K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2018, 19:03   #31
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
En opsparing i Guld, eks "Krüger Rand", taber næppe i værdi.

Men man skal have en overordentlig høj trækprocent (topskat) for at ratepension giver nogen mening.
Hvor mange danskere sparer op i guld? Mener du serøst jeg skal købe guld for mine håndører? Hvor skal jeg i så fald opbevare guld og hvor købes det?

Hvorfor skal man betale topskat for at ratepension giver mening?

Det er vel bedre at have sparet lidt op selv end ingenting?

Du mener altså livrente er bedre for en førtidspensionist som mig?

Vi har jo ellers ikke det bedste helbred og en analyse i mybanker viser, man skal bliver minimum 87 år for at livrente kan svare sig i forhold til rate.

https://www.mybanker.dk/artikler/saa...st-betaler-sig
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2018, 19:47   #32
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
Hvor mange danskere sparer op i guld?
Ja, jeg ville gøre det, hvis jeg skulle opbevare værdier over længere tid !
Citat:
Mener du serøst jeg skal købe guld for mine håndører?
Ja !
Citat:
Hvor skal jeg i så fald opbevare guld og hvor købes det?
Prøv med en bank-boks, der er ikke oplysningspligt om hvad du opbevarer.
Citat:
Hvorfor skal man betale topskat for at ratepension giver mening?
Fordi den skat du betaler ved udbetaling er højere end almindelig skat, og du derfor sætter penge til hvis du ikke får fradrag for topskat ved indbetaling.
Citat:
Det er vel bedre at have sparet lidt op selv end ingenting?
?
Citat:
Du mener altså livrente er bedre for en førtidspensionist som mig?
Det har jeg ikke taget stilling til, men hvis man ikke regner med at blive godt over 87, mener jeg det er, så giver livrente ingen mening
Citat:
Vi har jo ellers ikke det bedste helbred og en analyse i mybanker viser, man skal bliver minimum 87 år for at livrente kan svare sig i forhold til rate.

https://www.mybanker.dk/artikler/saa...st-betaler-sig
Jeg vil generelt sige at du skal få professionel og uvildig rådgivning om pensionsordningerne du nævner, hvis du ikke kender produkterne til bunds.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 11:03   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
Hvor mange danskere sparer op i guld? Mener du serøst jeg skal købe guld for mine håndører? Hvor skal jeg i så fald opbevare guld og hvor købes det?
Rigtig godt spørgsmål.

Mig bekendt kan private ikke "bare lige" købe guldbarrer, legalt.


Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Ja, jeg ville gøre det, hvis jeg skulle opbevare værdier over længere tid !Ja !
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 12:12   #34
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Tak for jeres svar.

@KageØre
Det er umuligt at vide, hvilke ydelser staten yder pensionister i fremtiden. Via opsparingssikring sparer PD 800 op i rate og 800 op i livrente hver måned. Hvis rate er en dårlig deal, hvorfor har de så valgt denne løsning?

I forhold til modregninger ud fra dagens system vil en rate være den bedste løsning, da du her kan få hele beløbet udbetalt over kort tid. Livrente er hele livet og bliver modregnet hvert år i offentlige ydelser, men hvis modregningen først begynder ved 70.000,- skal man jo have sparet mange mange penge op. Det når jeg aldrig og bliver i så fald med en livrente under 70 ikke modregnet i sociale ydelser?
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 12:35   #35
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Rigtig godt spørgsmål.

Mig bekendt kan private ikke "bare lige" købe guldbarrer, legalt.
Det kan man sagtens, https://vitusguld.dk/produkt-kategor...ker/guldbarre/
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2018, 14:25   #36
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mig bekendt kan private ikke "bare lige" købe guldbarrer, legalt.
Så er du dårligt orienteret.
Eks. handles Krüger Rand til den aktuelle kurs, også i DK.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 10:39   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Så er du dårligt orienteret.
Eks. handles Krüger Rand til den aktuelle kurs, også i DK.
Jeg bøjer mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 13:38   #38
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Det er muligvis mig, der er fintfølende men er lidt skuffet tråden er drejet ind på guld. Hvor mange førtidspensionister agter at købe guld for at sikre alderdommen?

Som skrevet i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=36739 er jeg stadig meget usikker på hvad der er bedst at spare op i af rate og livrente udover alders.

Tror jeg slår plat og krone, fremtiden kan man kun spå om.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2018, 15:18   #39
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
Som skrevet i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=36739 er jeg stadig meget usikker på hvad der er bedst at spare op i af rate og livrente udover alders.
Jeg undrer mig over om du faktisk læser hvad der skrives, som eks. her i indlæg nr 32
Citat:
Jeg vil generelt sige at du skal få professionel og uvildig rådgivning om pensionsordningerne du nævner, hvis du ikke kender produkterne til bunds.
Du skriver også:
Citat:
Det er muligvis mig, der er fintfølende men er lidt skuffet tråden er drejet ind på guld. Hvor mange førtidspensionister agter at købe guld for at sikre alderdommen?
Ja, det må det være !
Guld og valuta som er bundet i guld er anerkendte inversteringsobjekter, og med købspriser ned til 800kr/enhed, ser jeg ikke dette som noget fjernt for pensionister at placere deres penge i til senere brug. Guld er derimod det mest stabile i værdi over tid, og ikke ustabilt som tilfældige kapitalfonde som pensionskasser og banker placerer ens penge i.

Men igen, det kræver viden at skulle inverstere og man kan ikke bare lukke øjnene for noget bestemt og virke nedladende over det, fordi man nok tror det slet ikke er noget for en selv, uden iøvrigt at vide noget om det.
Jeg synes personligt at du har en dårlig inversteringsprofil hvis du afgrænser dig til de 2 nævnte produkter, ikke mindst pga. den skattefordel du ikke opfylder som lavtlønnet ved ratepension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2018, 11:53   #40
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
@KageØre

Jeg har skam kontaktet PensionDanmark som skriver:

"Vi beklager at vi ikke har fået svaret på dit spørgsmål vedrørende din private indbetaling.



Som du selv skriver i din chat, skal den livsvarige alderspension udbetales livsvarigt, hvor ratepensionen kan udbetales i en tidsbegrænset periode.



Du har mere råderet på en ratepensionen, da du ved udbetaling kan vælge at få den udbetalt i 10 år, hvilket er minimum. Du har også mulighed for at få udbetalt den i længere tid, eller lægge den sammen med den livsvarige alderspension på udbetalingstidspunktet. Den livsvarige alderspension SKAL udbetales livsvarigt."


Er du i øvrigt klar over, hvor dyrt det er at have en bankboks?

En bankboks, som er stor nok til at indeholde guldbarer, vil koste en formue at have i såvel få som mange år.
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension