K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2013, 18:42   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når hospitalet søger førtidspensionen?

Er der nogen der har erfaringer med det?

Mine børns onkel er ekstremt syg (43 år), og der er kun livsforlængende behandling tilbage - hospitalet har i dag meldt ud, at de pr omgående vil søge førtidspension til ham og at vi derfor ikke skal gøre noget.
Men kan de virkelig det - synes ikke jeg har hørt om det før, men er simpelthen så glad og lettet over, hvis det virkelig kan lade sig gøre.

Nogen der har prøvet det, eller kender andre der har prøvet det?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 18:53   #2
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Mon ikke det skulle kunne lade sig gøre ...der er jo ansat socialrådgivere på hospitalerne og
mon ikke det kan gå stærkt hvis læger og socialrådgivere gør det i forening ?
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:02   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo det håber jeg - jeg er i hvert fald positivt overrasket, det vil bare lette SÅ meget at de kan lave det hele og at vi ikke selv skal i gang med det. Han er også alt for syg til det nu og vil slet ikke kunne overskue det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:04   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Div hospitaler har socialrådgivere ansat.

Fx da vores søn brækkede lårbensknoglen, vi blev ikke en gang spurgt hun troppede op og spurgte ind til, tabt arbejdsfortjeneste ol praktiske ting der er i forhold til systemet.

På den afdeling hvor min mor er ansat, er det tit SR´eren kommer og snakker med patienterne for at finde ud af om der er noget der kan gøres (som ikke allerede gøres) for patienterne, tit kan de dog ikke gøre så meget, på trods af at mange af de syge har sager der eeeer jarmen ak, loven tillader bare ikke mere, der er tale om i forvejen tit døende ældre ed diabetes, men det ændre ikke på at de er der, og lure systemet lidt over skuldrene.
Men ind i mellem er der sager hvor de kan gøre noget, og hvis de vurdere at patienten ikke selv kan, og at familien ikke kan (har tid/mulighed) tilbyder de at gå ind og hjælpe, bla ved at søge div ydelser og hjælp i hjemmet til den ældre.

Jeg ved at psyk-sygehus i hvert fald i Aalborg også har SR´ere ansat, som kan gå ind og hjælpe dem der er i behandling med deres sager, både de som er direkte indlagt, men også dem som bare kommer der en gang om måneden ell til en samtale, for den sidste gruppe er det dog tit at man selv skal vide at muligheden er der, og man skal selv spørge efter en samtale med SR´en (de skal også spare) Men jeg ved de er der.

Så tag I bare imod det med kyshånd det er muligt der skal nogle tilladelser til, og den slags, men det er ikke sikkert det bliver nødvendigt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 19:13   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, de har været så søde på hospitalet - og de kom selv og sagde de ville søge førtidspension, og om han var okay med det. Han har jo været meget syg i mange år og er enlig på kontanthjælp (fredet), men nu er han desværre blevet SÅ syg, at der ikke er mere at gøre, andet end at give livsforlængende behandling.

Jeg er bare så glad for, at der er nogle ting der fungerer perfekt i systemet, og at systemet virker til UG på enkelte punkter.

Bare ærgerligt at han skulle helt derud, før der skete noget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:04   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har selv haft en sagsbehandler fra psyk en over min sag
men de tager ikke alle sager, kun de tunge af dem
alså pension

når hospitalet går ind og siger at en person skal have pension, så er det fordi de netop kun kan give livsforlængende behandling og det forventes at der er tale om kort levetid

det stå faktisk også i den nye reform, så den mulighed ligger der heldigvis foresat
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 20:15   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det har du ret i MTVRV1, han er nok i kategorien kort leve tid og det der ''hastigt accelerede'', de også skriver om.....

Pyyyha kort levetid, jeg kan næsten ikke magte det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:50   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det har du ret i MTVRV1, han er nok i kategorien kort leve tid og det der ''hastigt accelerede'', de også skriver om.....

Pyyyha kort levetid, jeg kan næsten ikke magte det....
Jeg tænkte også, at det må være sådanne situationer de kalder "særlige tilfælde" eller noget i den stil, hvor det hverken er nødvendigt med arb.prøvning og alt det andet bavl.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 21:51   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis Vovse, det hænger også meget godt sammen med, at man nu til dags, skal være mere død end levende for at få tilkendt en førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 22:16   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Da min moster blev terminalpatient ( hun var derhjemme som sygemeldt ) der søgte hun ( Eller var det behandlerne ) pension til hende...
Sagsbehandleren fra kommunen kom på et hjemmebesøg, hvor de snakkede, og hun fik bevilliget pension fra sin opsigelsesdato på jobbet.

Hun nåede så bare aldrig at komme på pension, da hun havde 6 mdrs opsigelse på sit job, hun døde i Juni, og var bevilliget pension fra oktober.

Så mon ikke en samtale med en sagsbehandler, og så er det bevilliget hurtigt efter.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønindholdelse??? i førtidspensionen jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-04-2011 09:53
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Forhøjelse af førtidspensionen cosy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-09-2010 14:55
K vil tidsbegrænse førtidspensionen Lost10 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 32 05-08-2010 08:59
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension