K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2016, 17:02   #1
carinae
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
carinae er ny på vejen
Fra ledighedsydelse til sygedagpenge

Hej
Jeg er på ledighedsydelse i seks måneder, da mit firma gik konkurs. Da jeg har passeret de 60 år får jeg kun ledighedsydelse i seks måneder derefter hedder det kontanthjælp.
Efter flere undersøgelser synes min læge jeg skal forsøge at søge en Seniorførtidspension. Denne kan søges både hvis man er på ledighedsydelse eller sygemeldt. Hvis jeg vælger at sygemelde mig vil jeg ryge på sygedagpenge og er nu i tvivl om hvilken sats jeg så kommer på når jeg kommer fra ledighedsydelsen. Min ledighedsydelse stopper først 1.1.17
Altså efterlyser jeg svar på om jeg først skal sygemelde mig 1.1.17 eller nu hvor jeg er i gang med at søge Seniorførtidspension.
Håber der er nogen der kender svaret
Carina
carinae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 20:44   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du skal sygemelde dig hvis du er syg, er du syg nu ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 21:27   #3
carinae
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
carinae er ny på vejen
Efter flere forskellige undersøgelser der viser at min kroniske sygdom er meget forværret har lægen rådet mig til at søge Seniorførtidspension. Den kan søges både på ledighedsydelse og sygedagpenge.
carinae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 10:17   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg er på ledighedsydelse i seks måneder, da mit firma gik konkurs

Er du visiteret til fleksjob? Var du selvstændig i eget firma? Stoppede du firmaet og var det grunden til, du kom på LY?

Hvis du var ansat og på på Ledighedsydelse, arbejdede du da i formaet, da det gik kinkurs?

Du kan altid søge seniorførtidspension, men du skal stadig opfylde de generelle krav til at få tildelt en førtidspension. Det er kun selve sagsbehandlingen, der er lidt mindre omfattende, idet du i givet fald ikke skal arbejdsprøves.Til gengæld er der krav om fx tidligere tilknytning til arbejdsmarkedet, der skal opfyldes. Men prøv at læse om emnet på fx borger.dk

FP baserer sig - normalt - ikke på diagnoser.

Formoder ikke, du har indbetalt til efterløn/fleksydelse.

Din kontanthjælpssats bliver 60 procent af højeste dagpengesats.

Mener ikke, det gør nogen forskel om du sygemelder dig - men måske andre har anden info.

Sidst redigeret af stampe; 07-09-2016 kl. 10:20.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 12:40   #5
carinae
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
carinae er ny på vejen
Har i dag været hos kommunen og fået svar på mit spørgsmål. Tak til alle jer der har svaret mig.
carinae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension