K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 09:20   #1
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Post Hvordan forholder jeg mig til dette?

Jeg har været sygemeldt igennem lang tid p.g.a kroniske smerter/ fibromyalgi og bipolar lidelse.
Jeg har været til en samtale med en sagsbehandler omkring min situation i maj måned, og ellers ikke hørt mere før jeg her i fredags modtog et brev fra social lægen som min sag åbenbart har været sendt til.
Hun skriver til slut i brevet:
Egen læge har vurderet at symptomerne nok vil veksle i intensitet over tid, og at det er svært at forestille sig, at hun vil blive helt symptomfri, og lægen kan ikke sig at hun fremover vil kunne have en tilknytning til arbejdsmarkedet.

jeg er enig med egen læge i at tilstanden er kronificeret.
Behandling kan måske bedre tilstanden, men ikke i sådant et omfang, at det er forventeligt, at hun vil kunne opnå sit oprindelige funktionsniveau og vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Jeg vurderer, at som tilstandden er nu, og som den har været de senere år, vil det være formålsløst med en afprøvning, og der vil i givet fald være risiko for en forværring af den helbredsmæssige tilstand.

Jeg håber i kan hjælpe mig med hvad dette betyder, og om der eventuelt er grundlag for at søge førtidspension på dette grundlag nu?
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 09:26   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
det er en af de flotteste oversættelser jeg har set, jfr LOVEN bør din sagsbehandler indstille dig til pension, derfor bør du nok lige se hvad sb mener inden du selv søger....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 09:29   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har din læge frarådet arbejdsprøvning?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 09:31   #4
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
ja det har hun.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 09:54   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det eneste som jeg undrer mig over er, at social lægen har sendt sin vurdering til dig og at du ikke har fået den via din sagsbehandler.
Ellers med sådan en vurdering ville jeg vælge selv at ansøge om FP på foreliggende.

Dog vil jeg mene, at hvis du slet ikke har været i en arbejdsprøvning eller et afklarings forløb kan der alligeved være risici for, at du kan få et afslag på grund af den sætning:

"...Behandling kan måske bedre tilstanden, men ikke i sådant et omfang, at det er forventeligt, at hun vil kunne opnå sit oprindelige funktionsniveau og vende tilbage til arbejdsmarkedet..."
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 10:03   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du stadig er på sygedagpenge, erd et en dårlig ide at søge førtidspension selv.
Afvendt/spørg gerne(helst skriftlig) til din fremtid, altså hvordan sagsbehandler vurdere dette, og hvad planen er.

Hvis du er på kontanthjælp, taber du intet, og kan frit søge, uden risico.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 10:43   #7
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Er enig med de andre - det ligner en oplagt pensionssag. Men før du nu begynder på selv at søge pension på §17, så synes jeg, at du skal tage fat i din sagsbehandler (skriftligt) og bede om en status på din sag, samt hvad han/hun nu vil sætte igang.

Skriv herinde, hvad din sb'er svarer.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 17:23   #8
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jeg fik også en klokkeklar udtalelse fra lægekonsulenten ( fik først kendskab til den efter min ansøgning §17 foreliggende).
Hans udtalelse og henvisninger bliver slet ikke vægtet, eller for den sags skyld nævnt ( kun når jeg bliver partshørt og kommenterer og anker).
Min erfaring er at hvis jobcenter / pension ikke bifalder den så ender den i glemmebogen.
Så du skal nævne den , og holde fast i den. Pøj -Pøj
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 19:55   #9
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Smile Forsættelse af " Hvordan forholder jeg mig til dette."

Hej igen tak for alle jeres svar på dette.

Jeg har i dag været til samtale med min sagsbehandler, - Hun havde sendt brev til mig i fredags.

Da jeg kommer ind til hende var det første hun sagde, - jeg indstiller dig til førtidspension for du skal ikke trækkes igennem mere.

Jeg var helt paf, men fik spurgt om hun troede det kunne lade sig gøre når jeg ikke var arbejdsprøvet, og hendes svar var at hvis hun ikke var overbevist om at jeg skulle have min pension og at den ville gå igennem så havde hun ikke indstillet mig.

Jeg fik en helt masse papirer med hjem som jeg skulle gemme da det var de sidste af mine journaloplysninger.
Hun ville sende papirer til underskrift og sende det sidste til pensionstyrelsen lige så snart jeg havde returneret dem igen.

Dette var lige en opfølgning på sagen.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny i dette forum Bornholmeren Din historie 13 28-10-2022 13:18
Hvordan gør jeg dette bedst muligt? qwe Spørgsmål ang fleksjob 6 10-12-2010 12:09
Hvordan tolker i dette? sniffeline Dit og Dat 4 14-10-2010 07:47
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension