K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2009, 10:20   #1
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Behandling med binyrebarkhormon

Hej.
Jeg har hørt, at det er muligt at lindre slidgigtsmerter i den nederste del af ryggen ved at få lidt binyrebarkhormon strøjtet direkte ind i rygmarven, i niveau, svarende til de nederste lændehvirvler, hvor de svæste slidforandringer tit sidder. Indgrebet skulle foregå gennem et lille hul i korsbenet. På den måde skulle nervernerødderne kunne få lidt mere plads.
Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med det. Metoden skulle ikke være helbredende, men lindrende i en kortere periode. Metoden skulle være nogenlunde risikofri, selv om der altid er en risiko ved et hvilken som helst indgreb.

Sidst redigeret af Jørgine; 21-03-2009 kl. 10:28.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 10:30   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Hej.
Jeg har hørt, at det er muligt at lindre slidgigtsmerter i den nederste del af ryggen ved at få lidt binyrebarkhormon strøjtet direkte ind i rygmarven, i niveau, svarende til de nederste lændehvirvler, hvor de svæste slidforandring tit sidder. Indgrebet skulle foregå gennem et lille hul i korsbenet. På den måde skulle nervernerødderne kunne få lidt mere plads.
Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med det. Metoden skulle ikke være helbredende, men lindrende i en kortere periode. Metoden skulle være nogenlunde risikofri, selv om der altid er en risiko ved et hvilken som helst indgreb.
Jeg har ikke prøvet det du beskriver, men fik en invendig blokade der lammede min ryg og mit højre ben (det var meningen) i nogle timer, man havde rigtig god erfaring med denne smertelindring, dage, uger og for nogen endda i måneder, men for mig kom smerterne igen da lammelsen fortog sig, så det blev ikke gentaget, det gør ikke ondt og foregår mens man ligger på et røngentapparat således at lægen har helt kontrol over hvor og hvad han rammer.

Og som det meste af andet medicin er binyrebak det rene gift, jeg fik det for tics i ansigtet, 3 dage efter var mit hoved kuglerundt (måneansigt) men man er jo desperat og vil næsten forsøge alt når man har smerter...
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 13:06   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tak for oplysningen. Det lyder som det, jeg har hørt om, bortset fra, at der også bliver givet lidt binyrebarkhormon. Ja, man går langt for at få lidt lindring.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fys behandling nielsen69 Alt det andet 8 10-05-2012 18:54
God behandling Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-04-2012 08:57
atlasprofilax behandling zolskin Alt det andet 0 27-09-2011 10:16
Re5-behandling extra Alt det andet 8 31-05-2011 23:21
Behandling Trold Dit og Dat 7 17-12-2009 00:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension