K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2007, 12:00   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow Allerød Byråd holder øhh " møde"

Gud ved hvor mange andre byråd bruger millioner af kr på sådanne møder eller seminarer...det er spild af penge. det kunne være spændende at få af vide hvor mange millioner skattepenge der går til udflugter som denne fest.

11 sep 07 JP


Allerød Byråd har spenderet 150.000 kroner på et to-dages budgetseminar på Oslobåden fra torsdag til lørdag. Byrådet skulle finde besparelser på 17 mio. kr. på børneområdet på næste års budget, der samlet ender med et underskud på 38 mio.kr.

Trods store protester fra vrede forældre og fagforeninger, kommer det til at betyde lukninger af fritidshjem og daginstitutioner samt flere elever og børn i henholdsvis skolerne og vuggestuerne. Men det afholdt ikke 21 byrådsmedlemmer og fem embedsmænd fra at bruge hovedparten af tiden på Oslobåden på at feste igennem til langt ude på natten
for borgernes penge.

De luxe-kahytter

Ekstra Bladet fulgte politikerne med skjult kamera og mikrofon i de knap to døgn, de var afsted, for at se, hvordan de brugte tiden og borgernes penge. De boede hver især i commodore de luxe-kahytter med havudsigt, dobbeltseng, minibar, fladskærms-tv og en flaske champagne. De spiste en tre-retters 'wild west-menu' på a la carte restauranten, Blue Riband. Og så fik de hver især udleveret 12 drinkskuponer af 64 kr. per person til hele turen. Eller 19.968 kr. i alt.

Jeg må godt, jeg er fuld

Ifølge Ekstra Bladets udsendte bugnede byrådspolitikernes borde af mojitos, bloody marys og andre farverige paraplydrinks. Alkoholen havde tilsyneladende sin virkning. I flere tilfælde henvendte John Køhler (V) sig til Ekstra Bladets blonde reporter. I første omgang for at høre om hendes alder. 29 år lød det, og John Køhler svarede:

- 29 år og aldrig kysset, hvorefter han ifølge Ekstra Bladet et kys på reporterens kind.

-Sådan en gammel gris, ik´, spørger han, men skynder sig selv at svare:

-Jeg er fuld, så jeg må godt.


Opfordring

Senere på turen opfordrede John Køhler ( V ) avisens reporter til at stille op til Allerød Byråd:

- Du ville ryge lige ind på grund af dine store bryster og blonde hår. Du behøver hverken have hjerne eller sige noget fornuftigt, siger han.
Kommunekassen bugner


Festen fortsatte det meste af natten og aftenen efter var flere af byrådspolitikerne atter at finde i skibets bar. Da Ekstra Bladets udsendte spurgte den konservative gruppeformand Erik Lund, hvad borgerne mon ville sige til, at der bliver brugt penge på sådan en tur, lød svaret:

- De siger ingenting. Kommunekassen bugner af penge.

Selve budgetforhandlingerne blev kortet af både torsdag og fredag, så byrådsmedlemmerne kunne nå at shoppe i tax-free afdelingen. Budgetforhandlingerne var langt fra afsluttet, da politikerne gik i land i København lørdag morgen.:eek

Sidst redigeret af Stella; 11-09-2007 kl. 12:02.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 11:58   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er fuldstændig måløs....

De gider ikke engang skjule det mere....og det ser åbenbart også ud til at de ikke behøver at skjule det....

Hvorfor fanden er der ikke nogen der gør noget ved disse "fester/forhandlinger"

Der er sg da noget galt her i danmark....når man kan udfolde sig på denne måde...

Jeg håbe sg at de har en forfærdelig smag i munden....når de kan feste på den måde....samtiddig med at vores gamle feks ikke kan komme i bad tit nok...

FY FOR HELVEDE !!!!!!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Holder min sag "fri" mens sagsbehandleren er langtidssygemeldt? BSR Spørgsmål ang fleksjob 21 08-02-2012 11:35
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Kan jeg "kræve" fysisk møde i stedet for telefonisk opfølgning? hla72 Alt det andet 9 21-08-2009 12:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension