K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 16:12   #1
CHL
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2009
Indlæg: 59
Styrke: 15
CHL er ny på vejen
Lægekonsulent

Hej vil gerne høre om nogen ved hvad kommunens læge konsulents opgave er?og hvor stor indflydelse de har på tilkendelse af ftp.Kommunens sagsbehandler indstiller mig til pension og har fået diverse speciallæge erklæringer og generel helbredsattest fra egen læge, hvori de har skrevet at sygdommen ikke kan helbredes og der er varige skånebehov,har været i jobprøvning ,5 timer pr uge kunne jeg kun magte ,og det blev standset en uge før tiden.
Mvh.
CHL.
CHL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 16:56   #2
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
tja kan komme med en oplysning i min egen sag. Havde været til neurologisk undersøgelse og resultater bliver så sendt både til mig og sagsbehandleren. Har efterfølgende fået aktindsigt og kan her læse at lægekonsulenten skriver at jeg er nomalt begavet men i den lave ende ... Det står der intet om i resultaterne så jeg kontakter neurologen og spørger ind til det. Hun var dybt overrasket for hun havde netop meget udførligt skrevet at jeg var normalt begavet.
Så sørg endelig for at få aktindsigt så der der "kloge" lægekonsulterne ikke bare skriver i din sag hvad der passer dem agtigt ..
Har forivørig skrevet tl min sagsbehandler at jeg godt vil have det slette da der intet belæg er for denne udtalelse
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 16:58   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHL Se meddelelser
Hej vil gerne høre om nogen ved hvad kommunens læge konsulents opgave er?og hvor stor indflydelse de har på tilkendelse af ftp.Kommunens sagsbehandler indstiller mig til pension og har fået diverse speciallæge erklæringer og generel helbredsattest fra egen læge, hvori de har skrevet at sygdommen ikke kan helbredes og der er varige skånebehov,har været i jobprøvning ,5 timer pr uge kunne jeg kun magte ,og det blev standset en uge før tiden.
Mvh.
CHL.
Du kan bruge K10´s søgefunktion, hvis du skriver "lægekonsulent" og læse dig frem til, hvad du gerne vil vide.
Der har været en del tråde om lægekonsulenter herinde.
Deres hovedopgave er jo KUN at oversætte de lægelige udtryk, som sagsbehandlere ikke forstår.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 17:15   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
en kommunes læge konculent opgave er at oversætte, dine lægeatester, og div. ting, så de (kommunen) kan forstå din sag/diagnose o.s.v. . Han må ikke selv stille sin egen diagnose.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 18:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som udgangspunkt er disse tre meget gode at have i baghovedet

Citat:
1) Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.

2) Når der indhentes oplysninger fra praktiserende læger eller speciallæger, må lægeerklæringerne ud over en beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklusioner om patientens ret til sociale ydelser.

3) Præmisserne for afgørelsen skal fremgå klart og tydeligt af sagen, herunder hvilken betydning helbredsoplysningerne som et delelement i sagen har haft for den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Og så kan man læse om vejledning til lægekonsulenter her https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny lægekonsulent gøjneren Alt det andet 8 28-03-2012 17:26
Lægekonsulent Stueplanten Dit og Dat 14 18-12-2011 22:20
Lægekonsulent? Suk Spørgsmål ang fleksjob 8 14-05-2009 07:00
Lægekonsulent Dorthemusen Dit og Dat 4 26-03-2009 11:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension