K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2016, 20:42   #1
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Skånebehov tidspunkt for arbejde

Kære folk i K10.
Jeg er ansat som Omsorgsmedarbejder på et plejehjem. I starten arbejdede jeg om eftermiddagen/aftenen og det fungerede rigtigt dårligt for mig. Jeg søgte derfor selv om at blive flyttet til et plejehjem hvor jeg kunne få arbejdstid om formiddagen. Dette er noteret i min dag, men ikke skrevet ind som skånehensyn, da jeg selv tog initiativ til flytningen og ikke indblandede min læge. Ny har jeg fået ny teamleder og hun vil have at min arbejdstid skal være fleksibel, så hun kan indkalde mig eftermiddag og aften. Min sagsbehandler siger at kun min læge kan tilkende et skånehensyn, er der nogen der ved om det passer? En tidligere teamleder har skrevet en ugentlig fridag som skånehensyn til min sagsbehandler, og dette er blevet godtaget uden inddragelse af lægen. Min læge er modvillig og siger at der ikke er tale om en helbredsgene, men dog om en gene. Jeg har henvist til at arbejdsstyrelsen skriver at skånebehov laves efter funktionsnedsættelse og hvordan man har lært at leve med det. Hvis jeg ikke indvilliger i de flexsible arbejdstider, har min teamleder luftet en fyring som mulighed. Min sagsbehandler sidder og kigger på kommunekassen og da en fyring vil betyde at jeg skal under den nye ordning, vil jeg være billigere for kommunen i et nyt flexjob. Nogen der har et bestemt tidspunkt på dagen som skånebehov? Andre råd?
På forhånd tak
ddd
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 23:00   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du ikke kan få lægen med på,at det er et skånehensyn der skal tilgodeses, så tror jeg kun du kan vælge mellem fyring og ny ordning eller dårlige arbejdes tider
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 00:03   #3
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Jeg havde mange sygedage, da jeg arbejdede om eftermiddagen/aftenen, så jeg vil nok ende med at blive fyret pga sygefravær. Øv.
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 01:28   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af DDD Se meddelelser
Min læge er modvillig og siger at der ikke er tale om en helbredsgene, men dog om en gene.
Hvis dine skånebehov ikke er forårsaget af en helbredsgene, hvad kommer de så af ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 08:35   #5
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
I min fleksjob-kontrakt står der at jeg skal arbejde om formiddagen. Det blev skrevet ind da aftalen oprindeligt blev indgået mellem kommunen og min arbejdsgiver.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 09:48   #6
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
I min fleksjob-kontrakt står der at jeg skal arbejde om formiddagen. Det blev skrevet ind da aftalen oprindeligt blev indgået mellem kommunen og min arbejdsgiver.
Må jeg spørge hvad du fejler? Og hvad argumentet var for den arbejdstid?
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 09:51   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i min kontarakt og skånehensyn står der efter 14 er jeg for brugt og skal have min middagssøvn, inden mine børn har fri.

så det er et hensyn til min krop og mine børn, altså så jeg kan tage mig af mine børn nå de har fri
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 09:59   #8
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Mit skånebehov er det samme som dit.

Det er dog ikke skrevet ind nogle steder.

Så i princippet kunne jeg vel havne i samme situation som dig.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 14:23   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg det kan du godt have, hvis din læge vil skrive under på det, jeg har haft det med fra starten, har været i fleks i 10 år nu.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 14:43   #10
DDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 11
Styrke: 9
DDD er ny på vejen
Det lyder som om, at det står og falder med min læge, om jeg skal bruge hele min sommer på at være syg. Er der nogen der har erfaring med at bede en anden læge om en "second opinion"?
DDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension