K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2013, 13:04   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Beløb indbetalt til efterløn og fleksydelse...hvor ses dette ?

Idet jeg formodentlig indenfor et par måneder overgår til pension, vil mine indbetalinger til efterløn og fleksydelse komme til udbetaling.

Og så er det jeg gerne vil vide hvor meget jeg egentlig har betalt.

Når jeg søger på nettet kommer der forskellige beregnere frem hos de forskellige a-kasser, men der må for hulende også være et eller andet sted hvor man kan se hvad man har indbetalt når man har indbetalings kombinationen efterløn/fleksydelse.

Jeg håber nogen kan være behjælpelig med at finde det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 13:10   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hele beløbet står vel i dag som indbetalt til fleksydelse. Spørg Udb DK eller din kommune. Måske du kan se det på din side hos Udb DK
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 13:35   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg modtager ingen ydelser franudbetaling danmark... og ydelsesservice var sidst jeg bad om noget over et år om at opdage at jeg havde henvendt mig.

Jeg har selv arbejdet under den chef som står for den afdeling, så intet under at alting sejler.

Jev vil sætte pris på at kunne finde informationerne selv... men hvor gør jeg det, når det ikke gælder udbetaling danmarks område ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 13:57   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gode erfaringer med Udb Dk. De skal jo også lige komme på plads.
Men prøv at logge på atps hjemmeside med dit nem-id og se om der er info der.
Nok ingen grund til at ringe/maile til dem, hvis du kan se det selv.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 15:00   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
De penge du indbetalte da du var i a kasse står stadig i den a kasse du forlod da du kom i flexjob. Størrelsen af dette beløb fik du besked om da fra den pågældende a kasse da alle blev tilbudt at udtræde af efterlønsordningen for et par år siden.

Der kom også et brev fra kommunen med samme tilbud, og jeg er overbevist om at det opsparede beløb til flexydelsen (for den tid du har været i flexjob) var anført her. Det er således kun det indbetalte beløb til flexydelsen der har ændret sig noget nævneværdigt siden den opgørelse.

Det sidste jeg har hørt er at hvis man har indbetalt til efterlønnen helt fra start (engang i sidste århundrede, ca. 1990 så vidt jeg husker) skulle der så være opsparet ialt ca. Kr. 150.000. Dette er som sagt kun noget jeg har hørt, jeg har ikke set noget på tryk om det.

Nu kender jeg ikke din alder og dermed ved jeg heller ikke hvor længe du har indbetalt til ordningerne.

Mvh.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 22:52   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
De penge du indbetalte da du var i a kasse står stadig i den a kasse du forlod da du kom i flexjob. Størrelsen af dette beløb fik du besked om da fra den pågældende a kasse da alle blev tilbudt at udtræde af efterlønsordningen for et par år siden.

Der kom også et brev fra kommunen med samme tilbud, og jeg er overbevist om at det opsparede beløb til flexydelsen (for den tid du har været i flexjob) var anført her. Det er således kun det indbetalte beløb til flexydelsen der har ændret sig noget nævneværdigt siden den opgørelse.

Det sidste jeg har hørt er at hvis man har indbetalt til efterlønnen helt fra start (engang i sidste århundrede, ca. 1990 så vidt jeg husker) skulle der så være opsparet ialt ca. Kr. 150.000. Dette er som sagt kun noget jeg har hørt, jeg har ikke set noget på tryk om det.

Nu kender jeg ikke din alder og dermed ved jeg heller ikke hvor længe du har indbetalt til ordningerne.

Mvh.
Man begyndte først at betale til ordningen i 1999, jeg ved ikke hvor du har 1990 fra ?

Jeg er egentlig bare interesseret i at høre hvor man finder det samlede tal online, for jeg har da hverken fået noget fra det ene eller andet sted om hvad der står.

Det eneste jeg har, er der hvor jeg overgik fra indbetaling via a-kasse og til fleksydelsesbidrag, jeg har intet andet materiale modtaget omkring den sag.
Og i det brev er ikke anført noget beløb, der står kun at jeg har mulighed for at pause i 5år frem til den dag jeg skal på efterløn.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 23:47   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Man begyndte først at betale til ordningen i 1999, jeg ved ikke hvor du har 1990 fra ?

Jeg er egentlig bare interesseret i at høre hvor man finder det samlede tal online, for jeg har da hverken fået noget fra det ene eller andet sted om hvad der står.

Det eneste jeg har, er der hvor jeg overgik fra indbetaling via a-kasse og til fleksydelsesbidrag, jeg har intet andet materiale modtaget omkring den sag.
Og i det brev er ikke anført noget beløb, der står kun at jeg har mulighed for at pause i 5år frem til den dag jeg skal på efterløn.
Ok, så var det 1999, det var bare lige hvad jeg troede jeg kunne huske.

Som jeg skrev tidligere, så kom der brev både fra a kasse og kommunen da man kunne få efterlønsbidraget udbetalt for 1 eller 2 år siden. De penge du har indbetalt igennem a kassen fra 1999 og til du fik flexjob står stadig i a kassen som du var medlem af da du fik flexjob.

Der kom brev fra a kasen da du kunne vælge at forlade ordningen, og jeg mener at der også stod hvor meget der var sparet op, men ellers kan du få beløbet oplyst ved henvendelse til a kassen. Der kom i samme forbindelse brev fra kommunen, om der stod hvor meget der var sparet op (igennem kommunen) kan jeg ikke huske, men det gjorde der jo nok, jeg husker det ikke for jeg var slet ikke fristet af tilbuddet. Jeg tror ikke du kan finde beløbet via selvbetjening, men prøv at pørge på borgerservice, eller via deres chat.

Mvh.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2013, 00:14   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Ok, så var det 1999, det var bare lige hvad jeg troede jeg kunne huske.

Som jeg skrev tidligere, så kom der brev både fra a kasse og kommunen da man kunne få efterlønsbidraget udbetalt for 1 eller 2 år siden. De penge du har indbetalt igennem a kassen fra 1999 og til du fik flexjob står stadig i a kassen som du var medlem af da du fik flexjob.

Der kom brev fra a kasen da du kunne vælge at forlade ordningen, og jeg mener at der også stod hvor meget der var sparet op, men ellers kan du få beløbet oplyst ved henvendelse til a kassen. Der kom i samme forbindelse brev fra kommunen, om der stod hvor meget der var sparet op (igennem kommunen) kan jeg ikke huske, men det gjorde der jo nok, jeg husker det ikke for jeg var slet ikke fristet af tilbuddet. Jeg tror ikke du kan finde beløbet via selvbetjening, men prøv at pørge på borgerservice, eller via deres chat.

Mvh.
Som tidligere skrevet har jeg IKKE modtaget noget brev, hverken fra den ene eller anden, hvilket også ville være irelevant i denne sammenhæng...

Mit spørgsmål går på hvor jeg kan finde beløbet SELV ... har ikke 14måneders tolmodighed til at ydelsesservice bekvemmer sig til at svare.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 21:08   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har nu fundet løsningen, ydelsesservice kan efter anmodning gennemregne... man skulle tro en computer gjorde det, men nej... fik et brev med oplysninger om at der står x-tusinde.
A-Kassen kan oplyse et beløb plus/minus 5.000 kr, de ved det først nøjagtigt når jeg fremsætter begæring om udbetaling...
(men nu er det jo også kun 9 år siden at de fik mine penge, så det er da naturligt at der er usikkerhed om hvor mange der kan være)

Det virker ærligt talt som om både efterlønsordningen og fleksydelsesordningen administreres nede i en lille cigarkasse i en skrivebordsskuffe... gad vide om der er nogettiklbage til dem der kommer og gør krav ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse efterløn Søj Spørgsmål ang fleksjob 2 03-01-2013 19:00
hvad sker der med den indbetalt fleksydelse UllaCliffShads Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-04-2012 15:40
Efterløn/fleksydelse Bellgaard Spørgsmål ang fleksjob 1 06-03-2012 01:31
Fleksydelse/efterløn Bellgaard Spørgsmål ang fleksjob 2 03-01-2012 18:44
Fleksydelse /efterløn vonsyld Alt det andet 12 06-05-2011 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension