K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2007, 11:53   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
hej k10 venner-vil i hjælpe..

på onsdag bliver det afgjort om jeg kan blive fleksjobber-puha en langgee proces jeg har været igennem....og jeg ved ikke om jeg "vinder" sagen-læst min ressource profil,og det ser fint ud det sagsbehandler har lavet-hun siger det næsten som om jeg har fået det godkendt......hvor stor betydning har hun på onsdag-hvem er det hun skal frmelægge sagen for...er det ikke forkert af hende at hun faktisk har sagt jeg får det....hvis det ikke er hende der bestemmer......
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2007, 17:01   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej
Dengang jeg blev visiteret, sagde min sagsbehandler også på forhånd, at jeg ville blive visiteret. Jeg véd ikke, om det er forskelligt fra sted til sted, hvor mange kompetencer den enkelte sagsbehandler har.

Men jeg vil sige dig pøj pøj
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2007, 17:51   #3
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Et lille udpluk af, hvad min sagsbehandler skrev i min ressourceprofil:

Da Kim passer sin sygdom, ses der ikke at være nogen begrænsning ud over de allerede nævnte helbredsmæssige, som er af varig karakter og kræver skånehensyn på arbejdsmarkedet. Behovet for skånehensyn skønnes at være til stede i ethvert erhverv, hvorfor revalidering til ordinært arbejde ikke er realistisk.

På baggrunden af praktikken og opgørelsen af den effektive arbejdstid(dagbog), vurderes Kims arbejdsevne at være nedsat med omkring 50%.
Ut. vurderer at det vil være realistisk for Kim at opnå selvforsørgelse ved ansættelse på særlige vilkår med de rette skånehensyn.


Det må vel siges at være en anbefaling til fleks fra sagsbehandleren

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2007, 18:55   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
KimH ja det kan det da og meget sjovt at se hvad det er sagsbehandleren skriver for at indstille til fleksjob , finder mit lidt senere og sætter det på, nille hvad har din sagsbehandler skrevet som indstillig til dig ??

andre der har deres indstillinger ved hånden så man kan få et indtryk af hvad der skrives i sådan en indstilling ??
  Besvar med citat
Gammel 26-11-2007, 21:55   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
at hun vil ....

mene at alle muligheder er afprøvet og at fleks vil være det rette for mig, for at jeg kan blive på arbejdsmarkede.
og videre skriver hun at jeg kan magte 14-15 timer ugentlig- og beskriver derefter den kamp jeg har haft sidste 15 år,og at det er kronisk....
skal man efter 2008 nye lov være flere timer på arbejdet for at det er fleks....eller?tror du at jeg ved evt fleks job,først skal afprøves,og derefter få løn, så det først er ledighedsydelse,før de ansætter mig-har lige været i arbejdsprøvning 2 mdr...
knus og tak til jer 3
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2007, 23:31   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej nille..

Det vil jeg da sige ser meget lovende ud, en sagsbehandler kan sige til dig hvordan hun opfatter situationen og at hun feks vil mene at du står godt og siger din det, så tror jeg roligt at du kan tro på det, man må jo formode at hun har en fornemmelse af hvordan det plejer at gå med sagerne , og hvad der går igennem og hvad der ikke gør, da jeg i sin tid søgte fleks fik jeg først afslag selv om min sagsbehandler også mente at det så godt ud...

Men sammen med afslaget fik jeg en klar beskrivelse af hvorfor ( jeg har i min ressourceprofil dårlig hukommelse og koncentration) dette kom fra neurologer og læger , men kommunen ville have at jeg også fik en psykolog test på det, og den psykolog kom jeg til meget hurtigt og efter det så var der ikke nogen problemer mere

Så jeg vil da mene at du skal høre på hvad din sagsbehandler siger til dig og så vente ( og ja det er en lang ventetid )

hvad ang fleksjob så er den praktik du er i inden ansættelsen for at finde ud af hvilke skåenhensyn du har i det aktuelle job og derfor vil det ikke betyde noget at du har været i arbejdsprøvning for nyligt , men du skal når den tid kommer insistere på at praktikken aftales for 14 dage af gangen , og ikke for tre måneder som nogen meget gerne vil have...

man skal ikke være længere i praktik end det er krævet det vil sige til du og arbejdsgiver har fundet ud af hvilke hensyn der skal tages til dig og om virksomhed kan honorer dette ... Krydser fingere for dig lige frem til onsdag


og her er så hvad der stod på i min ressourceprofil til indstilling af fleksjob og det gik meget smertefrit selv om jeg syntes den var så positiv at jeg ville frygte at jeg aldrig blev indstillet


Samlet vurdering af Heidis ressourcer og barriere

Selvom Heidi har helbredsmæssige barriere i forhold til både fysisk krævende og meget stressende job, så er det alligevel min vurdering , at Heidi har mange ressourcer at tilbyde arbejdsmarked , idet hun vuderes at have arbejdserfaring,
er målrettet, engageret, ærlig, ansvarsfuld og ikke går på kompromis, har vilje til udfordringer, er ikke konfliktsky, er arbejdsom og pligt opfyldende , Heidi har således mange fine personlige ressourcer at tilbyde arbejdsmarkedet. Disse vurderes at ville kunne udnyttes hvis der tages de fornødne hensyn.

Ikke fysisk hårdt arbejde

Ikke meget stresset arbejde

Uddannelse er ikke realistisk grundet nedsat hukommelse og koncentration.

Nødvendigt med hjælpemidler feks hæve sænkebord og indstilling stol

Roligt arbejdsmiljø (evt. hjemme)

Mulighed for lange pauser(evt. med mulighed for at ligge ned) / nedsat arbejdstid

På baggrund af de helbredsmæssige oplysninger og ressourceprofilen vurderes Heidis arbejdsevne at være nedsat, således at hun ikke igen kan bestride et ordinært job, derfor indstilles hun til bevilling af ansættelse på særlige vilkår (fleksjob) i henhold til lov om en aktiv beskæftigelse indsats §69
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 00:18   #7
sonderjyden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
sonderjyden er ny på vejen
Hej med Jer.
Min sagsbehandler indstillede mig først til en førtidspension. Dette blev afslået ved højere indstans. Er nu i fleksjob i 10-12 timer / uge. Mener ikke der er en nedre grænse for antal af timer. Men Kommunen vil altid presse opefter, vel egenlig også deres pligt.
Problemet ved få timer er selvfølgelig at finde en arbejdsgiver som er interesseret.
Kommunen har visse muligheder i disse tilfælde. Det har private ikke, så derfor vil de selvfølgelig have så mange timer som mulig, eller mindst det der svarer til den del de skal udbetale.
Jeg ser et fleksjob som en hel almindelig ansættelse med overenskomst m.m.
Her er der blot tale om evt. skånehensyn og/eller nedsat timetal.
Derfor vil en prøvetid være almindelig. Men alt er jo til forhandling - der skal også skrives ansættelses aftale.
Hvad angår sagsbehndlernes vurdering og ressourceprofil, så tror jeg der skal meget til for IKKE at blive indstillet til fleksjob. Selv en lille restevne skal bruges.
Det svære er at finde et passende job. I mit tilfælde ringede jeg selv til min nuværende arbejdsplads, jeg kunne jo tilbyde omgående ansættelse uden omkostninger, da jeg jo var i Kommunens regi. Jeg har nu fået fast ansættelse i en kommunal institution som pædagogmedhjælper.
Held og lykke til Jer

Sidst redigeret af sonderjyden; 27-11-2007 kl. 00:22. Årsag: tastefejl
sonderjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 00:32   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
sonderjyden skrev:

Citat:
Mener ikke der er en nedre grænse for antal af timer
Susanne Lyngsøe sagde i dag i Ret og Pligt, at 9 timer burde betyde førtidspension.

Det kan anbefales at høre dagens program... især det 2. indslag.

http://www.dr.dk/P1/retogpligt/Udsen...1126154558.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 03:29   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sonderjyden Se meddelelser
Hej med Jer.
]Jeg ser et fleksjob som en hel almindelig ansættelse med overenskomst m.m.
Her er der blot tale om evt. skånehensyn og/eller nedsat timetal.
Derfor vil en prøvetid være almindelig. Men alt er jo til forhandling - der skal også skrives ansættelses aftale.

Det er selvfølgeligt rigtigt nok , forskellen er jo så bare at på det ordinære marked er der også mange gange tre måneders prøvetid, men det er ikke gratis for arbejdsgiver, det giver bare mulighed for at arbejdsgiver kan komme af med den ansatte hvis ikke de passer sammen eller der er andre ting galt, og i fleksjob er det kvit og frit for arbejdsgiveren ....

Så jeg ville slet ikke syntes at de to ting kan sammenlignes jeg skal gerne tage tre måneders prøvetid med løn , hvorimod hvis det er ulønnet som det jo er , så vil jeg have den praktik der er strengt nødvendigt for både jeg og arbejdsgiver kan se om det fungere men ikke et sekundet længere...
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 03:50   #10
KimH
Elsker at være her på K10
 
KimHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Lokation: Frederikssund
Alder: 65
Indlæg: 76
Styrke: 19
KimH er rigtig godt på vej
Her hvor jeg kommer fra, siger vi at hvis arbejdsgiveren søger må 14 dages prøvetid/praktik være max. Søger du derimod, evt. uopfordret, kan vi lige gå med til 1 måned.

Selv arbejdede jeg gratis i 14 dage, med en lille forlængelse pga. smøl, før fleks aftalen blev indgået.
Derefter, ja så havde jeg den almindelige prøvetid på 3 måneder før jeg var "ordentligt" ansat.

KimH
__________________
Send In The Clowns
KimH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venner fordufter ikh Alt det andet 17 24-07-2011 22:55
Fleksjob-venner Gunilla Accept fra vores omgivelser 10 29-10-2010 11:03
Så nu ved i det kærre venner! J.B. Politik og Samfund 17 22-04-2009 10:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension