K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2012, 07:21   #61
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har været syg både på sygedagpenge, revalidering, og kontanthjælp og har kun ringet til arbejdsgivereren. Faktisk først her for nylig at jeg fandt ud af at jeg skulle ringe til jobkonsulenten hvis jeg var syg mere end 3 dage.

Lyder vanvittigt at du skal ringe til så mange, og så tit.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 16:00   #62
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg har været syg både på sygedagpenge, revalidering, og kontanthjælp og har kun ringet til arbejdsgivereren. Faktisk først her for nylig at jeg fandt ud af at jeg skulle ringe til jobkonsulenten hvis jeg var syg mere end 3 dage.

Lyder vanvittigt at du skal ringe til så mange, og så tit.

Ja, det er helt knald i låget. Har været syg 2 x under mit revalideringsforløb (på 15 måneder) á max. 1 uge, selv da jeg fik penicillin, skulle jeg ringe efter et par dage og fortælle, hvordan det gik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 16:52   #63
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Så er der lidt godt nyt herfra..

Har idag været til den skønneste samtale med socialrådgiver på hospitalet.
Skønnere kvinde skal man lede længe efter..
Hun var fuldstændig enig med mig, læge og jobkonsulent.
Vi tror ud fra mine papirer se at filmen er knækket for kommunen nov 2010,
hun kaldte det ”kassetænkning”???.
At få mig videre i systemet, selvom min sag skreg på flexjob allerede der, og da jeg ikke var klogere og ikke turde sige fra af frygt for kontanthjælp, så havnede min sag i reva.
Hun kunne også se hvor sjusket det var...

Så nu vil hun hjælpe mig hurra
Hun vil tage kontakt til min jobkonsulent så de ”sammen” skriver til kommunen..

Der er ikke flere behandlingsmuligheder og min arbejdsevne er varigt nedsat inden for ethvert erhverv og jeg har massive skånehensyn.
Åbenbart har kommunen ”valgt” at overse at der står jeg har massive skånehensyn indtil nu

Og så vil hun sende en hjem til mig, der kunne hjælpe mig med hjælpemidler i hjemmet, når jeg var klar til det

Og sidst men ikke mindst ville de hjælpe mig økonomisk, hvis jeg røg på kontanthjælp mens min sag bliver behandlet

Så ingen udbrud herfra i dag, kun glæde..

Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 21:02   #64
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Super dejligt for dig Yanmik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 15:42   #65
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Men men men er jo kun sygemeldt til idag, så der venter endnu en sygemelding på mandag
Så kan jeg ligge vågen hele weekenden og tænke over det

De burde betale min taletid, fik opbrugt det meste under min sidste ventetid på at komme igennem til dem
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 16:20   #66
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Men men men er jo kun sygemeldt til idag, så der venter endnu en sygemelding på mandag
Så kan jeg ligge vågen hele weekenden og tænke over det

De burde betale min taletid, fik opbrugt det meste under min sidste ventetid på at komme igennem til dem
Aaaj altså går ud fra, at jobkonsulenten åbenbart synes du skal ringe fortsat til alle 3 steder...? Manner altså...

Jeg ville i dit sted skrive en brok-klage, e-mail, til beskæftigelsesborgmester i kommunen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 16:31   #67
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hun sagde jeg skulle ringe idag, så vi kunne lægge en plan, når jeg havde talt med hospitalet.
Har så ringet, hun var der ikke, så de lagde en besked om hun skulle ringe til mig ( hvis du har hørt fra hende så har jeg også )
Så må jeg jo gå ud fra jeg skal ringe og fortsætte min sygemelding på mandag

Mit hoved har ikke fejlet noget indtil nu, jeg blir vanvittig af alle de opkald, alle de spørgsmål, man blir stillet når man sygemelder sig

Så nu kan de skrive vanvittig i min sag også

Nu har jeg besluttet mig for at sende min jobkonsulent en mail i weekenden og forklare hende situationen omkring de opringninger og hvad der skal ske(kunne ikke en gang følge min søn i skole idag, fordi jeg ikke kunne få tøj på pga smerter i armen) så nej jeg kan ikke sidde med en tlf i hånden i 1 1/2 og vente som i mandags
Så får hun den jo når hun møder ind..

Er der nogen som ved om det er hende der skal stoppe praktikken eller om det er mig??? Frygter det er mig nemlig..

Og har det nogen betydning for mig/min sag at jeg ikke har underskrevet praktikkontrakten??

Er helt vildt frustreret lige nu, hjernen kører på højtryk

God weekend til alle og tak fordi i gider at bruge jeres kostbare tid på mig, skal lige vænne mig til alt den hjælp jeg får her, så tusind tak
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 14:43   #68
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Har et extra spørgsmål...
Har haft den dårligeste weekend med mange smerter, ingen søvn og den eneste gang det lykkes mig at få tøj på og komme ud og handle lidt ( igår), så er jeg så uheldig at være meget tæt på et voldsomt overfald i en butik, stod meget tæt på da 2 mænd der mente de skulle splitte en butik ad og tæve kunderne ( PGA 2 ØL), blev heldigvis "kun" skubbet lidt, andre blødte, men det var slemt nok for mig, har rystet lige siden.

Jeg er gået helt i baglås om hvad jeg skal gøre imorgen, min jobkonsulent glemte mig jo i fredags.
Så mit spørgsmål er nu..
Kan jeg sende den mail jeg hele tiden har ville sende til hende idag, men skrive i den at jeg vil bede hende tage stilling til hvad der skal siges til kommunen?? (evt korklare min weekend)
Har jo ingen ide om hun vil ha jeg skal sygemelde mig igen imorgen.

Kan hun sygemelde mig???
Syntes det er unfair af hende når hun ved hvordan jeg har det med de opkald, at hun ikke overholder vores aftale.

Troede man skulle slappe af i weekenden, jeg er et nervevrag lige nu..

Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 18:29   #69
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg sys godt du kan sende det brev også med din weekend, og tag også bare gerne med at du er ked af at hun glemmer jeres aftaler, du behøver ikke direkte klage over det men gøre opmærksom på det kan du roligt gøre.

Men hun kan ikke sygemelde dig det er altså kun en læge der kan (og skal) det, hvis lægen vurdere at du ikke kan/skal deltage så kan/skal du altså ikke slut prut finale.

Slappe af i weekenden ha har er det en vittighed eller??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 18:33   #70
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja få hellere din læge med indover..... Hvis din læge siger 14 dages sygemelding, så skal jobcentret altså respektere det!

Normalt når man blive opereret skal man da lige have lov at komme ovenpå igen.. Jeg var selv f.eks. sygemeldt lidt over en uge og have planlagt sygedage pga. en operation. Det var speciallægen der anbefalede ca. 1 uges sygemelding.

Har tænkt på, at du jo lige er blevet opereret, har de da ikke sagt, hvor længe du skal holde dig i ro og overhovedet må arbejde med den arm..??
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension