K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2010, 10:29   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Exclamation Måske fleks? - Gældssanering?

Jeg skal i arbejdsprøvning, - og hvis jeg skulle være så afsindig heldig at blive visiteret til fleks, så ved jeg godt, at jeg nok fortsætter i kontanthjælpsregi, og det er jo ikke så opmuntrende,
- men er der nogen, der ved, om det også betyder NUL MULIGHED FOR GÆLDSSANERING? (ligesom på almindelig kontanthjælp uden arbejde). Det ville være fælt, for det hele er ved at brase sammen om ørerne på mig.
Jeg går og passer på de sidste hele bukser, slider mine spinningsko på gaden og forsøger at overleve for 1200 om måneden. Banken er efter mig pga en måneds restance, som jeg var nødt til at lave. Alle mine energiregninger er på afbetaling og selvfølgelig har jeg klatgæld fordi jeg ofte har måttet ty til kortet for at have mad.
Jeg betaler og betaler, men ifølge kommunen har jeg over 5000 til overs. De ser bort fra det meste.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 10:48   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det skulle der ikke ske noget ved der er mange der er på flexjob der har og får gælsanering
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 11:54   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jojo, men når man kommer fra kontanthjælpsystem er der en sandsynlighed for, at man fortsætter i samme regi godt hen ad vejen. Det jeg vil vide er, om man så også er underkastet de sammen lurvede begrænsninger i rettigheder, - herunder, ingen ret til gældssanering.
Jeg prøver at holde skruen i vandet.

Sidst redigeret af mukke; 09-05-2010 kl. 11:57.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 11:56   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg håber, at Andersine måske ved noget om det.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 12:30   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Med mindre reglerne er lavet om, kan du ikke få gældssanering, før du har fundet et fleksjob. Man skal have en 'fast indtægt' og hverken kontanthjælp, dagpenge eller ledighedsydelse kommer under den kategori desværre.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 12:36   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
... lige en tillægsbemærkning
Måske kunne du kigge dine udgifter efter i sømmene, og finde ud af hvad du kan skippe? Simpelthen kun betale det allermest nødvendige såsom husleje, el og varme, mad, medicin og den slags. Al mulig anden gæld lader du simpelthen være med at betale. Skylder du banken penge, så flyt din nemkonto over i en anden bank, så banken ikke kan røre dine penge.

Ja man bliver registreret som dårlig betaler, og bliver trukket i fogedretten. Men til gengæld får man råd til mad og tøj og tag over hovedet. Og det er trods alt vigtigere.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 12:45   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak for ordene. Jo, jeg har tænkt den mulighed, men jeg vil på nuværende tidspunkt hellere være ludfattig og betale, - men det kan jo ikke blive ved, medmindre der er en ændring i udsigt. Det kan jeg selvfølgelig gøre over en ny nem-konto.
Mine nerver holder ikke til flere rykkere, men det er tradition, at jeg betaler 100-vis for dem hver måned, fordi jeg er forsinket hele tiden. Som jeg skrev til banken, er det min intention at betale en måneds restance, men det må ske over to gange og selvfølgelig accepterer jeg et rykkergebyr. Så har jeg gjort hvad jeg kan for at få en aftale om det.
Alle andre kan man snakke med, - men banken, den store modtager af subsidier fra staten og den store indehaver af overskud, går i koma, hvis man forsinker indbetalingen af 500 kr!!!

Sidst redigeret af mukke; 09-05-2010 kl. 12:47.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 12:53   #8
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
jeanettess er ny på vejen
man skal have fast job og ikke have lavet ny gæld i min. et år før du kan ansøge
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 12:57   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det passer ikke helt min far fik gældanering på dagpenge .så dn er nok lavet om men de ændre også ting næsten daglig
Citat:
så flyt din nemkonto over i en anden bank, så banken ikke kan røre dine penge.
erm an dårlig betale skylde bank osv penge skal du være extream heldig at fidne en bank der vil have dig/din memkonto
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 13:28   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeanete, jeg har hørt, at man fast indkomst også er flexløn/pension, og at en gældssanering kan komme på tale da. Jeg ved ikke, hvorfor en kontanthjælp ikke kan sidest9illes. Den er da fast og kan kun afløses af noget, der er bedre.
Forøvrigt er gælden, som jeg, bortset fra denne gang, afvikler regelmæssigt, blevet 1000kr lavere, end min indbetalte pension, så det er da gået den rigtige vej. Jeg er bare bange for at blive væltet i svinget.

Nu cykler jeg ud og fanger mig nogle GRATIS hornfisk!

Sidst redigeret af mukke; 09-05-2010 kl. 13:32.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afdrager du på en gældssanering? Godt nyt! L.S. Politik og Samfund 5 22-01-2015 04:01
Gældssanering når ftp? hansemand Nyttigt at vide for Førtidspensionister 52 11-07-2014 14:55
spøgsmål gældssanering skivehansen Dit og Dat 5 31-01-2012 13:24
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Gældssanering Stueplanten Alt det andet 7 24-05-2011 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension