæg: 15
Styrke: 15
carbonarm er ny på vejen
Regler for at få kontanthjælp mener jeg faktisk er rimelige!

Det der ikke er rimeligt er, at man ikke får sygedagpenge før sagen er færdigbehandlet og du har fået endeligt afslag. Hvis jeg får medhold i min klage vil det sige at jeg som person med ret til fleksjob er presset unødvendigt hårdt i og med at presset nu også er økonomisk.

Jeg er gift og har to børn, ejerlejlighed og bil. dvs de kan kræve bil og bolig solgt?

Hvad kan man gøre for at lave om på loven? Strejke?
carbonarm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 19:44   #8
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Ja desværre er det sådan
Men du er jo i samme sitation, hvis du ikke får medhold i din klage
Bor selv i samme kommune, har en sag i beskæftigelsesankeklagen. har fået at vide det kan tage 1/2 - 3/4 år. Har ikke haft indtægt siden 31-7-09.
Kender til flere her på k10 der har været uden indtægt i endnu længere tid.
Jeg er i den situation, at jeg enten skal have flex eller pension, men er endnu ikke arbejdspøvet. Men er i behandling, alligevel har de standset mine sygedagpenge.
Dette er desværre en situation mange syge dansker er i.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 21:21   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carbonarm Se meddelelser
Regler for at få kontanthjælp mener jeg faktisk er rimelige!

Det der ikke er rimeligt er, at man ikke får sygedagpenge før sagen er færdigbehandlet og du har fået endeligt afslag. Hvis jeg får medhold i min klage vil det sige at jeg som person med ret til fleksjob er presset unødvendigt hårdt i og med at presset nu også er økonomisk.

Jeg er gift og har to børn, ejerlejlighed og bil. dvs de kan kræve bil og bolig solgt?

Hvad kan man gøre for at lave om på loven? Strejke?

De kan kræve bil og bolig solgt, men kun hvis det giver mening, så at sige. Dvs. hvis du har brug for en bil til at komme rundt / på arbejde, så kan du ikke tvinges til at sælge. Hvis du har store lån i din bolig, eller det er svært at skaffe ny bolig, så bliver du heller ikke sat til at sælge. Som boligmarkedet er pt., tror jeg ikke, der er nogen risiko for at blive tvunget til salg.

Men det med bil og bolig er kun i forhold til kontanthjælp, ikke de øvrige forsørgelsesordninger.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 00:52   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej carbonarm .... Jeg er en af dem, som du søger efter i dit første indlæg.

Havde gentagne gange anmodet om at komme i arbejdsprøvning; men min sagsbehandler trak tiden ud med undskyldningen om, at så skulle vi liiige vente på den undersøgelse og så liige resultatet af en anden undersøgelse, selvom de undersøgelser slet ikke havde noget at gøre med den oprindelige årsag til min sygemelding ... og vupti ... et brev ind ad døren med varsel om stop af sygedagpenge og kun ganske få dage til at skrive en indsigelse over en ressourceprofil som var praktisk taget ulæseliglig pga. kvaliteten af udskrivningen.

Min sagsbehandler gad ikke engang læse min indsigelse, og sendte mig samme dag, som jeg afleverede min indsigelse den endelige afgørelse om stop af sygedagpenge.

Efter søvnløse nætter og en rigtig nedtur, selvom jeg også var fnysende arrig, besluttede jeg mig for at søge førtidspension efter § 17.

Jeg har så haft mine sygedagpenge i de 3 måneder, da jeg afleverede min ansøgning den sidste dag, jeg var på sygedagpenge, så jeg nåede det lige.

Om det var en klog beslutning, ved jeg endnu ikke; men min sagsbehandler har brugt 13 uger til at komme op med et nyt bardutspring, efter min indsigelse, der indeholdt en ny §, som trådte i kraft pr. 6. juli d.å., og som også var anført i min anke over afgørelse om stop af sygedagpenge. ... Det tog 9 uger.

Jeg har næsten lige fået hans afgørelse ind ad døren, der stadig (surprise- surprise) var et afslag om forlængelse, så jeg skal nu i gang med at anke på ny, og på onsdag bliver min pensionsansøgning afgjort ... selvfølgelig med indstilling til afslag, så fra på torsdag er det kontanthjælp.

Det er jeg selvfølgelig ikke blevet mere rask af, så jeg forstår til fulde din harme .... men jeg har til gengæld fået en ressourceprofil der er læselig, som jeg har siddet og rodet med i adskillige dage

Sagt på en anden måde ... du kan lige så godt vænne dig til, at kommunerne kassetænker, og at det aldrig handler om dig som syg borger i dette samfund, men om penge, og hvor meget Kommunen kan spare ved at prøve at omgå loven på alle tænkelige og utænkelige måder.

Det hænder at vi får lov at læse en solstrålehistorie om ordentlig sagsbehandling og en empatisk samt kompetent sagsbehandler her inde på K10, og så sidder vi alle og bliver så 'åndssvagt' lykkelige på K10-medlemmets vegne, og smadder 'plusundelige' (misundelse er ikke det rigtige ord), men der er f...'me langt mellem snapsene

Så er det jeg vil spørge dig, fik du et varsel om stop af sygedagpenge og fik du nogle dage til at komme med en skriftlig indsigelse inden den endelige afgørelse forelå?

Hvornår stopper dine sygedagpenge? ... eller er de stoppet? ... For hvis dine sygedagpenge er stoppet er det for sent, at søge førtidspension og så samtidigt opretholde dine sygedagpenge.

Mange tanker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på Fleksjob... Klaus K Spørgsmål ang fleksjob 14 18-02-2011 22:33
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension