K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 21:25   #1
bodilelisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
bodilelisabeth er ny på vejen
Kursus EFTER 16 måneder på ledighedsydelse

Jeg er nu efter 16 måneder på ledighedsydelse kommet i praktik i en blomsterforretning. Det er super godt.

Er der nogen der har erfaring for muligheden af at få tildelt nogle kursus, når jeg har gået ledig så lang tid (mere end 12 måneder) -
Jeg kunne rigtig godt tænke mig kursus i blomsterbinding - hvordan stiller kommunerne sig til det mon?
Håber nogen har erfaring med det og har lyst til at fortælle mig lidt om det.
På forhånd tak og ha' en rigtig dejlig aften.
bodilelisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 21:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Set i fleksjobspjecen

Citat:
Hjælp til værktøj og kurser

Man kan få hjælp til arbejdsredskaber, mindre arbejdspladsindretninger og kortvarige kurser, hvis følgende betingelser er opfyldt:

Man står foran ansættelse, eller er ansat i fleksjob.
Arbejdsredskabet eller arbejdspladsindretningen kompenserer personens begrænsninger i arbejdsevnen.
Hjælpen skal have afgørende betydning for, at man kan fastholde eller opnå ansættelse i et fleksjob.
Hjælp til arbejdsredskaber, arbejdspladsindretninger og kortvarige kurser ydes uden hensyn til ansøgerens og evt. ægtefælles indtægts- og formueforhold.

Vær opmærksom på, at denne bestemmelse kun skal anvendes, hvis hjælp efter anden lovgivning ikke er tilstrækkelig til at kompensere for personens begrænsninger i arbejdsevnen.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3987

Man har også ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse

Se mere her https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...sjobvisiterede
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 22:40   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg mener, der står et eller andet sted, om at man har ret til et kursus (6 ugers selvvalgt uddannelse/kursus), men dog kun mens man er ledig i løbet af de første 12 måneder, man har været ledig. (orker ikke lige nu at lede efter lovgivning om det er inden 12 måneder)

Har du overhovedet været på kursus?
Eller har du slet ingen vejledning fået om, at du har ret til at komme på kursus? Hvis nej, så synes jeg da bestemt, at du kan bede dem om at vejlede dig nærmere om det. Og hvis du brændende ønsker det kursus, så sig det til din jobkonsulent. Hvis de nægter, så forlang en skriftlig afslag på dit ønske om at komme på det kursus. (altså hvis du ikke har været på kursus endnu og aldrig er blevet vejledt om det). Det kunne være interessant at vide, hvad udfaldet kan blive, hvis de glemmer at vejlede dig om retten til det....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering igen efter knapt fem måneder Solnedgang Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 01-04-2013 09:18
Ledighedsydelse efter 18 måneder Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 5 08-11-2010 10:00
Kontanthjælp § 27 til brøkpensionis reduceres efter 6 måneder Ady Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-05-2010 22:03
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56
62 år 6 måneder ledighedsydelse derefter sorte gryde annemarie Din historie 1 08-01-2009 14:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension