K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2011, 15:33   #11
guldbjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
guldbjerg er ny på vejen
Hejdien : super gennemgang.. takker
jeg kan sige at til alle de store møder har bisider med, har ikke haft til små møder. jeg har fået agtindsigt 3 gange nu, nyt dukker op hver gang, sidst i min resource profil, hvor jeg fik lagt min side af den sag ind. skriver smertedagbog.. men den blev af min jobkonsulent brugt i mod mig som værende en resource som jeg skulle bruge på jobbet og ikke der hjemme !! skriver som regl mail, til dem. afklaringsenheden har givet et skrifteligt tilsagn om de mener der skal søges pension.. så den har jeg
min opfattelse efter mit sidste rundbords samtale er at: den mening min jobkonsulent lægger for dagen, passer helt i tråd med den, den fagligekordinator fremførte over for mig. det var også ham der mundtlig gav udsagn om at de ikke gav sådan en som mig persion, da jeg så sage jamen så hvad så med flex !! nej det kan slet ikke komme på tale .. og du har helt ret i det resume af mødet står der intet om dette.
men vil måske lige skrive lidt og se om jeg kan få skrevet en ordentlig mail til hende om det med elastikken super råd.
nej jeg har ingen steder der står at de stopper mine dagpenge til januar eller nu for den sagsskyld. det bliver bare smidt i hovedet af mig mundtlig, som om de kan true mig til at makke ret.
den med jobdagbogen er skide go, for det har de selv lige bedte mig om og jeg gik helt i sort, det er så svært at føre smertedagbog i forvejen.. så jeg kigger lige efter det du henviser til.. tusind tak.
det hjalp en del.. det meste har jeg styr på og det er jo også nok bare fordi jeg er slidt at det hele blev for meget.. men du har givet mig et lille puf, så jeg prøver igen igen takker endnu en gang
guldbjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2011, 23:06   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den eneste mulighed for at en virksomhed, eller lign. arbejdsprøvning bliever forelagt et dokument, hvor der står at de er erstatningsansvarlig mod forværring af helbred.

Dette kræver men underskrevet, alternativt hat stedet ofte et dokument man skal underskrive;
I dette står sandsynligvis at man selv har pligt til at sige fra???
Men når der bliver pålagt timer, eller krav om at blive uanset hvad, kan man selvsagt ikke selv tage ansvaret.

Dette streger man således ud, og påføre sin egen formulering om erstatningsansvar, samt begrundelse, som her vil være, at man IKKE må gå hjem, før tid.

Dette medføre enten større og nødvendige hensyn, eller bortvisning, men..
Dette kan man således IKKE klandres for! (har selv prøvet det, blev bortvidst).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 07:08   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af guldbjerg Se meddelelser

nej jeg har ingen steder der står at de stopper mine dagpenge til januar eller nu for den sagsskyld. det bliver bare smidt i hovedet af mig mundtlig, som om de kan true mig til at makke ret.
Jeg har selv været i en arb.prøvning hvor løgnehistorierne fløj omkring, det er meget ubehageligt.

Men når først du har styr på dine rettigheder, så kan du gøre 2 ting, enten kan du bede dem om, at give dig deres påstande på skrift, eller også kan du lukke ørerne.

For mit eget vedkommende blev der konstant snakket om fleks, til trods for, at jeg tydeligt var berettiget til fp.
Bl.a. skulle jeg pløje aviser igennem for at finde jobs jeg kunne se mig selv i, disse annoncer skulle så præsenteres for jobkonsulenten ved det afsluttende møde.

Men mig bekendt er man ikke visiteret til fleks "bare" fordi, at en værkstedsleder lægger op til det, og der er vel ingen mening i, at have en jobkonsulent med til et møde hvor borgeren endnu ikke er visiteret.

Så jeg lukkede ørerne.

Og til det afsluttende møde manglede der da også en kaffekop på bordet.

Så da vi alle havde sat os spurgte jeg, så'n lidt dumt, om ikke der skulle komme en jobkonsulent, min sb svarede, at det ikke havde været på tale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 08:57   #14
guldbjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
guldbjerg er ny på vejen
jeg har siden i går, skrevet til min jobkonsulent og bedt hende bekræfte skrifteligt de trusler hun kom med. og udtrykt min ærgelse over at hun mener det er den vej vi skal for at få denne jobprøvning til at lykkes. så må jeg se om hun falder lidt ned eller bliver helt ond i sulet men det var en stor hjælp at få skrevet det her inde og få det gennemarbejdet i hovedt. har nu lagt en plan med familien om hvad vi gøre hvis og hvornår de tage dagpengene osv. så jeg er rolig igen.. de kan bare komme an dejligt med et forum hvor man kan få opbakning og råd,i en så svær sag
guldbjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
afklaring/jobprøvning dasq Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-02-2011 20:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Venter på jobprøvning lea Spørgsmål ang fleksjob 2 08-10-2008 15:07
Sidste dag i jobprøvning... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 13 08-08-2008 00:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension