K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 12:46   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Syge børn/ links søges

Hej alle
Ved godt dette nok ikke liiige er stedet, men ved ikke liiige hvor jeg ellers skal lede....

Der er noget med, at hvis ens barn skal behandles på et sygehus mere end 50km væk, kan man få noget hjælp til transport ..

-Nogen der ved hvordan man gør det?

De sagde til min mand på hospitalet, at kommunen ville dække udgiften til patienthotellet. Også selvom moren(forældremyndigheds indehaveren) havde fået det. Noget med kommunen, sagde hun.

Desværre havde de alt optaget, så han fik henvist et hotel af patienthotellet.

(Han havde fået et forkert nr af informationen til patienthotellet, og kunne derfor ikke reservere et værelse. Tlf'en blev aldrig taget.)

Hun sagde at vi bare skulle snakke med kommunen, så ville de refundere hotellet, når det var henvist af dem pga alt var optaget...

-Nogen der ved hvordan man søger det og hvad § det ligger under?

Til sidst vil jeg spørge om her er nogen der ved, om man kan søge noget tabt arbejdsfortjeneste når man ikke har forældremyndigheden? Eller noget andet når ens barn er på sygehuset..

(Skal lige siges, at det er en alvorlig opperation hun fik. derfor det skulle foregå på Rigshospitalet.. Lægerne sagde noget med, at når det var den slags, kunne faren godt få refunderet både transport og ophold)

Nogen der kender noget til det, eller kender et sted jeg kan lede? Synes ikke jeg kan finde det nogen steder....

hmm kan kun finde alt når man ikke skl bruge det

Venligst Supercarla
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 13:05   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Det med sygehuset, der skal du få dem til at skrive en kørselsseddel. Og spørg om de vil sende den til det rigtige sted eller om de ved, hvor du skal sende den hen.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 13:12   #3
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
jeg har haft en søn, der blev opereret for en tumor i hjernen.
det hele forløb fint og han er rask nu.

Dengang fik vi tilskud fra kommunen, da vi ved at være medindlagt ellers ville have dobbelt husholdning. Der blev givet et beløb til dækning af kosten. Om der gives noget til patienthotel, ved jeg ikke.

Ring til hjemkommunen og spørg efter barnets sagsbehandler for at få opklaret det hele.
Der er iøvrigt en socialrådgiver på Rigshospitalet, som ved alt om dette - (prøv hende først).
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 13:26   #4
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Du kan se mere her. Der er et skema der kan downloades også...

http://www.rigshospitalet.dk/menu/AF...?WBCMODE=Auth_
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 14:34   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Supercarla

Da jeg ser, du bor i Hedensted Kommune, har jeg tjekket lidt rundt.
Prøv at klikke dig ind i nedenstående link, der er et tlf.nr., du kan ringe til og søge om merudgifter samt om tabt arbejdsfortjeneste. Tlf.nr. er: 79 75 50 00 :

http://www.hedensted.dk/page25687.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer syge med børn..et spørgsmål nensypigen Alt det andet 41 06-02-2012 08:22
At have psykisk syge børn NPH Alt det andet 9 17-02-2011 11:07
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-12-2008 02:52
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-11-2008 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension