K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2009, 10:37   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Konference om retssikkerhed

Så sker der igen noget om retssikkerhed.

Citat:
Retssikkerhed i den sociale sektor







Konference 6. maj 2009 kl. 13-17.30

Landstingssalen på Christiansborg





Arrangør: Retssikkerhedsfonden og Dansk Socialrådgiverforening









PROGRAM:





13.00: Velkomst

Professor Ole Espersen

Formand for retssikkerhedsfonden



13.10: Opdragelse af børn med økonomiske og socialpolitiske sanktioner – hidtidige erfaringer og nye regler om tvangsadoption, forældrepålæg og ungepålæg

Oplæg ved Bettina Post

Formand for Dansk Socialrådgiverforening



13.45: Retssikkerhedsmæssige problemer ved tvangsadoption af børn og ved fastholdelse af anbringelser

Oplæg ved Annette Kronborg

Lektor ved Københavns Universitet



14.20: Retssikkerhed for handicappede – hvordan ser den virkelige verden ud?

Oplæg ved Poul Lüneborg

Tidligere landsformand for Dansk Blindesamfund og repræsentant for Danske Handicaporganisationer i Ankestyrelsen



15.00: Kaffepause



15.20: Retssikkerhed på integrationsområdet

Oplæg ved Mette Blauenfeldt

Souschef i Dansk Flygtningehjælp - Integration



15.50: Retssikkerhed set fra Christiansborg

Kommentarer fra og spørgsmål til medlemmer af Folketingets socialudvalg og retsudvalg



17.20: Afslutning

Professor Ole Espersen







Retssikkerhedsfonden og Dansk Socialrådgiverforening inviterer til konference om retssikkerheden på det sociale område 6. maj 2009 kl 13 – 17.30 i Fællessalen på Christiansborg.



Fokus er på de nye regler på børneområdet med blandt andet lovforslag om tvangsadoption, mulighed for fastholdelse af anbringelse, forældrepålæg og ungepålæg samt på den faktiske retssikkerhed for handicappede borgere og for borgere, der skal gennemgå et integrationsforløb i Danmark.





Det er gratis at deltage.
http://www.ft.dk/samling/20081/almde...278/664564.HTM

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 11:18   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og er der nogen af emnerne der omhandler os? ikke en skid! ... det tætteste er handicap snakken, men syge der bliver parkeret på kontanthjælp, og lægekonsulenter der udøver psykisk og fysisk terror, det er slet ikke med...
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 11:38   #3
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Og er der nogen af emnerne der omhandler os? ikke en skid! ... det tætteste er handicap snakken, men syge der bliver parkeret på kontanthjælp, og lægekonsulenter der udøver psykisk og fysisk terror, det er slet ikke med...
Du har ret Razmo.

Jeg kan tilføje: retssikkerhedsindstanser der bevisligt ikke fungerer som de skal i sygedagpengesager.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:17   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
åhe jeg ville ellers gerne deltage, der er flere emner der har min interesse, jeg er handicappet og har en bror som blev "tvangs"bortadopteret (dvs inden skriver du under eller også) i en alder af 6-7 år, noget af det mest groteske man kan "tilbyde" så stor en unge, nok ligger det 30 år tilbage, men det er altså ingen hindring for at jeg sys det er en meget interessant debat (hvor børnenes trav uden tvivl IKKE varetages, ingen spørger os der ved hvad det vil sige at været adoptiv barn... ikke en eneste spurte min bror den gang, ingen kontaktede vores mor, alle interesserede sig kun for hvad de selv troede, akkurat sådan fungere det skam stadig på det område, den dag i dag)

§ 100 går jo ind under handicap OG vedrøre langt de fleste her fra siden. Jeg vil blive slemt skuffet hvis det (ell ligende hjælpe §) ikke bliver vendt.

Oven i lader det til at der vil blive mulighed for at stille spørgsmål, bestemt ikke at forglemme... kom gad med en god potion kritiske nogle, tænker jeg bare.

Desvære står jeg ikke sådan lige og skal til KBH på en alm hverdag, så jeg må undvære. Desuden er jeg ikke folketings politikker, har ikke just råd til at rejse der over i tide og utide, og jeg har planer om at skal et smut over og se til min bio far (og min nevø som lige har været indlagt 2 dage med hjertet) i løbet at næste uge, hvis altså det kan passes ind, med alt det andet der sker i mit liv lige i tiden, for det lader til vi er inde i en kedelig stime, i går blev min svigerfar indlagt med en blodprop i hjertet, så det går bare rigtig godt her.
Heldigvis ved jeg at jeg har fred fra kommunen den næste 1½-2 måneder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:42   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
det tætteste er handicap snakken
For mange år siden sagde min læge til mig, ang. mit rygproblem, at det er ikke en sygdom - det er et handicap.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:47   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jammen jeg håber da at i har ret, at det er det der menes så... men ER det så det man antager som handicap i den sammenhæng kongressen handler om?

Og hvad med Psykisk sygdom? er det også et handicap i den sammenhæng?

Når jeg tænker "handicap" i forbindelse med den konference kommer jeg unægteligt til at tænke på de grælle retsikkerhedssager omkring sindsygehospitaler og plejecentre for svært handicappede vi har hørt om i pressen, men det kan da godt være jeg tager fejl.
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:53   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror på, at de mennesker, der står bag, vil os det bedste og er bekymrede for retssikkerheden.

Det er jo interessant, hvad reaktionen bliver, for det hænger jo også sammen med menneskerettigheder og handicapkonventionen, som endnu ikke er blevet underskrevet.

Så det er perfekt, at der bliver talt om det igen. Nu har der jo lige været om lægekonsulenter, så mon ikke, der bliver "samlet til bunke", så det giver et samlet billede af problemerne med retssikkerheden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 12:57   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg tror på, at de mennesker, der står bag, vil os det bedste og er bekymrede for retssikkerheden.

Det er jo interessant, hvad reaktionen bliver, for det hænger jo også sammen med menneskerettigheder og handicapkonventionen, som endnu ikke er blevet underskrevet.

Så det er perfekt, at der bliver talt om det igen. Nu har der jo lige været om lægekonsulenter, så mon ikke, der bliver "samlet til bunke", så det giver et samlet billede af problemerne med retssikkerheden.

Jeg håber som sagt det bare er mig der har paranoia på det punkt her, men jeg bliver bare urolig, når jeg ser "konference om retsikkerhed", og der så slet ikke er nævnt kommunernes håndtering af sygesager... men i har nok ret... det ligger nok "et sted langt væk under de andre overskrifter"... hvilket i sig selv er skræmmende... det burde være punkt 1. på dagsordenen
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 13:03   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det tror jeg også, det handler om, Razmo, for det er jo dem, der forvalter loven, så det går ud over borgerne.

Men man kunne da ønske sig, at det også handlede om selve lovgivningsprocessen, ikke? Jeg tænker her på sygedagpengeforsøget (om det er lovligt eller ej), 300-timersreglen (med de forsvundne mails) osv. osv.

Det er jo IKKE VKO, der står bag konferencen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 14:14   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ØØØHHH jeg er ked af at skulle være den der overbringer jer alle sammen nyheden .. men i er handicappet he he he

Så jo jeg mener også at den er relevant for os , min læge sagde en dag til mig.. nææ du er ikke syg du er handicappet du har nogle barriere der gør at du skal bruge hjælpemidler du skal have skånetilbud du kan ikke være på det ordinære markede ergo du er handicappet ...


da vi ikke vidste hvad der sket hvad du fejlede og håbede på at vi kunne hjælpe der var du syg ....

ergo vi er handicappet os med diagnoser der begrænser os.....

Man kunne evt prøve at skrive til dem ang den mangelede retssikkerhed for folk i systemet for det er jo det vi er .. handicappet i systemet .. og vores rettigheder bliver krænket .....
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konference invitation - FATTIGDOMSGRÆNSE 1970girl Politik og Samfund 0 12-01-2013 00:43
Konference- Retssikkerhed i den sociale sektor Lilli Susanne Alt det andet 6 21-05-2009 09:52
konference om sygefravær og arbejdsfastholdelse buster Politik og Samfund 0 21-09-2008 09:06
Retssikkerhed, konference, referat zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 1 09-06-2008 12:00
Konference om retssikkerhed i sociallovgivningen Stella Politik og Samfund 10 13-04-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension