K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 18:42   #1
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Speciallægeerklæring

Jeg har brug for et råd eller gerne flere.

Har man ret til som patient, at spørge sin læge ind til indholdet af statuserklæring?...evt. påpege fejl eller mangler? da man jo som den eneste ved hvordan man har det.
Jeg har oplevet at der mangler vigtige informationer, som i sidste ende kan resulterer i at ens sag i systemet trækker ud i det uendelige.
Kan man tillade sig at kontakte ens læge og tale erklæringen igennem inden den sendes til kommunen????
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:00   #2
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Min læge foreslog selv, at jeg fik en kopi tilsendt.
Afhængig af hvor godt et forhold I har.....det kan vel aldrig skade at spørge.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:20   #3
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Harpen Se meddelelser
Min læge foreslog selv, at jeg fik en kopi tilsendt.
Afhængig af hvor godt et forhold I har.....det kan vel aldrig skade at spørge.
Det med en kopi har jeg aldrig fået tilbudt, om jeg har et godt forhold til lægen....tjahhh, han har ihvertfald aldrig meget tid, og det kan mærkes...føler tit når jeg går derfra at der er en masse spørgsmål som jeg ikke har fået et svar på.

Men du har ret i at det aldrig kan skade at spørge ind til attesten, og det vil jeg også gøre.....Tak for dit svar....:-)
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:22   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
selvfølgelig kan du da bede om at få gået den igennem inden de sender den til lægen.
Jeg fik for nogle år siden lavet en, som var fyldt med fejl, lægen nægtede at lave fejlene om, selvom de var så indlysende, bla. noget så simpelthen som min alder, højde og vægt....

Håber du har en bedre læge, men god ide at få den gennemgået inde kommunen skal ha den....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:27   #5
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
selvfølgelig kan du da bede om at få gået den igennem inden de sender den til lægen.
Jeg fik for nogle år siden lavet en, som var fyldt med fejl, lægen nægtede at lave fejlene om, selvom de var så indlysende, bla. noget så simpelthen som min alder, højde og vægt....

Håber du har en bedre læge, men god ide at få den gennemgået inde kommunen skal ha den....

Fik lige endnu et skub til at kontakte min læge.....tak tak..:-)..får nu blod på tanden, er jo sådan lidt bange for reaktionen når jeg kontakter ham om at få den gennemgået sammen med ham....men i sidste ende kan jeg jo være ligeglad hvad han tænker, det er jo mig det drejer sig om.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:00   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg fik en lavet for et par år siden og da kommunen havde bedt lægen om den, ringede sekretæren og gav mig en tid - så lavede vi den sammen, lægen og jeg.

Nu har kommunen igen bedt om en generel helbredserklæring og der har jeg fået en tid i næste uge (1 hel time) ved lægen og så laver vi også den sammen.

Ring da endelig til din læge
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 20:12   #7
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Jeg fik en lavet for et par år siden og da kommunen havde bedt lægen om den, ringede sekretæren og gav mig en tid - så lavede vi den sammen, lægen og jeg.

Nu har kommunen igen bedt om en generel helbredserklæring og der har jeg fået en tid i næste uge (1 hel time) ved lægen og så laver vi også den sammen.

Ring da endelig til din læge
Hold da op en fin læge du har....hvis bare de alle var sådan.
Desværre er min læge for langt væk, så det bliver gjort telefonisk, desværre.
Håber bare jeg når det inden kommunen, men fik det først at vide i dag at de ville indhente statuserklæring.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 22:54   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En statuserklæring plejer lægerne at lave på baggrund af de oplysninger de allerede har om patienten. Lægen behøver ikke at se patienten for at lave en statuserklæring.
D.v.s. at hvis man har nogle skavanker, som man aldrig har nævnt for sin læge, så kommer disse ikke med i statusattesten.

En generel helbredserklæring laves derimod på baggrund af en lægeundersøgelse.

Så umiddelbart tænker jeg, at hvis der er fejl i en statusattest, så må man kunne bevise det ved at bede om aktindsigt i sin journal hos den pågældende læge.
I aktindsigten må det jo fremgå hvad man har talt med sin læge om ved tidligere konsultationer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 23:51   #9
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Min praktiserende læge kontakter også mig når kommunen beder om en statusattest og så udfylder vi den sammen.

Min mands neuropsykolog sendte hans attest til gennemlæsning inden sagsbehandleren fik den.

Og min psykiater er ved (idag faktisk) at skrive en statusattest til jobcentret, som jeg også får til gennemlæsning.

Så måske skulle du snakke med din læge om proceduren eller også skifte læge.

<3<3<3
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 07:45   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bertha65

Jeg er lidt uklar på flg.:

1. din overskrift lyder på: speciallægeerklæring
2. i tekst skriver du statuserklæring

Der knytter sig forskellige praksis til de forskellige LÆ blanketter. For at kunne svare ordentlig kunne du måske præcidere, hvilken LÆ nr. efterfølger, der er tale om?

F.eks: en Læ 125 kaldes statusattest og kan både udfyldes af såvel prak. læge som en speciallæge, der har forudgående kendskab og journal på en. Èn sådan bør kunne udfyldes på baggrund af journalen, hvis lægen har haft kontakt m. patienten i stgeforløbet. Der er altså ikke et krav om, at patient og læge mødes omkr. denne. Men i praksis er der selvfølgelig mulighed for at man forudgående har en samtale m. lægen.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring SuperMary Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-04-2012 11:10
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring X 3 Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 11 08-11-2009 17:38
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Speciallægeerklæring Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-05-2007 00:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension