K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2014, 17:18   #1
Mitzi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mitzi23 er ny på vejen
Ny førtidspension

Hej

Jeg er ny i dette forum. Er der nogle, der kan hjælpe mig med et svar.

Jeg er førtidspensionist fra 2008.

Må jeg have en ekstraindtægt? Og hvis ja, hvor meget uden at det påvirker min pension? Jeg er bor alene.
Mitzi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 18:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps man må gerne have ekstraindtægter ved siden af sin pension

Citat:
Hvis du er enlig:

Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 72.200 kr. om året, uden at det påvirker din førtidspensions størrelse.

Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 72.200 kr. om året.

Hvis din ægtefælle/samlever er folke- eller førtidspensionist: Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have andre indtægter op til 114.400 kr. om året, før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 114.400 kr.

Din partners indtægter kan højst indgå med 354.800 kr. i beregningen af din førtidspension.

Hvis din ægtefælle/samlever ikke er pensionist: Er din partner ikke pensionist, ser Udbetaling Danmark bort fra de første 180.137 kr., din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have indtægter på op til 114.400 kr. om året, før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 114.400 kr. om året.

Din partners indtægter kan højst indgå med 234.600 kr. i beregningen af din førtidspension.
Kilde: https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 10:34   #3
Mitzi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mitzi23 er ny på vejen
Arbejde ved siden af førtidspension efter nye regler

Hej
Tak for svaret, som jeg blev glad for indtil jeg for en halv time siden talte med min sagsbehandler.
Hun sagde, at hvis jeg tog to timer om ugen skulle jeg i flexjob og hele min førtidspension skulle tages op på ny.
Jeg sagde, at jeg havde fået at vide, at jeg måtte tjene 72.200 kr. Hun svarede, at det var efter den gamle ordning???
Nu er jeg helt forvirret og ked af det.
Er der nogen, der har oplevet lignende?
Mvh.
Mitzi
Mitzi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 10:54   #4
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Taget herfra https://www.borger.dk/Sider/Foertids...b-badeb4eff79c under Må jeg arbejde, mens jeg får førtidspension? :

Må jeg arbejde, mens jeg får førtidspension?

Du må gerne arbejde, når du får førtidspension efter de nye regler. Du skal dog være opmærksom på, at det kan få betydning for størrelsen af din førtidspension.

Læs mere om, hvilke indtægter der har betydning for beregning af din førtidspension:

Sådan beregnes førtidspension (nye regler)
Din pension kan gøres ’hvilende’

Din pensionsudbetaling kan dog gøres hvilende i en periode, hvor du arbejder. Det betyder, at din pension kan sættes i bero.
Kommunen kan dog ikke gøre din pension hvilende, hvis du er over 60 år.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din førtidspension, hvis din pension er gjort hvilende og du ikke længere vil arbejde, eller hvis du mener at du fremover vil tjene mindre.

Kommunen kan frakende dig din førtidspension, hvis din arbejdsevne bliver væsentligt forbedret.

Sidst redigeret af mookmik; 05-11-2014 kl. 11:01.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 12:02   #5
Mitzi23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Mitzi23 er ny på vejen
Arbejde ved siden af førtidspension efter nye regler

Hej

Tak for dit svar. Men jeg forstårdet stadig ikke, jeg skrev et indlæg i lørdags, hvortil svaret fra Web var at jeg måtte 72.200 brutto uden at det påvirkede min
Fp???

Jeg har læst på sitet at en specialkonsulent Elisabeth Pilegaard fra ministeriet har svaret K10. K10 skriver:......at revurderinger skal vurderes ud fra de gældende regler, Som fandtes på det tidspunkt, da førtidspensionen blev givet????

Jeg tror ikke, at jeg blev tilkendt nogle arbejdstimer, da jeg fik min fp.

Mvh

Mitzi
Mitzi23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 13:13   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg ville ringe og spørge http://www.dukh.dk/ hvis jeg var dig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 13:41   #7
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Vedr. det med loftet på de 72.200 kr uden at det påvirkede en ftp, så behøve det ikke at være indkomst fra noget arbejde, man kan som ftp,er have andre indkomster end lønnet arbejde

http://lafs.dk/forside/sporgsmal-svar/ofte-stillede/ læs evt under 25 og 26.

.......

Sidst redigeret af mookmik; 05-11-2014 kl. 13:53.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 13:59   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mange har som jeg en mdr TAE
Og så kommer mange nemt op på grænsen,,

Det er efterhånden ik til at hitte ud af det med job ved siden af FTP.,
Jeg har det ikke - kan ik holde til det..men forstår da godt dem der har et par timer ugen- både for at komme lidt ud og tjene en ekstra skilling ..


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 16:46   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig må man tjene de 72.200 kr ekstra pr år som jeg skrev og hvis din sagsbehandler siger noget andet så bed denne om hvor det står henne i lovgivningen...

Man skal ikke altid bare tro på hvad ens sagsbehandler siger...

Men men...hun kan dog have ret i at hvis man udviser en arbejdsevne som gør at man kan blive selvforsørgende....herunder i et fleksjob....ja så kan de frakende ens førtidspension...

Men nu er der mange måder man kan tjene penge på ved siden af ens pension...alt fra ekstra pensioner til aktiesalg osv osv....som ikke indebærer at man udviser en arbejdsevne...

Når dette er sagt ja så lyder din sagsbehandler som en ualmindelig ubehagelig person når hun udtaler sig som hun gør....

Personligt ville jeg ikke stole på denne overhovedet....specielt ikke hvis denne ikke engang ved at man altså gerne må tjene de 72.200 kr ved siden af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 17:42   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Efter de nye regler efter den 1 januar 2013, skal man passe på. Hvis man har noget der ligner en arbejdsevne. for kommunen kan udmærket frakende en pension, hvis de vurdere man kan klare et fleksjob nogle timer om ugen. De 72000 kr betyder ikke man må arbejde op til dette beløb. Men at man må have indtægt ved siden af sin pension Men kan være renter og forsikringer ved siden af sin pension.
Man må godt arbejde i et skånejob, men her er time lønnen, kun ind 20 til 30 kr i timen.
Men er også mere beregnet på, at man kan komme lidt ud, samt danne netværk
Det kan ikke sammenlignes med almindeligt arbejde.
Det kan man aftale med kommunen

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-11-2014 kl. 17:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension