K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 10:05   #11
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Bliver rigtig spændende om den går igennem....nu kender jeg kun sag lidt fra sidelinien, men det bekymrer mig at der ikke er specialægeerklæringer umiddelbart i sagen som understøtter det lave funktionsniveau ved arbejdsprøvningen.Selfølgelig er der diagnoser...men ansøger har ikke set udtalelser fra speciallægerne endnu.
Kigger de altid kun på den effektive arbejdstid, eller det samlede antal timer man har klaret ?
Jeg vil mene, de ser på den effektive arbejdstid. Jeg kunne "sagtens" være på mit job 18 timer ugentligt, men havde så meget brug for hvil og hjælp fra kollegerne, at den effektive tid blev vurderet til ca 6 timer ugentlig.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 10:21   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I min sag om førtidspension, havde jeg 1 meget kort statusprofil fra lægen - tror den var på 5 linjer.

Og så havde jeg 1 enkelt speciallægeerklæring fra min psykiater, og den var på - jeg mener - 6 A4 sider. Det var alt rigeligt.

Når det så er sagt, så havde jeg en masse lægepapirer liggende i min sag der gik 20 år tilbage i tiden, jeg fik dem tilsendt i forbindelse med partshøringen af ressourceprofilen, og der var 54 A4 sider fra læger, speciallæger og lægekonsulenter

Jeg kunne have fået førtidspensionen igennem blot på en §17 på det foreliggende grundlag.......uden over hoved at miste søvn af den grund

Jeg undgik også arbejdsprøvning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:06   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg havde en udtalelse fra psyk. speciallæge knap 2 år inden pensionssag, hvor der blev slået fast at mine smerter var reelle og en meget kort skrivelse fra smerteklinik, hvor der stod at jeg ikke havde gavn af behandling.

Intet af det var med i ansøgningen, den kørte udelukkende på min egen læges udtalelser - så det kan lade sig gøre.

Det er nok værre efter de nye regler, hvor lægen ikke må udtale sig om hvad man ikke kan, men kun komme med positive ting
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 12:56   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det passer så ikke helt....det med at man ikke kan få det med hvad man ikke kan..

Hvis man ser på de nye rehabiliteringsplaner...de ligger under nyttige links herinde.....som skal laves....så vil man se at man skal lægge lige stor vægt på hvad man kan og hvad der begrænser en...

Men kig selv på de skemaer de skal bruge...så kan i selv se det...

Spørgsmålet er også hvordan den nye kliniske funktion kommer til at fungere...om de vil lave den samme finte som med de nuværende lægekonsulenter....

Da det skal ligge i regionen...så vil de nok få sværere ved det...og så vil man jo kunne komme efter dem da de jo skal opfylde lægeløfte osv...

Men selv nu ved de ikke engang om det skal være op til den enkelte kommune at sammensætte denne kliniske funktion...eller om det skal være ens for alle kommuner....om hvordan denne skal sammensættes...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 10:24   #15
esmum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
esmum er ny på vejen
Kan man selv bestille og betale en spec.lægeerklæring fra hudlæge, og hvor "alvorligt" tager kommunen en sådan?
esmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke aldersgrupper er mest formuende? halse Politik og Samfund 8 02-04-2012 14:52
lægeerklæringer? Den ulykkelige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-09-2011 23:54
Løgn og bedrag tynger ikke magtmennesker! buster Politik og Samfund 1 01-09-2011 10:00
Lægeerklæringer Ayaa Alt det andet 1 22-09-2010 12:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension