K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2016, 05:27   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fandt dette om lydoptagelser og ombudsmanden http://www.statsforvaltningen.dk/Til...tetFil/322.pdf

Så hvis de nægte at man må optage ja så skal det fastsættes på et sagligt grundlag og de skal fortage en konkret vurdering som du kan se af ovenstående...

Du kan jo bruge undskyldningen at du ikke kan huske hvad der sker på de møder...og at du jo gerne vil følge med i din sag...sådan som retssikkerhedsloven forskriver du kan/skal have mulighed for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2016, 06:10   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan jo bruge undskyldningen at du ikke kan huske hvad der sker på de møder...og at du jo gerne vil følge med i din sag...sådan som retssikkerhedsloven forskriver du kan/skal have mulighed for...
Og samtidig henvise til at sagensbehandling skal tilrettelægges med hensyn til borgerens handicap.
Så bliver det godt nok svært at afvise en borger med kognitive vanskeligheder i forhold til at optage mødet.

Og jeg vil påstå at alle som har været igennem kommunens apparatur enten som følge af deres sygdom har kognitive vanskeligheder eller har pådraget sig dette i forbindelse med mødet med kommunen.
KageØre er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2016, 08:02   #13
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror, at jeg som modtræk ville skrive tilbage, at jeg undrer mig over de nye "ordensregler" og, at hvis i overholdt aftaler og noterede det aftalte, så ville optagelse hverken være et problem eller være nødvendigt.

Og så ville jeg henvise til retssikkerhedslovens §4, med påstand om, at sagsbehandleren ved at sige ét i telefonen og skrive noget andet i journalen, fratager dig muligheden for at medvirke ved behandlingen af din sag.

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173199
Smukt svar, er hermed kopieret til næste møde, takker og bukker

QUOTE=Pip;344078

Hej Pip


QUOTE=Pip
De kan jo godt lave ordensregler.

I Fields må man f.eks heller ikke fotografere, det står i deres ordensregler for
stedet. Det betyder ikke at man kan blive straffet, men bliver det opdaget og
påpeget, må man stoppe eller forlade stedet. De kan ikke forlange at man
sletter allerede optagne billeder.


Er disse ordensregler offentlig tilgængelige, så man på enhvert tidspunkt kan læse dem, og derved følge dem ?



QUOTE=Pip
Hvordan det forholder sig hvis man personligt er blevet gjort opmærksom på
det i et brev, kan jeg godt være i tvivl om. Men bliver det opdaget, er der
ingen tvivl om at de kan stoppe mødet.


Hvad er dit belæg for at komme med denne udtagelse ?
Det tror jeg ikke på...



QUOTE=Pip
Så hvis man optager samtaler, er det nok en dårlig ide at fortælle at man har gjort det..[/QUOTE]


Hvorfor ?

Prøv at læse hvad Webmaster har svaret, det er præcist derfor...

Hvis det der er aftalt telefonisk, De holder mange møder telefonisk
efterhånden nu) ikke bliver skrevet, eller skrevet/formuleret på en måde, så
når den næste SB læser det, får en helt forkert opfattelse af, hvordan
situationen rent faktisk er for borgeren ?

Hvor mange gange tror du en SB, når de får en ny "borger", læser alt hvad der
er sket, så de ud fra den rent faktiske situation kan hjælpe denne borger ?

Jeg syntes det er dumt udtalt, syntes du skal sætte dig ned og se denne film
og lytte efter hvad der bliver sagt "Lena og alle de andre", så du (nok ikke) måske
kan forstå hvordan systemet sylter mange syge borgere, der er født og
opvokset i DK hele deres liv...

Faldt lige over denne artikel fra 17. mar. 2016, mon der er hold i den ?

"Claus finder smuthul: Sådan slipper du for 225 timers-reglen"

Mvh Kio


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Fandt dette om lydoptagelser og ombudsmanden http://www.statsforvaltningen.dk/Til...tetFil/322.pdf

Så hvis de nægte at man må optage ja så skal det fastsættes på et sagligt grundlag og de skal fortage en konkret vurdering som du kan se af ovenstående...

Du kan jo bruge undskyldningen at du ikke kan huske hvad der sker på de møder...og at du jo gerne vil følge med i din sag...sådan som retssikkerhedsloven forskriver du kan/skal have mulighed for...
Smukt svar Webmaster, er hermed kopieret til næste møde, takker og bukker

Sidst redigeret af Webmaster; 03-07-2016 kl. 16:00. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Kio er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2016, 09:08   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Smukt svar, er hermed kopieret til næste møde, takker og bukker
Det var så lidt.

Retssikkerhedslovens §4 er god at huske, som jeg læser den kan den bruges ret bredt.

Jeg husker ikke lige hvad du fejler, men hvis man har smerter, så har man ofte problemer med koncentration og hukommelse, og på den baggrund kan det være ret så relevant, at optage møder, da man ellers ikke kan huske halvdelen af det aftalte bagefter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2016, 13:06   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
DUKH har også lidt input om lydoptagelser

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/..._download/file

Hvus link ikke funger:

Praksisnyt 54 fra december 2015

Sidst redigeret af stampe; 02-07-2016 kl. 13:10.
stampe er ikke logget ind  
Gammel 02-07-2016, 23:54   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har endnu engang læst Dukh`s , vejledning, som jeg oplever tveægget, som det ofte er med Dukh.
De henviser til, at myndigheden skal have en god grund til at nægte optagelser af en samtale og desuden henviser de til, at man kan klage.
Ja, man kan leve sit liv og bruge det ene liv man har på at klage, men hvorfor er det op til en myndighed at bestemme?
Hvad er det dog de "stakler" er bange for og hvorfor skriver Dukh ikke, at det er en skrammellov, som de henviser til?
Fordi de er ansat af beskæftigelsesministeriet , som en slags fernis; det hedder sig, at de er uvildige, men de får faktisk deres løn fra det ministerium som med et flertal har besluttet love, som de ikke engang selv forstår.
Jeg forstår godt din vrede mod Københavns kommune og hele det slæng af ministre, som selv kan gå på pension uden at skulle møde op i et jobcenter.

Desuden er Københavns kommune landets rigeste( det siger borgmesteren selv-) og så behandler de folk som skrald.
Helt ærligt, så er det svært at bruge de love i forvaltningsloven til noget som helst andet end at vide, at man bliver røvrendt.
Ingen bliver retsforfulgt for at ødelægge menneskers liv og helbred.

Loven er så skizofren at ingen fatter den og det er ynkeligt, at man i et land som Danmark kun kan få ret, hvis man har penge til at gå til domstolene.
Har du penge, så kan du få, har du ingen så må du gå. Det er velfærds Danmark og det vil fortsætte indtil der er mange flere som røvrendes. Først den dag vågner vi op.

Det er vel ingen tilfældighed at vi aldrig har haft en revolution. Vi er alle for angste, og bange for at miste den smule vi har.Bonderøve er hvad vi var og hvad vi er. Jeg er selv en af dem. Hvorfor hedder vi ikke vores navn på K10 fordi vi er bange.

Sidst redigeret af vasen; 03-07-2016 kl. 00:04.
vasen er ikke logget ind  
Gammel 03-07-2016, 09:27   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Istedet for at antyde snyd hvilket vi godt alle ved det handler om bør du argumentere for at det åbenbart OGSÅ er svært for sagsbehandler at HUSKE DET AFTALTE!

Brug så ofte det er muligt deres egen argumenter imod kommunen!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 03-07-2016, 09:53   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
optagelser af samtaler

Super råd du kommer med. Det vil på den baggrund vanskeliggøre myndighedernes argument i mod optagelser, og det er jo tydeligt i KIO`s tilfælde, at SB føler sig truffet.
Rådet kan også bruges i andre sammenhænge.
vasen er ikke logget ind  
Gammel 03-07-2016, 11:59   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej alle på tråden

Der er kommet rigtigt mange gode vinkler og svar på tråden, og har kun at tilføje et link, som opsamler en problematikken fra dens mange vinkler:

http://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/201...gte-optagelser

Tilbage står, som flere har skrevet: at Jobcentret (kommunen) skal komme med et sagligt afslag, hvilket en "ordensregel" ikke er i sig selv.

På Egedals kommunes hjemmeside oplyser de borgerne mere konkret:

http://www.egedalkommune.dk/borger/j...er-af-samtaler

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 03-07-2016, 14:58   #20
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Takker for alle jeres feedback...

Men hvad med sådanne "Ordensregler" ?

Burde de så ikke være offentlig tilgængelige ?

Der står intet på deres "side" (https://www.kk.dk/artikel/center-jobindsats)
ej heller en søgning på kk.dk gav et hit:
https://www.kk.dk/search/site/ordensregler
eller via google:
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#ne...s+ordensregler



Hvordan kan man følge nogle "regler", hvis man ikke kan læse dem ?

Kender I andre til at nogle Jobcentre har nogle ordensregler, og om de er offentlig tilgængelige ?

Skal der ned i morgen kl 9, vil bede om at få dem udleveret, nu der bliver henvist til dem..

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension