K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2012, 22:28   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak SanneHansen

Min pointe er mere, at kommunen ikke begynder at pille ved sagen, med mindre der er en god grund til det.

Selv har jeg minimal (eller slet ingen) kontakt til min sagsbehandler.

Men hvis jeg nu retter henvendelse om, at jeg gerne vil arbejde eller lignende, så skal de naturligvis kigge på min sag.
Eller hvis nogen anmelder mig for ja, at arbejde sort (og jeg økonomisk vinder ved det og bliver lønnet for mit sorte arbejde), så vil de naturligvis også hive sagen frem igen for at kigge nærmere på hvad der står omkring arbejdsevnen osv.

Enten skal der ske noget fra DIG, før end de genåbner sagen, ellers kan andre (måske via anmeldelse) gøre, at de vælger at genåbne sagen, ellers skal der stå i tilkendelsen af førtidspension, at den er med kontrol og senere skal revurderes, og dermed genåbner de jo så sagen.

Men indtil videre, hiver de altså ikke fat i førtidspensionister der bare passer sig selv og genåbner deres sager. Der skal være en god grund til de gør det.
Omvendt har de PLIGT til at genåbne sagen, hvis de får informationer der har betydning for førtidspensionen, og berettigelsen til denne.
Men det kræver igen, at de får disse informationer.

Jeg har også kun hørt om én der fik frakendt førtidspensionen. I dette tilfælde drejede det sig om en anmeldelse af en borger der arbejdede på et kræmmermarked fra Fredag til Søndag fra åbningtid til lukketid - og selvom personen fortalte, at hun kun hjalp sin datter med staden, så klappede fælden. Anmelderen kunne bevise, at pensionisten rent faktisk stod i staden næsten HVER weekend alene, og rejste rundt omkring i landet til de forskellige kræmmermarkeder.
Det taskforce der fra kommunen blev sat på sagen, havde ligeledes fulgt damen gennem tre kræmmermarkeder, tre forskellige steder i landet. Så også de kunne dokumenterer, at hun reelt havde en arbejdsevne på over 30 timer om ugen, fordelt på 3 dage. Og for det ikke skal være løgn, så blev hun også knaldet for, at have drukket sig i hegnet næsten hver aften på markedspladsen - de mente hun var MEGET social, udadvendt og god til kunder og mennesker generelt, hvilket ikke just passede på beskrivelsen af en meget tilbageholdende kvinde med socialfobi og angst for mange mennesker
- grunden til jeg tillader mig at grine er, at jeg kender hende, og ELSKER når hun fortæller om hendes tid om førtidspensionist - jeg kan nemlig tilføje til kommunens sag, at hun også er skide sjov, fortæller godt og har en fed humor, men hun er bestemt også gøgler og er ikke bleg for at omgåes reglerne og kommunen til egen fordel - og selvom hun er fræk som en slagterhund, så kan alle godt lide hende alligevel
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 06:17   #12
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Øhhh...Politikere kan normalt ikke lovgive med tilbagevirkende kraft. Derfor kan jeg ikke forestille mig at man fra politisk side kan bestemme at gamle FP-sager skal genvurderes.
Man har pligt til at fortælle kommunen hvis ens forhold ændres så man kan blive selvforsørgende - helt eller delvis.
Ellers tror jeg at der skal en anmeldelse til for socialt bedrageri før de åbner sagen igen. Iøvrigt har jeg selv fået tilkendt FP pr. 1/6 ´12 og jeg har også den samme paranoide følelse: HJÆLP - tager de den fra mig igen?????
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 07:57   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er 2 år siden, jeg fik tilkendt ftp - og jeg har ikke fået den ro, alle sagde, jeg ville få... Med al den diskussion blandt politikerene og medierne om overførslerne, tænker jeg hele tiden: ok, hvornår tager de den mon fra mig igen...

Jeg har en bekendt på den gamle ordning (før 2003) og vedkommende har slet ikke de tanker, som jeg har. Så jeg ville ønske poltikerne i stedet for al den pisk ville skabe nogle trygge rammer for os og give os en garanti for, at vi også er fredet...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 09:20   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig, selvom jeg fik pensionen for 3 år siden, så har jeg grundlæggende heller ingen ro hvad angår ''fredningen'', og jeg indrømmer blankt, at jeg ser hvert et partiprogram og ser hver en politisk debat op til et et folketingsvalg, netop for at høre om der er nogen der er specielt ude med riven efter førtidspensionister og evt bringer revurdering på banen - indtil videre er det kun Venstre og LA, det har udtalt (flere gange!), at man burde kigge førtidspensionisterne efter i sømmene, og lagt op til, at førtidspensionister burde kunne blive revurderet løbende, også dem der allerede HAR fået tilkendt pensionen.

HELDIGVIS er det kun tågesnak, men jeg er altid lidt nervøs for, om de kan samle et flertal for den slags tanker og på den måde få ført dem ud i praksis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 09:26   #15
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Øhhh...Politikere kan normalt ikke lovgive med tilbagevirkende kraft. Derfor kan jeg ikke forestille mig at man fra politisk side kan bestemme at gamle FP-sager skal genvurderes.
Det kan de godt. Men mener kun det er nye pensionister (2003 og fremefter) dette kan gøres ved og ikke de gamle pensionister (før 2003). vidst en af grundene til hvorfor de så gerne vil have gamle pensionister over på den nye ordning.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 10:00   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De lovgiver jo med ''tilbagevirkende kraft'' konstant....

Det gælder fx også for børne -familieydelse, sygedagpenge osv osv......de laver et sæt regler og love, og så finder de bare på nogle nye regler og love, og så blev den ged barberet.

Så selvfølgelig kan de også ændre på lovgivningen og reglerne mht tilkendte førtidspensioner, og på den måde lave en åbning for, at alle kan blive revurderet.

IKKE at jeg tror det vil ske!! Men jeg er klar over at der er en mulighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der efter 1/1-13 Mazino Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 20-10-2012 09:33
Hvad sker der efter oktober? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-09-2011 15:33
Hvad sker der efter afslag på fp.? mia1970 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-08-2011 22:48
Efter revalidering, hvad sker der så? LeneE Spørgsmål ang fleksjob 9 26-01-2011 22:03
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så? Anne Mette Alt det andet 4 28-04-2010 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension