K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2010, 10:41   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af JytteHolm Se meddelelser
Undskyld mig, men jeg bliver altså lidt harm... Du har lige fået bevilliget pension, og allerede er du i gang med at ville tjene penge ved siden af?
Har selv lige fået fpt. bevilliget fra 1. April, pga. psykisk sygdom, mit helbred er langt fra klar til at tjene noget ved siden af.
Tror nu nok at din sagsbehandler vil lure lidt hvis du allerede kommer og spørger hende til råds...

Der er vel en overordnet mening med at man får pension???

Jeg har også Hobbyer som jeg kan lave hjemmefra desværre ikke noget jeg kan tjene penge på , men det perfekte må da være at have en hobby når man er på pension (det anbefales af alle også læger og sagsbehandler ) GÅ IKKE I STÅ fordi du har fået en pension ...

Så jeg vil syntes at Boowam har fundet den perfekte løsning , kan lave sin hobby som samtidig har en god indvirkning på psyken og kunne der så tjenes en sum på det til at holde den gående med matriale så er det da den perfekte løsning, og nogen kan lide det man laver og vil ligefrem betale for det , styrkende for psyken når man finder ud af at arbejdsmarkedet ikke kan bruge en mere

Dejligt vil jeg syntes og jamen lad os da håbe at han en dag vågner op og sælger så mange billeder at han ligefrem kan leve af det , en drøm går i opfyldelse , staten spare pension og vi andre kan have glæde af hans værker ... ja ja drømme drømme.. MEN hvorom alt er , fordi man har fået førtidspension så er man jo ikke blevet lukket ude af samfundet og mange skal igang med at finde en nice hvor de kan bruges og føle at der er brug for dem , det er lige så vigtigt for dem på førtidspension som for dem der ikke er , jeg har en datter på KUN 13 år og hun har jo ikke noget psykisk eller andre problemer end det at være TEENAGER (nogen vil mene at det er psykisk problemer ) når hun har en tur hvor hun er hysterisk , sur på hele verden eller hele verden er i mod hende , så går hun for sig selv og tegner og tegner og tegner ... (og jeg er overbevist om at det til tider redder hendes teengager forstand )

Den bedste mediation i verden for hende
Så hvor er jeg misundelig på dem som har kreative evner som kan hjælpe dem på dårlige dage, give dem noget i livet og hvis det så er sådan at de kan tjene lidt på det HERLIGT ..

Jeg kan ikke se mig selv ikke lave noget resten af mit liv (er indstillet til pension) men ved også at fleks og ordinært marked er slut for mig , men men jeg finder på noget tro mig , om så jeg skal ned på det lokale plejehjem og lære de gamel at bruge en computer eller sende en sms , eller jeg skal med i nogen foreninger eller hvad noget finder jeg på , men øv ikke noget jeg kan tjene penge på

man kan jo godt være nyttig selv om man er afskrevet fra arbejdsmarkedet ikk

Og boowam hvis du vil være helt sikker på reglerne og ikke vil spørge på kommunen (det er der mange der ikke vil ) så er der her nogen advokater hvor man via mail kan spørge om sådanne ting for et lille beløb http://www.familieadvokaten.dk/ prøv dem engang hvis det er eller gå til skattevæsnet bare for at være 110 % sikker ...

Og nu vil jeg lige kravle om og se nogle af dine billeder held og lykke med det hele

Sidst redigeret af Hejdien; 28-03-2010 kl. 10:52.
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 11:05   #22
boowam
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
boowam er ny på vejen
Tusind tak for alle de støttende, opmuntrende og brugbare råd....
Det giver mig endnu mere energi og mod på at male og hvis der skulle ligge en lille tvivl hos en eller flere brugere på k10, dette er ikke et job, men en brugbar og nyttig hobby jeg har gang i. Jeg vælger at kalde det egen terapi, med muligheder?????????
boowam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 11:24   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af JytteHolm Se meddelelser
Undskyld mig, men jeg bliver altså lidt harm... Du har lige fået bevilliget pension, og allerede er du i gang med at ville tjene penge ved siden af?
Har selv lige fået fpt. bevilliget fra 1. April, pga. psykisk sygdom, mit helbred er langt fra klar til at tjene noget ved siden af.
Tror nu nok at din sagsbehandler vil lure lidt hvis du allerede kommer og spørger hende til råds...

Der er vel en overordnet mening med at man får pension???
Jeg tror at det er meget vigtigt, både for helbredet og livskvaliteten, at man selv om man har fået pension, at man holder sig så aktiv som muligt, også for ikke at forværre ens helbred, hvis man så har en "hobby", som man kan tjene lidt ved siden af, så meget des bedre.

Der er jo ingen der siger at Boowam vil tjene millioner, og det er indeholdt i loven at man må tjene op til ca. 63.000 uden at det har en indflydelse på ens pension, og dermed at det også støttet fra det offentlige at man holder sig aktiv indenfor de grænser ens helbred nu engang sætter.

Boowam vil jo ikke ud og grave grøfter med en skovl.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig? Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 1 30-06-2011 13:27
Selvstændig hobbymanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-02-2011 19:43
selvstændig Anygirl Dit og Dat 0 23-08-2006 00:40
Flexjob som selvstændig JAHG Spørgsmål ang fleksjob 4 18-11-2005 09:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension