K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2009, 12:25   #21
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Kors i hytten (og undskyld til menigheden). Men det var dog et unødigt kringlet Storm P system, og ikke mærkeligt folk bliver mere forvirrede end godt er.
Så man skal altså lade sig skille og overgå til samleverstatus, hvis man ryger på kontanthjælp??

Sidst redigeret af Gadefejer; 29-05-2009 kl. 12:35.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 12:38   #22
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er utroligt at selv to førtidspensionister som er gifte
eller samlevende mister indtægt!

Gadefejer

Tror du ikke vi skal stemme Kristeligt Folkeparti ind,
de ønsker vel ikke at folk skal skilles!
Var faktisk ikke klar over, at man kunne få kontanthjælp
når man var samlevende, jeg synes den ide med folkeløn
ens sats på alle overførselsindkomster burde indføres, men
så ville nogle sagsbehandlere selvfølgelig blive arbejdsløse.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-06-2009 kl. 04:17. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 12:56   #23
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Tanja,

Hmm, så kunne sagsbehandlerne måske begynde at lave noget af det, som de er uddannet til – hjælpe mennesker med forskellige problemer. Og dette enorme dræn af spekulationer, energi og tid på begge sider af skrivebordene ville kunne konverteres til mere samfundsrelevant aktivitet.

Men hvorfor ikke give alle, også de nuværende beskæftigede uanset indkomst og formue, en og samme basisløn i stedet for kryptiske fradragsmuligheder og udover den løn de kan tjene? Så kunne også en del revisorer og eksperter ud i alskens pensions- og skattetænkning mv finde sig noget samfundsrelevant arbejde, og man bebøvede ikke have tusinder på kontorer til at vurdere om folk var egnede til den ene eller anden slags overførselsindkomst. Nå, nu går jeg i selvsving

Sidst redigeret af Gadefejer; 29-05-2009 kl. 13:00.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 13:17   #24
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes du har fat i noget rigtigt, selvsving kan absolut være til
det gode, synes vi mennesker er blevet til et stort papirarbejde,
en sag istedet for mennesker, sagsbehandlerne har ofte svært ved at
finde rundt i alle de papirer de har gang i, f.eks RF Har ofte oplevet
at de kigger mere på computeren end på mig, men det må da også
være irreterende med alle de papierer de skal sætte sig ind i, hver gang
en ny bliver ledig, eller de får en ny sag ind fra en anden sagsbehandler.
synes det er svært at overskue, huske hvad, der står i min egen RF,
men det er jeg som førtidspensionist nu ovre.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 14:33   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Please....

Tænk på trådstarteren, som ønskede at få hjælp til nogle spørgsmål.

Hvis I bruger søgefunktionen, så kan I finde tråde, hvor man kan diskutere ægtefælleforsørgelse.

Denne tråd er mere til konkrete svar på nogle spørgsmål... ikke debat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 23:48   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Hej Hejden

Jeg er ked af, hvis jeg har ført tråden i en anden retning,
evt. fået nogle til at tro, at jeg ikke er synder, fordi jeg er
gift, men at de er det, for det er absolut ikke min hensigt,
og heller ikke min mening.
Vedr. Onboard, den tråd som blev lukket kunne jeg godt
vide om jeg er skyld I, da jeg nok kom med nogle hårde ord
overfor vedkommende, jeg synes ihvertfald det er absurd
at starte en tråd udelukkende for at genere folk, Hejden,
jeg mener at have hørt, at du er kæreste med den person
som står for Webmaster, derfor dette spørgsmål!
Tanja mener nu ikke nogen er synder af den ene eller den anden grund

Gift eller ej hvad ang Onboard jeg kan ikke lige huske tråden, for der er flere der bliver lukket , men jeg kan sige som udgangspunkt at har du ikke fået en pb fra webmaster eller admin om at du på en eller anden måde har gjort noget forkert så har du ikke gjort noget forkert , de skriver altid til folk hvis der er noget galt

Hårde ord kan vi alle komme til at lukke ud engang imellem , man kan jo blive ivrig ...

Men som skrevet har du ikke hørt noget så har det ikke noget med dig at gøre overhovedet så det skal du ikke tænke på

Og ja jeg er ganske rigtig kæreste med Webmaster og nu vil jeg gå over til ham og drikke aftenkaffe og se et afsnit af Unit (FED SERIE ) hav en god nat

Undskyld Zuza
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 13:14   #27
blme
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
blme er ny på vejen
for mit vedkommende ser det ud til at førtidspensionen bliver mindre end kontanthjælpen. jeg troede at kontanthjælpen var det mindste man overhovedet kunne få.

jeg vil da være meget ked af at skulle tigge om penge hver mdr af ham her hjemme når ville købe noget.

kommunen har fået hans løn sedler. så de ved hvad han tjener. så vi snyder ikke nogen.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-06-2009 kl. 04:18. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
blme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:18   #28
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blme Se meddelelser
for mit vedkommende ser det ud til at førtidspensionen bliver mindre end kontanthjælpen. jeg troede at kontanthjælpen var det mindste man overhovedet kunne få.

jeg vil da være meget ked af at skulle tigge om penge hver mdr af ham her hjemme når ville købe noget.

kommunen har fået hans løn sedler. så de ved hvad han tjener. så vi snyder ikke nogen.
Det samme her, hvis jeg får en førtidspension, så vil jeg få færre penge end jeg gør nu på kontanthjælp, hvis jeg flyttede sammen med min kæreste. Altså, hvis jeg fik førtidspension nu ville jeg få 15.704kr. før skat. Pt. er jeg på kontanthjælp, hvor jeg får 12.629kr før skat.

Hvis jeg flytter sammen med kæresten nu, så vil jeg stadigvæk få mine 12.629kr før skat, men hvis jeg får en førtidspension og stadigvæk bor sammen med kæresten, så vil det betyde, at jeg får 11.569kr før skat...altså lige knap 900kr mindre før skat, det er selvfølgelig ikke den store nedgang i forholde til den kontanthjælp jeg får nu, men hvis jeg fik førtidspension nu og skulle regne nedgangen udfra den tese, så ville jeg miste 4135kr før skat...det synes jeg er mange penge...især for dem, der reelt får FP og flytter sammen med kæresten.

Sikke et system...det virker helt helt vildt grotesk og tåbeligt på mig, der er et eller råddent ved det her.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 09:04   #29
Kristina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
Kristina er ny på vejen
Ja tak et chok jeg fik i går, da jeg fandt ud af at jeg sikkert kommer ned på godt 8000 før skat, hvis jeg ryger på fp.

Økonomien kommer jo slet ikke til at kunne hænge sammen med 4 børn, bare huslejen og dagpasningen er 10.000kr om måneden, så kommer el, vand og varm, forsikringer, lån osv. Puha skulle jeg ryge på fp, så må jeg nok indse at kæresten må finde en anden bolig længere ned af gaden, det kan sku da ikke passe, det er jo total til grin.

Jeg har i min vildeste fantasi ALDRIG troet at man skulle straffes for at være syg eller på anden måde "handicappet". Hvilket samfund straffer de syge og svage.
Ja undskyld, jeg beklager min udtalelser, men det kan sku da ikke være rigtig, man skal straffes for at være syg, så kunne man ligeså godt give de rige skattefri løn og trække 110% fra resten af os.
Jeg er ret sikker på at ingen af os selv har valgt at blive syge, vi har ikke selv valgt vi ikke kan arbejde, og det skal vi straffes for.

****e land (undskyld)

Sidst redigeret af Kristina; 09-11-2009 kl. 09:06.
Kristina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er meget forvirret.........Hjælp stinni Alt det andet 11 20-11-2011 21:42
Så forvirret! Spørgeren Alt det andet 2 25-02-2011 15:07
ny og forvirret... jeanet1192 Alt det andet 12 07-02-2011 13:15
Forvirret??? Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 30-12-2010 15:47
retssikkerhed??? meget forvirret empowerment Politik og Samfund 1 12-10-2010 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension