K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 12:35   #21
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
"Og indavl vil jo fremgå af stambogen, som iøvrigt kan findes på nettet, hvis de er fra DKK, og så kan man jo selv vælge." (Citat Vovse)

Hvis man snakker om Morphologi og geneologi, så er al avl indenfor samme race en form for indavl, og vil derfor ikke fremgå af stamtavlerne, og hvis en avler snakker om "linieavl" så er det bevidst indavl af nært beslægtede individer.

Det en stamtavle kan hjælpe med er ikke indavl, men avl hvor nært beslægtede individer ikke parres. Der er dog racer hvor der er relativt få individer i Danmark, hvor næsten al avl vil være blandt nært beslægtede individer, og derfor kan der opstå genetiske sygdomme og fejl, der er meget sundhedsskadelige. Manglende viden om genetik gør også at der begås mange fejl i avlen med hunde.

Nogle genetisk betingede sygdomme, har man i stedet for at arbejde på at avle sig væk fra problemet, set som en sær-egenskab hos racen.

For eksempel er det der hedder en "merle" hund, en speciel farvefremtrædning i pelsen, dette er direkte en genetisk fejl, mennesket har fundet smukt og er begyndt at avle direkte på denne usunde skadelige fejl. Og mange avlere har på grund af manglende viden, avlet merle til merle. Dette er katastrofalt da en hund med et dobbelt merle gen, har en mangedobbelt risiko for at være blind/døv eller begge dele.



Ragdoll
Og præcis derfor man vælger hund med tavle, der kan man følge farverne langt tilbage.

En skrøne at bastarder er mere sunde end racehunde, men en udbredt skrøne.

Nu tager vi to usunde racehunde og parrer dem og vupti, vi har et kuld sunde blandinger..........
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 12:55   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
Hej

Foreslår vi flytter diskutionen om racehunde kontra gadekryds over i det nye socialgruppe. Og hvad vi ellers kunne tænke os af hundesnak

Dette også fordi det nok ikke interesser alle på K10 at diskutere hunde

Tråden her blev startet med et relevant spørgsmål om husdyr kunne betrækkes som hjælpemiddel og den snak høre hjemme i dette forum

Gruppen for hundefolket og andre interesseret er:
http://www.k10.dk/group.php?groupid=54

AnnetteH
Siger som AnetteH ind i gruppen

evt kopier indlæg herfra hvis det er noget bestemt man er interesseret i at diskutere videre
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:03   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Og præcis derfor man vælger hund med tavle, der kan man følge farverne langt tilbage.

En skrøne at bastarder er mere sunde end racehunde, men en udbredt skrøne.

Nu tager vi to usunde racehunde og parrer dem og vupti, vi har et kuld sunde blandinger..........
Jeg er ikke enig med dig Maj-Britt, da de fleste genetiske sygdomme, som også er racespecifikke, kræver det syge gen fra begge forældre, og netop fordi de er racespecifikke, og hvis man så tager to hunde af hver sin race, eliminere man risikoen for at det syge gen er repræsenteret i begge hunde.

Derfor er risikoen for genetiske sygdomme ikke til stede i blandingshunde, hvorimod der er en risiko ved racerene hunde. Især racehunde der har taget del i linieavl.

Husk DKK er hundeavlernes forening, ikke hundene, og hundeavlernes mål er at tjene penge, målet helliger midlet.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:11   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kan I ikke diskutere videre i socialgruppen, så trådstarter kan få svar på sit spørgsmål?

Se her:

Gruppen for hundefolket og andre interesseret er:
http://www.k10.dk/group.php?groupid=54

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 21:19   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hej

Kan man se et husdyr såsom en hund som et hjælpemiddel og dermed søge støtte dertil?

Et kæledyr kan jo godt fungerer som god terapi og dermed øget velvære i hverdagen.

Et eksempel kunne være, at en hund vil kunne aktiverer en person både fysisk og psykisk vha tvungne gåture og selskab døgnet rundt.

Et andet eksempel kunne være en med dårlig ryg, som får det bedre af at side på ryggen af en hest. Enten ens egen eller man lejer en.

mvh
A. Andersen
Og jeg trækker lige spørgsmålet op igen
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 09:25   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er anbefalet ridetræning HVER dag, fordi det er den eneste træning som kan bibeholde muskelstyrke og aktivitet i ryg, uden belastning.

Selv 10min er bedre end ingenting.

Kommunen kan ikke tilbyde alm træning fordi jeg ikke tåler dette.

Skal have træning for ikke at blive mere invalideret.

Men mangler stadig afgørelse trods hjemvisning fra Nævn i 2006, til behandling under merudgift.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 20:50   #27
skyggepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
skyggepigen er ny på vejen
Ih, jeg overvejer også selv at få hund. Jeg lider af lange depressioner om vinteren, og kunne godt bruge en makker til at sparket mig ud af sengen og få gået eller løbet mine ture.
Dog skal en hund jo ikke kun give mig selskab og terapi, jeg skal jo også kunne passe, pleje og stimulere den. Jeg skal jo tage ansvar for hunden.
Jeg har pt. tre katte som har det bedste hjem overhovedet muligt, men de er jo også noget mere selvstændige.
Hunden bliver vel også over ti år, og den skal jo også luftes i blæst, regn og mørke.
Måske, skal jeg ikke være så bange for at få mig en hund - vil gerne, men vil også gerne gøre det godt
UPS - er ny her....undskyld svaret ikke er flyttet over til den sociale gruppe.

Sidst redigeret af skyggepigen; 17-05-2010 kl. 20:53. Årsag: fejlplacering
skyggepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 01:44   #28
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
jeg har da mht. hjælp stillet vores kulturminister spørgsmålet om en evt. økonomisk hjælp til ridning, det har jeg pga. at jeg ikke er sindslidende ( da ridning skulle have en god vorling på sindslidende) men pårørende, jeg skrev også i mailen at jeg havde redet før og at dette hjalp mig meget, idet at jeg havde noget at se frem til,
Så nu må vi se hvad han svare??
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 08:24   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Min ridetræning er anbefalet af læge/speciallæge også.

Men det er også noget vanskelig rygproblematik, som vil forværres i væsentlig grad, uden muskelstyrke.

Dog er der ingen garentier, idet min udholdenhed ikke rækker til det ønskelige, men jeg gør det bedste jeg kan.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2010, 09:31   #30
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
De bliver nok ikke nemt at overtale kommunen til at støtte økonomisk. Men det var også bare en tanke. Det er jo også billigere at sende folk til fysioterapeut end at give støtte til hest. Det er nok lidt for meget luxus.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forbrugsgode / Hjælpemiddel LM Fyn Hjælpemidler til handicappede 30 19-08-2013 16:12
Hjælpemiddel le cuere Hjælpemidler til handicappede 7 22-01-2012 20:49
Hjælpemiddel??? kirsten01 Alt det andet 4 18-02-2010 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension