K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2013, 21:27   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så kan jeg i stedet håbe, at de aflevere dem for sent i morgen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 09:10   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så kan jeg i stedet håbe, at de aflevere dem for sent i morgen!!
Ja det kan du da ,men det kan være det er de samme forældre der tager dig på sengen

Det da godt der er nogle der kan hjælpe hinanden.
Jeg ville godt have taget mit barnebarn hvis det havde været nød ventigt,men de snuppede en afbudsrejse og håber på konfligten vare et 1½ uge
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 12:07   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De fleste kom for sent i dag - og igen de der magiske 30-45 minutter
Men det var så til min fordel.....og ingen kom for tidligt.

Ved lærerene også sender besked ud på forældreintra - ret ofte! At børnene SKAL sidde på deres stole kl 8 når klokken ringer, og ikke bare komme dalrende efter kl 8 fordi det forstyrre undervisningen.
Forstår heller ikke hvordan det kan lykkes så mange forældre at komme for sent, stort set hver dag

Jeg har næsten lige sendt dem på frit, de ville ned på deres legeplads inden de åbner her lige omlidt.....

Jeg har lidt på fornemmelsen, at den lockout også vil vare næste uge med
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 16:29   #14
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Flot at du "gider".
Jeg er ikke sikker på, at jeg havde magtet det.....

I dag har jeg haft sønnike og en legekammerat med på Natur Bornholm. Det var ganske hyggeligt.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 19:58   #15
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Virkelig dejligt at folk bryder sig om hinanden når det brænder på. Jeg synes det er stort af dig at hjælpe andre i nød og du kan på denne måde også vise omverdenen at selvom vi er en marginaliseret gruppe i samfundet er der stadig værdi for pengene.
Men jeg kan alligevel ikke lade være at tænke at hvor der er to forældre burde den ene sygemelde sig, det er jo trods alt en arbejdskonflikt, så længe det ikke går ud over produktionen sparer arbejdsgiversiden (altså staten) lige omkring en milliard pr md konflikten løber, (ca tal udfra eget skøn) så insitamentet til at nå en forhandlingsløsning var nok større hvis folk blev hjemme fra arbejde.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 22:10   #16
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
RETTELSE til eget indslag.
Der var lige nogle nuller der smuttede i pilletågerne(om det også er det der skete for div banker ved jeg ikke), men incl drift ,lønninger,pension osv andrager det kun ca 100 mill.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 22:16   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Min går i 7 klasse og har næsten 80 procent fuld timer ..de har mange tjenstemandssnsatte på hans skole ...så jeg mærker ikke så meget til det ....personlig forstår jeg bare ikke de skal ha s mange ekstra timer lærer ..min søn siger der er 2 slags sygdomme på skolen ...barsel og stress ..det gir da stof til eftertanke Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 00:12   #18
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Fint, at du kan og vil åbne dit hjem. Fint at du vil hjælpe de andre forældre.

MEN det er jo ikke dit ansvar at passe alle de børn. Jeg synes det lyder lidt som om du gabler med dit eget helbred. Hvor mange af de forældre, du hjælper, kommer og samler dig op bagefter lock-outen?

Bare en venlig tanke for at minde dig om at passe på dig selv...
Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 01:26   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er helt sikker på der er nogle forældre som sætter pris på dig i disse dage

Spring evt ned til den farvede tekst.

Her har jeg haft den store hjemme siden tirsdag før påske... han syntes lige det var hyle morsomt at lemlæste hans højre ringefinger, om mandagen, altså sådan VIRKELIG i tykkelsen mangler halvdelen af knoglen, mellem yderste led og bunden af neglen, 2 sener er lappet sammen (den ene den vigtige der holder ledet oppe så fingeren ikke bøjer) negleroden er også ramt (men så fred med den *gg*)
De første 14 dage TOTALT ro, han måtte end ikke bruge en pc-mus, få pulen op, ikke gå ud og lege... absolut INTET... og så min damp-unge sh!t... han har heller ikke kunne holde det, og de sidate par dage op til i tirsdag har virkelig været STRENGE, for en ADHD´er der ikke må brande krudt af er lig med et MEGET frustreret og hidsigt menneske.

Min datter har et skema der sige latterlig musik dobbelt time om onsdagen, sidste bus til skolen er 1½ time FØR og der er INGEN opsyn med børnene, altså hun vil sagtens kunne, men helt sikkert ikke selv finde ind til timen, efter de 2 timer, ville der være planlagt aktivitet, og så bussen hjem.
Ventetiden før løste jeg via en klassekammerat, som IKKE ville kunne klare sig uden voksen opsyn (han bliver trynet) så de kørte, og hjem... tja hun kom en del senere hjem end planlagt de (de vil sige sig SFO personalet, som har åbnet den time før normalt) havde arrangeret tur til Slette strand og hvis tøsen gerne ville det så fint med mig.
Men på onsdag kommer hun altså ikke i skole, der var 5 mødt op (ud af 16 elever) og det blev sagt at det var okay at de ikke deltog (det må de jo ikke når det er alm undervisning, men skidt nu med det *ss*)

Det sidste lange stykke tid har jag haft den mindste hjemme om onsdagen, fordi hun har døjet med ørene, lige nu kæmper vi for at undgå dræn, og om onsdagen er der svømmehal, så det mås hun ikke.
I dag fik jeg så lige en mere, en på 3, en af pæderne i BH´en har af sig selv lavet en regel om at ble-børn ikke må komme med (til mig PÅSTOD hun det var svømmehallen, jeg tænkte ikke mere over det for min var stoppet med at bruge ble så det berørte mig jo ikke)
Men knægten jeg har passet i dag, de berøres for ungen bruger ble, yder mere har de altså et job at passe, så de kan ikke bare lige, så de berøres i aller højeste grad... ikke fordi jeg passer gerne deres knægt/e (har lige haft 6 unger i 1 døgn i alderen 6 måneder til min egen store på 10... børnefødselsdag gange 3 *gg*) og det VED de, de kan bare ringe (vi kan det samme den anden vej) men derfor sys de da ikke det er fedt at de skal trække på mig hele tiden og så igen, og da slet ikke når de rent faktisk betaler børnehaven penge for at passe ungen.... det var lige en lille ekstra opgave til mig som medlem af forældrebestyrelsen.

Og så endelig til det du spørger om, hvordan takler JEG det.
Altså det gør jo ingen forskel i sig selv med den store, men at søster også er hjemme, skaber jo nogle naturlige søskende gniderier, der hjælper det så at hendes veninde er hjemme, så på det led er det absolut ikke anderledes end hvis de havde ferie.

MEN jeg har lige haft 6 unger, mine egne på 5 8 og 10 og en venindes på 6 måneder 3 og 6 her i weekenden (tæt på et år ældre end min 5-årig) + jeg har haft min 5-årig og venindens 3-årig i dag også.
Jeg har liiige nået at finde lidt fred i hovedet, uden sådan rigtig at være kommet mig, så dagen i dag har været HÅRD.

Den "værste" bivirkning, er at mit hoved bare ikke rigtigt kan klare for meget vigør så at sige, mine egne er heldigvis så vand til jeg må tage en pause, og kan heldigvis sagtens klare sig selv (bare de har en voksen at gå til) så for mig handler det mest om at holde konflikter de 2 store i mellem, meget meget LANGT væk, så skal det nok gå.

Så bort set fra at jeg bliver bombarderet næste onsdag også, af en ekstra bette mand, så tror jeg nok jeg mest bare nyder at være sammen med ungerne, hvilket jeg heldigvis kan fordi de er så store at de kan forstå/respektere når jeg har brug for pause for ikke at eksplodere (altså de driver mig også der ud, med mellemrum, det skal de også gøre det er mest naturligt, men for det meste er de søde ved mig *gg* og når de gør er andre heldigvis søde til at tage over jeg skal bare lige finde ud af at bede om det) og i dag har jeg trods alt alligevel haft overskud til at bage med mine egne (synd for knægen han må ikke være med)
Men jeg har nu også sat mig i hovedet at jeg VIL forsøge bare at nyde det, nu har jeg nydt de sidste 14 dage med knægten så hvorfor ikke bare fortsætte med at gøre det? det er første gang jeg har haft de 2 store UDEN den bette, over længere tid end bare 20-30 min, så det SKAL! nydes basta bum *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 01:30   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Takker for bekymringen, men det varede kun to dage, så det gik lige an

I morgen kommer der ikke nogen, en anden forælder har lige budt ind på Torsdag og Fredag, og næste uger står indtil videre blank på pasningsfronten - de fleste jeg har talt med kan få ferie i næste uge
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har nogen prøvet når musklerne sitre i hele kroppen? Ninja Alt det andet 25 29-06-2012 13:18
Svedige hænder, rysten over hele kroppen FrkSilverfox Dit og Dat 6 17-03-2012 11:40
Hvordan får jeg det hele med. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-07-2010 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension