K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2013, 15:51   #1
Allehadergoat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Allehadergoat er ny på vejen
Så bliver det snart min tur

Jeg har endelig modtaget besked om møde med rehabiliteringsteamet.

Mødet skal foregå xx-xx-13

Jeg har læst herinde de sidste par år, og har lært vildt meget af jeres vide, og af jeres erfaringer.

Jeg vil ikke kede jer for meget med min omfattende sygdom og sted i livet.

Men for en god ordens skyld, vil jeg meget kort redegøre for min situation.

jeg kom i fleksjobordningen for tre år siden, og har siden været sygemeldt.
Jeg troede/håbede at jeg kunne magte at arbejde, men det kan jeg ikke.
Jeg er over 40 år gammel.
jeg er bingo i bøtten, men jeg har momenter, hvor klarheden titter frem. Som nu.
Diaganoser fra psykiater: Personlighedforstyrelse af borderlinetypen. ADHD. Tilbagevendende depressioner.
Jeg indtager fire forskellige medikamenter. Receptpligtige naturligvis.
Det løber op i otte piller, der indtages på tre tidspunkter af døgnet.

Rodet arbejdsliv, rodet uddannelsesliv. Jeg har næsten færdiggjort to videregående uddannelser og har aldrig haft et arbejde i mere end 14-15 måneder.

jeg er arbejdsprøvet på en kolbøttefabrik, hvor jeg puttede sko i kasser, alt imens fortvivlede mennesker, som mig, gjorde det samme. Jeg dog med store høretelefoner på. Uden musik i. Jeg kunne ikke magte medstaklernes snak om vores elendighed. jeg skulle være der fire timer tre gange om ugen. Jeg gik efter to hver gang, jeg var der. og nogle dage sad jeg ude på toilettet og gemte mig.

Det var helt igennem uholdbart, men jeg havde læst, læst, læst at jeg død og pine skulle møde op hver dag. Også selv om jeg var brudt sammen. jeg skrev dælme også dagbog...
Tak k10. hvis jeg var blevet hjemme, ville jeg ikke skulle til mødet i næste mnd

Nå, men til sagen.
Jeg agter at gå ekstremt kynisk til sagen. Det mener jeg at have lært værende godt herinde.

jeg aflevere akinsigtsskemaet herindefra k10 på kommunen i næste uge.
Så har de de 10 dage til at svare. Det sene tidspunkt er valgt, så jeg kan få mest nyt med i papirene de skal sende til mig.

Jeg tager alene til mødet.
Jeg optager mødet på prof diktafon. Tændt. Gemt
Jeg giver ikke hånd.
jeg indleder med at få navn og stilling af samtlige mødedeltagere. En diktafon kan jo ikke se..
Der vil være en administrationsmedarbejder som tager referat. hendes navn og stilling vil jeg også have oplyst.

Langt de fleste dage har jeg det af muggen røv, så min undskyldning for navn og titler er, at jeg skriver en lille seddel, med navn og titel på hver person, så jeg kan lægge dem på bordet foran mig. For at kunne få overblik. Et overblik jeg faktisk har brug for.

Jeg er strintende psykisk syg, det skal i her på K10 ikke tvivle på.
At jeg er i stand til at formulere mig ganske glimrende på skrift, er fordi jeg har gået i skole i 19 år. Og fordi jeg er "In The Zone" i dag, efter at have modtaget brevet om mødet.

Jeg mener at kunne forstå, at mange herinde har følt det som et krydsforhør, eller et psykisk overgreb at være til mødet dette har jeg brugt mange timer på at tænke over. Hvor er det dog usselt af systemet, at jorde dem der har mest brug for hjælp. Os svage, der næsten ikke kan overskue hverdagen. Der kan gå 14 dage imellem jeg kommer i bad. Hvad fanden sker der for det? Det burde ikke foregå i dette ellers fine land.


For at beskytte mig selv optimalt, har jeg brugt de sidste par uger på at læse min sag. Igen, igen, igen, igen.
Som de fleste af jer ved, er Rehabiliteringsplanen-Forberedende del, og LÆ265 fra egen læge de to vigtigste dokumenter.
De to kan jeg i hovedet.
Jeg vil så henvise til disse to dokumenter, når jeg bliver spurgt til noget, der allerede er belyst. Efter et par gange, vil jeg kritisere teamets forberedelse og professionalisme.

Jeg har alle papirene med. Det er ret sikkert at jeg har den dårligst dag nettop den dag. Det kender jeg mig selv godt nok til vide. Når jeg kommer i tvivl vil jeg bede om tid til at læse i papirene. Og så ellers sidde og prøve at lave åndedrætsøvelser, for ikke at besvime og falde ned af stolen.

Ting jeg ellers medbringer, og har skamlæst er:

Folketingsmedlem Finn Sørensens spørgsmål til fleksjob i meget få timer:
Det er der at skrigeskinken Mette Frederiksen, svarer følgende:
"Det afgørende for, om der kan visiteres til fleksjob i meget få timer ugentligt er, at der skal være et udviklingsperspektiv på sigt"

Rehabiliteringsteamets indstillingsskema:
Det er det skema som teamet skal udfylde lige efter mødet, og gøres synlig for mig.
Det er det skema hvor de skal give et bud på min fremtid.

Rehabiliteringsplanens indsatsdel:
Det er det skema hvor teamet skal forklarer hvordan vurderingen i ovenstående skema skal implementeres. Fx Xxxxx "skal have en mentor for at få styr på sin personlige hygiejne". For når Xxxxx er ren om et år eller to, så kan han HELT SIKKERT arbejde.
Og det var for sjov det med hygiejnen. Det ved de heldigvis intet om.

Pjecen "Reform af førtidspension og flexjob"
Det er 10 sider fra arbejdsmarkedsstyrelsen som forklarer den nye lov.

Aftale mellem regeringen (socialdemokratiet, SF, radikale venstre) og venstre , liberal alliance og det konservative folkeparti:
"Aftale om en reform af førtidspension og flexjob 30. JUNI 2012
Den er på 21 sider, og er megatør. Ren goddagnatlæsning, men det vigtigste dokument. Med længder.

Samarbejdsaftale mellemregionen og kommunen om rådgivning og vurdering fra klinisk funktion, herunder sundhedskoordinatorfunktionen.
Det er den aftale regionen har med min kommune. Der står ret sprøde ting, om krav til den læge der vurdere min sag. Det behøver ikke være en læge, men det er en anden sag. Der er også skitseret hvordan teamet skal mødes. Der er vildt mange regler teamet skal overholde, og jeg kan allerede de fleste.

Nu tager jeg en spisepause.


Dem der har klaret at læse helt herned, får lige en enmandsklapsalve herfra.

Vi var nået til der, hvor jeg har udbedt mig læsetid, for at kunne svare på spørgsmål.

Med mindre at jeg kan mærke på dem, at de er UTROLIG POSITIVE, vil jeg allerede efter små 5min bede om, at se hvad referenten har skrevet indtil videre.
Personen er helt sikkert udygtig. Især efter min målestok. Ja, jeg må godt være god til bare EN fuking ting.
Jeg tager min telefon frem og sige, at jeg optager resten af mødet, fordi jeg ikke stoler på referentens faglighed.

De vil nok gerne på banen på dette tidspunkt. Jeg insistere dog på at få svar på følgende.
"Der står i Aftale om en reform af førtidspension og fleksjob på side 5 midtfor følgende.. Det er vigtigt, at der er fokus på, at kommunale medarbejdere opkvalificeres til at varetage de nye opgaver med rehabiliteringsteams og ressurseforløb"?

Jeg vil vide om de har været på kursus. Det er vel ikke for meget forlangt?
De vil nok ikke svare.

Resten af mødet, vil jeg svare kort, uden hjerte, kun med hjerne, på alle spørgsmål.

Til den tid håber jeg at være klar.
Jeg har lidt venner og familie, hvoraf at par stykker er tunge drenge indenfor jura. Den ene skreg af grin, da jeg fortalte ham at løkken var om min hals, og at nu skulle jeg bare op og have losset til skamlen.

Han ville meget, meget mere end det jeg her har vrøvlet om.
Vi er dog endt på en mellemting.
I ugen op til mødet skal jeg mødes med nogle af dem, og lege "møde".

Nå. I kan vel forstå, at jeg gerne vil have en førtidspension. Jeg trækker på alle de gode mennesker jeg kender.

Jeg vil i den sammenhæng gerne modtage gode råd fra jer med erfaringen.
Jeg vil især sætte pris på papirråd, eller skumle basisting som en næsten knækket mand kunne have gavn af.

De allervenligste hilsner


/Allehadergoat
Allehadergoat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 16:23   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Allehadergoat

Håber du fremover vil deltage med din erfaring her på k10.

Lad os hører nærmere om hvordan mødet er gået.

"jeg er bingo i bøtten, men jeg har momenter, hvor klarheden titter frem. Som nu" ...... som de fleste af os andre!

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 16:26   #3
Allehadergoat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Allehadergoat er ny på vejen
Done Deal Peter.

Men jeg har 0% erfaring. Jeg ved kun det, jeg kan læse mig til.

Om tre uger er det en helt anden sag.
Allehadergoat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 20:29   #4
sauer1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2012
Indlæg: 48
Styrke: 13
sauer1 er ny på vejen
jura hurra

Jeg sidder lige og tænker at , hvis jeg kendte en "tung" dreng indenfor juraområdet, så ville jeg da tage ham med til mødet, som bisidder! og endnu bedre spørge ham om ikke han ville være min partsrepræsentant!
Men Øv jeg kender ingen juraprofessor Håber du har noget ud af at kende nogen, som de ikke kan løbe om hjørner med. Pøj pøj

Hilsen Sauer1
sauer1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 21:53   #5
Allehadergoat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Allehadergoat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sauer1 Se meddelelser
Jeg sidder lige og tænker at , hvis jeg kendte en "tung" dreng indenfor juraområdet, så ville jeg da tage ham med til mødet, som bisidder! og endnu bedre spørge ham om ikke han ville være min partsrepræsentant!
Men Øv jeg kender ingen juraprofessor Håber du har noget ud af at kende nogen, som de ikke kan løbe om hjørner med. Pøj pøj

Hilsen Sauer1
Den tanke har mere end strejfet mig. De er begge cand.merc.jur. Altså erhvervsjurister. De vil gerne vejlede og jeg tror faktisk, at det er den bedste løsning. Hvis jeg er godt nok forberedt, er det bedst.
Jeg har brug for at følge min plan uden for megen støj på linjen..

Så må ****et bære eller briste. Dog helst bære.

Tilbagehilsen fra mig
Allehadergoat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 22:57   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg synes at have hørt fra flere herinde at deres møde med rehabiliteringsteamet har været positivt og behageligt...

Måske det er fordi der er flere mennesker med fra forskellige afdelinger....og man ikke kun sidder over for en enkelt person...

Hvis ikke du ønsker en bisidder med....som ellers er en god ting at have med....ja så er det nok meget smart at optage mødet...

Nu skal du huske at det ikke er en eksamen du skal til....selv om du måske føler det sådan...

Så længe du er sikker på at alle de vigtigeste ting er skrevet ned i ressourceskemaet....ja så skal mødet nok gå stille og roligt...for du kan som du selv siger...henvise dertil...hvis du ikke lige er i stand til at svarer dem...

Hvis der er ting du tror du får brug for at sige undervejs og det er noget der ikke står i ressourceskemaet....så kan du skrive det ned på et stykke papir som du kan have liggende ved siden af dig under mødet...

Det er helt normalt at man glemmer ting når man først sidder i mødet....og så er det jo rart hvis man lige har husket at skrive det ned og har taget det med til mødet...

Jeg håber du får et stille og roligt møde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 00:31   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Allehadergoat Se meddelelser
jeg aflevere akinsigtsskemaet herindefra k10 på kommunen i næste uge.
Så har de de 10 dage til at svare. Det sene tidspunkt er valgt, så jeg kan få mest nyt med i papirene de skal sende til mig.
Du kan til hver en tid bede om en ny aktindsigt "siden sidst", sådan, at du får alt hver der er kommet siden sidst du bad om aktindsigt.

De sidste par år af min sag afleverede jeg en ny aktindsigtsbegæring hver gang jeg forlod et møde med min sb.

Husk, at få en kvittering på, at de har modtaget din aktindsigtsbegæring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 01:17   #8
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
jeg fornemmer dine angst rigtig meget... og jeg kan sagtens følge dig.
Fik min FP i 07, men den gang var det heller ikke sjovt eller nemt.
Alle skanser blev nedbrudt og stoltheden var en by i Rusland.

Stille og roligt er jeg ved at få et okay liv og jeg håber inderligt det samme for dig
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 10:22   #9
Allehadergoat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2013
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Allehadergoat er ny på vejen
Tak allesammen.

De ting i skriver er nettop, den slags ting jeg efterspørger.

Et klap på skulderen og gode råd..
Allehadergoat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 22:51   #10
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Mit møde med DEM var positivt

Derfor forstår jeg på ingen måde nedgørelsen af feks. notaren. Hvad skal det hjælpe dig? Hvorfor ikke bruge tiden på mere konstruktive ting?
Jeg har ikke "roterende fis i hatten" måske derfor jeg ikke forstår det????

Min opfattelse fra mødet var at det var tværfagligt og derfor de var så mange - men også netop af den grund jeg denne dag fik svar på fremtiden af mit liv - der skulle ikke forhøres om noget i en anden afdeling inden.

Ønsker dig held og lykke, men sænk sværene, tror bestemt ikke det bliver nødvendigt eller for den sags skyld gavner.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
ja snart 2 år mc07 Dit og Dat 3 24-05-2011 23:59
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39
Jeg brækker mig snart frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-01-2009 15:57
Så er vi der snart Jan69 Din historie 15 04-03-2008 11:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension