K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2010, 17:25   #21
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Som jeg ser det, "mister" man en klagemulighed, fordi man udelukkes fra muligheden om genvurdering.

Når formanden så laver åbentlyse fejl, går det jo helt galt.

I min sag har formanden således vægtet, hvordan jeg havde det før jeg blev handicappet. Men....... jeg har et medfødt handicap, - der har aldrig været en "før handicappet" tid i mit liv.

Han glemmer desuden at behandle anken omhandlende kørsel i fritid, altså et punkt er helt forsvundet.
Nogen der kan skære ud i pap hvorfor man mister en klagemulighed? Jeg kan simpelthen ikke se det
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 08:53   #22
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Så er sagen endelig afsluttet, Nævnet genbehandlede - som ventet - ikke min anke, og Ankestyrelsen tog ikke min sag op. Det betyder i praksis, at jeg har fået afslag fordi de ikke ved hvad Ehlers Danlos er

Jeg har netop skrevet til Ankestyrelsen;
Citat:
Jeg tillader mig hermed at forespørge om følgende;

Det sociale Nævn giver afslag på udgifter til handicapbil, med begrundelsen at vi havde 2 biler forinden mit handicap. Der er her tale om en væsentlig fejl i afgørelsen, idet jeg altid har været handicappet, - Ehlers Danlos er medfødt.

Jeg skal venligst forespørge om, hvem der så er rette klageinstans, når Ankestyrelsen ikke vil behandle klagen.
Og Det sociale Nævn;
Citat:
Jeg tillader mig hermed at forespørge om følgende;

Det sociale Nævn giver afslag på udgifter til handicapbil, med begrundelsen at vi havde 2 biler forinden mit handicap. Der er her tale om en væsentlig fejl i afgørelsen, idet jeg altid har været handicappet, - Ehlers Danlos er medfødt.

Idet Ankestyrelsen har afvist at tage sagen op til behandling, skal jeg venligst forespørge, om jeg ikke har andre muligheder for at få genbehandlet dette punkt, idet der er givet afslag begrundet med forkerte oplysninger?
Og endelig Ombudsmanden;
Citat:
Jeg har d. 6. august 2010 modtaget afslag fra Det Sociale Nævn på udgifter til invalidebil, begrundet med at jeg også havde bil før jeg blev handicappet.

Der er tale om et afslag på forkerte oplysninger, idet mit handicap er medfødt, og der har således ikke været en "før handicappet tid".

Afslaget fra Nævnet var en formandsafgørelse, og Nævnet har derfor ikke genvurderet min anke, men sendt den direkte til Ankestyrelsen. Ankestyrelsen har d. 19. august 2010 givet afslag på at behandle sagen, idet der ikke er tale om et afslag af generel eller principiel betydning.

Resultatet er derfor, at afslaget står ved magt, trods det at afslaget er givet pga. manglende lægelig indsigt i, hvad Ehlers Danlos er, og afslaget er derfor begrundet i ikke korrekte oplysninger.

Kan Ombudsmanden gå ind i denne sag, eller hvilke klageinstanser har jeg så?
Endelig har jeg talt med Line Barfod, og gjort opmærksom på problemstillingen ved formandsafgørelser.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 09:19   #23
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
sejt, at du fortsætter, respekt

-og ja, det lyder da mere end besynderligt hmm.....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 17:28   #24
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Dette er lige en sag for medierne- det kunne være godt hvis de tog det op og diskuterede. Hvor er borgerens retssikkerhed der?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 07:45   #25
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Har skrevet til medier, socialministeriet og socialudvalget. Ligeledes sendt orientering til Kirsten Ketcher og Ellen Ryg Olsen. Talt med Retspolitisk forening.

Håber det ændre noget

Citat:
Til Socialudvalget
Kopi til socialminister Benedikte Kiær

 
 
 
 
 
Blommenslyst, den 31. august 2010

 
 
 
 
 
Retssikkerhed

Jeg skal hermed gøre Socialudvalget/Socialministeren opmærksom på følgende problemstilling;


Når Det Sociale Nævn træffer en formandsafgørelse, betyder det, at afgørelsen ikke genvurderes, når borgeren anker, men derimod sendes sagen direkte til Ankestyrelsen.


Problemet er, hvis formandsafgørelsen er forkert/på forkert grundlag OG Ankestyrelsen ikke tager sagen op til generel eller principiel behandling.


Resultatet vil så være, at en afgørelse står ved magt, selvom det er baseret på forkert grundlag/manglende indsigt.


Der er – så vidt jeg ved – ikke flere klageinstanser efter dette.


En klageinstans kan begå fejl, men det er problematisk når disse fejl ikke efterfølgende kan rettes.


Jeg kan foreligge dokumentation fra min egen sag, hvor jeg i en formandsafgørelse får afslag på dækning af en merudgift, begrundet med at det vurderes jeg også havde denne merudgift før jeg blev handicappet. Men…. Jeg har et medfødt handicap, så der har aldrig for mig været en "før handicappet" periode, og således er sammenligningsgrundlaget sket på forkerte oplysninger, og hviler på et manglende kendskab til min diagnose.

Min sag er anket videre, og Ankestyrelsen har givet afslag på at behandle klagen.



Med venlig hilsen

 
Lena Michelsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 08:39   #26
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det er jo grotesk at man får et afslag pga. deres manglende viden, jeg håber godt nok at medierne går ind i sagen.
For det rejser jo spørgsmålet om der er andre end dig der har fået denne behandling, og dermed ikke får de tilskud personen er berettiget til.

Dog ville jeg i mit brev have været lidt mere inde på hvad det er problemet er og selve sygdommen.

Men venter spændt på resultatet

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 22:25   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er at stastforvaltningerne ikke bruger reumatologer.

Selv mediciner har en kortere uddannelse, og har ofte ingen viden om disse sygdomme.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 08:03   #28
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Line Barfod ER nu en engel

http://www.ft.dk/samling/20091/almde...6206/index.htm

Citat:
Spørgsmål 637


Ministeren bedes kommentere henvendelse af 31. august 2010 fra LenaMichelsen, jf. SOU alm. del - bilag 355.Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Line Barfod (EL).
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vidste I at... tm1978 Politik og Samfund 20 06-05-2013 11:00
vidste at de ikke ville overholde loven empowerment Alt det andet 16 04-11-2010 22:29
Som om vi ikke vidste... Mella Politik og Samfund 2 26-10-2009 12:04
Vidste du det ? Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-10-2007 13:13
Tilgiv os - vi vidste ikke, hvad vi gjorde! Metro Politik og Samfund 5 09-09-2007 13:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension