K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2013, 20:40   #1
kylle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
kylle er ny på vejen
Angry HJÆLP!! Kontanthjælp og aktivering

Hej.

Håber at der er nogen der ved noget om det her.

Jeg har i fredags (15/3) søgt om kontanthjælp, da kommunen har stoppet mine sygedagpenge. Jeg har sendt en klage og kommunen har revurderet og sendt den videre til statsforvaltningen, da de står fast ved deres afgørelse.

I dag mandag (18/3) skulle jeg så møde kl 8 til aktivering (putte små plastik både i net og lukke nettet/posen).

Dette forstår jeg bare ikke at de må, når jeg endnu ikke ved om jeg kan få kontanthjælp. De må have 10 dage til at give mig svar på om jeg kan få kontanthjælp.

Hvis jeg så får af vide at jeg ikke kan få kontanthjælp, så har jeg arbejdet gratis for kommunen i den tid hvor jeg har ventet på svar.... Må de godt det?


Håber at der er nogen der kan svare på det...


På forhånd tak.
kylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 09:29   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
du skal ihvertfald be om skriftlig at få en forklaring og begrundelse for denne aktivering.

herunder skal de placere dig i match systemet med begrundelser, også.

her er det vigtigt at de medtager evt skånehensyn m.v.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 09:57   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker det afhænger af hvem der har sendt dig i aktivering.

Kravet for at få kontanthjælp er at man er tilmeldt jobcentret og deltager aktivt i de tilbud man får der.. så hvis det er aktivering gennem jobcentret er det sikkert ok.

Så hvis du siger nej til tilbud fra jobcentret, vil du ikke opfylde kravet til at få kontanthjælp, og dermed få afslag.

Noget andet er så evt sygemelding og skånehensyn..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering (på kontanthjælp som syg) Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 21-07-2013 19:42
Vedr tilbagebetaling af kontanthjælp - aktivering Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 21-07-2013 09:13
aktivering - hjælp bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 4 16-06-2011 23:21
fleksjobber på kontanthjælp aktivering ?? anitas Spørgsmål ang fleksjob 3 27-03-2011 10:04
Feriepenge & kontanthjælp & aktivering Cordulla Alt det andet 2 20-03-2010 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension