K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2016, 16:26   #41
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ok det er noget skidt, jobcentret skal jo sørge for at lave en aftale hvor dine skånehensyn er med. Har du en lægebeskrivelse af skånehensyn, og var der slet ikke tale om det i forbindelse med praktik. Alternativt må der indlægges pauser i praktikken. X minutters arbejde og x minutters pause..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 17:08   #42
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Konsulenter er godt klar over mine skånebehov. Jeg må ikke bære mere end 5 kg. Men i pakkerne af supermarkeden er ikke mindre end 15 kg. De har ikke andre opgave. Hvis jeg kontakte jobcentret, vil de afbryde praktik. Det hjælper heller ikke.
Jeg har allerede meget smerte i hofter og ryggen
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 17:16   #43
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
På et tidspunkt var jeg i en jobpraktik som ikke overholdt mine skånebehov.

Jeg fik at vide herinde, at hvis man efterfølgende ville ændre jobpraktikken til en jobprøvning ville den ikke kunne bruges til noget, fordi den ikke overholdt mine skånebehov.

Inden jeg fik den oplysning troede jeg ellers at jeg gjorde mig selv en tjeneste ved at holde ud (trods store smerter konstant) derefter pressede jeg på for at stoppe og det lykkedes.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 17:31   #44
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Min konsulenter fra ressourcecenter vil ikke presse mig. Hvis jeg klager. vil de afbryde praktikken, Og det vil tage mange måned at finde en anden praktil.
Det er utrolig svært at finde en praktik der kan opfylde mine skånebehov.
Jeg prøver at holde ud men det er gået kun en uge
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 20:36   #45
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Abdul STOP - denne praktik vil IKKE kunne vise din arbejdsevne når dine skånebehov er opfyldt og kan dermed IKKE bruges i dit videre forløb.

Få fat i din jobkonsulent, og få jobkonsulenten ud på arbejdspladsen og SAMMEN med dig og leder skal I så finde ud af om der på nogen måde kan laves en praktik til dig på det sted, der OPFYLDER alle dine skånebehov.

Men det er vigtigt at du får jobkonsulenten ud for at afklare dette med lederen (chefen), og her er det at du skal bide dig i tungen og ikke være så selvstændig og "kan selv" - selvom du helt klart selv ved og kan tage denne snak med lederen (chefen).

MEN det er jobkonsulentens job og du SKAL lade ham gøre det. Han skal efterfølgende lave en afmelding af din praktik og der begrunde hvis den bliver afbrudt før tid. Denne afmelding bliver en del af din "sag" og kan blive vigtig for dig senere. (Her tænker jeg meget senere, feks når du er blevet tildelt fleksjob og stævner kommunen eller lægger sag an for smøl i din sag!).

Nogle gange handler det også om at jobkonsulent ikke har informeret arbejdsgiver ordentligt om skånehensyn og nogle arbejdsgivere VIL rigtig gerne gøre rigtig meget for at fortsætte en praktik på andre vilkår end de tænkte til at begynde med.

Det er møgtrist og sindssygt meget øv at det er så bøvlet for dig, men du kommer ingen vegne med en praktik der ikke overholder dine skånehensyn, kun tættere på sygedagpengestop!

Og undskyld - du bestemmer naturligvis 100% selv hvad du gør og vil, men jeg synes du skal få den jobkonsulent ud NU.

Pas på dig selv
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 22:29   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan frygte, at hvis du fortsætter i praktikken, og senere siger noget om, at dine skånehensyn ikke blev respekteret i denne praktik, så vil kommunen have dig i en ny praktik.

Så er det nok klogere, at du siger stop nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2016, 00:10   #47
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jobcenter har overgivet afklaring opgaver til ressource center. Der er ikke nogen skurke i forløbet. Arbejdsgiver har ikke andre opgave. Socialkonsulent tvinger mig ikke til at fortsætte. De kan ikke forbedre forhold men de vil afbryde uden at give mig skyld. Problemet er mit. Andre Pip, Akvarmin, Gana alle har bemærket og jeg udmærket klar over, at det vil tage mange måneder før de finder en praktik der passer mig. I mellemtiden udløber min sygedagpenge. Hvis jeg holder ud i 3 måneder så har jeg bestået.
Gana har ret. Vovse har det også. Hvis jeg ikke kan holder ud, så er det bedst at stoppe nu. Hjælper det ved sygemelding i stedet for at stoppe? Læge vil bakke mig op
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2016, 10:12   #48
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da du jo skal afklares hvilken restarbejdsevne du har, kan denne selvsagt IKKE vise et retvisende billede, hvis dine skånebehov IKKE overholdes.

Det betyder at du IKKE PT bliver afklaret, men blot får tiden til at gå!

Dine sygedagpenge KAN forlænges hvis du mangler afklaring!

Din jobkonsulent er ANSVARLIG for at dette kommer til at foregå på ordentlig og forsvarlig vis. Jobkonsulenten har til opgave at finde et sted det kan lade sig gøre!(Det får de løn for!

Det er IKKE din opgave eller ansvar, men du betaler en meget høj pris, hvis dette ikke tilgodeses!
Du kan miste sygedagpengen, og havne på kontanthjælp, fremfor evt tildeling af fleks eller andet!

Det kan også være at du sagtens kan klarer at løfte tunge varer??(Det gør du jo nu).

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 16-02-2016 kl. 10:14.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2016, 10:46   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Hjælper det ved sygemelding i stedet for at stoppe?
Jeg mener ikke, at du skal sygemelde dig, men du skal heller ikke bare stoppe.

Du skal kontakte din jobkonsulent og fortælle, at arbejds-opgaverne ikke respekterer dine skånehensyn.

Hvis din konsulent ikke er ansat på kommunen, så mener jeg, at det er en god idé også, at skrive til din sagsbehandler, at den nuværende praktik heller ikke respekterer dine skånehensyn.

Jeg mener det er vigtigt, at gøre sagsbehandler (og andre på kommunen som har med din sag at gøre), opmærksomme på, at tingene ikke bliver gjort ordentligt. Og derfor bør du sørge for, at kommunen får det på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2016, 15:49   #50
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Sygedagpenge kan ikke forlænges udover 69 uger.
Lige før starten af praktik, har jeg haft et rundbord møder med sagsbehandler og socialkonsulent. De har bemærket, at flere praktikker blev afbrudt uden jeg havde skyld i disse. De kan bruge tidligere forsøger i samlet afklaring. De er overbevist om afklaring bliver færdig når praktikken er gennemført. De vil ikke sender mig til kontanthjælp fordi de har allerede nedsat timer fra 10 til 8 .
Mine muligheder er begrænset. Alternativ er, at jeg skal vente meget længe at få anden praktik. Det kan ikke nås inden sygedagpenge udløber. Jeg kan ikke holde ferie før afklaring. Jeg har vil gerne holde ferie.
Jeg har aftale med læge på fridag. Ergoterapeut vil komme på praktikken snart.
Jeg følger nøje jeres bemærkninger som jeg har stor respekt for
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension