K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2011, 09:37   #11
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
nu har jeg prøvet igen..

de vil have tlf nr. men jeg skrev så kun 0.. men så fik jeg et chok over at de vil have 70 kr for udbringning,,, så bliver det jo til at interflora kommer til at tjene en formue på Bennys elendighed.. ikke ondt ment... og det har jeg det lidt svært ved..
tror jeg prøver at finde nogen som med sikkerhed skal derind, og forsøger at sende en buket med dem.. der er jo lidt dage endnu..
Tak for ideen Huldra!

Det kunne være fedt om en eller flere, kunne medtage en lille buket for dem der vil støtte, men ikke kan møde op!


Citat:
VIGTIGT

MØD OP OG LÆG EN LILLE BUKET BLOMSTER VED DENNE STEN FORAN MIT HUS TORSDAG DEN 11. AUGUST 2011 KL. 14,00 FOR RETSSIKKERHEDENS SKYLD!


DET ER VIGTIGT AT VISE FLAGET INDEN - SAMRÅDET OM LÆGEKONSULENTER - PÅ BORGEN TORSDAG DEN 18. AUGUST 2011 MED SUNDHEDSMINISTER BERTEL HAARDER OG BESKÆFTIGELSESMINISTER INGER STØJBERG!


Benny Gerhard - Mørkhøj Bygade 4, 2860 Søborg (send evt.)

HJEMMESIDE - SE STENEN: http://www.benny-g.dk/
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 12:10   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
nu har jeg prøvet igen..

de vil have tlf nr. men jeg skrev så kun 0.. men så fik jeg et chok over at de vil have 70 kr for udbringning,,, så bliver det jo til at interflora kommer til at tjene en formue på Bennys elendighed.. ikke ondt ment... og det har jeg det lidt svært ved..
tror jeg prøver at finde nogen som med sikkerhed skal derind, og forsøger at sende en buket med dem.. der er jo lidt dage endnu..
Send en kunstig med posten
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2011, 14:57   #13
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
STØT SAGEN TIL BEKÆMPELSE AF "INGER UKRUDT" OG RETSSIKKERHEDEN!

Beskæftigelsesminister Inger Støjberg's brev:
http://www.benny-g.dk/folketinget.htm

Beskæftigelsesminister - Søborg d. 05.08.2011
Inger Støjberg
Ved Stranden 8
1061 København K

Kære Inger Støjberg

Jeg har den 4. august modtaget dit svar på min henvendelse af 20. juni 2011 om lægekonsulenter.

Men jeg kan ikke bruge den til noget da min sag nu har varet 10 år.

På grund af Gladsaxe Kommunes misbrug af, at lægekonsulenten der er fritaget for lægeansvar ikke kan retsforfølges, og således stå til ansvar som læge, har jeg gennem de 3½ år brugt resten af min ulykkeserstatning og taget lån i mit hus, i et forsøg på at overleve med skindet på næsen.

Det tog 3½ år og kostede mig min tidligere gode genoptrænede førlighed efter min ulykke inden Det Sociale Nævn (DSN) trådte i karakter, og omgjorde Gladsaxe Kommunes nedskæring på 75% af min hjælp til 39,5 timer om ugen.
DSN stadfæstede, at kommunen ikke havde dokumenteret, at jeg kunne klare mig med mindre end 168 timer om ugen og som er udgangspunktet i henhold til hjælp efter servicelovens § 96.

Manglende retssikkerhed ved Domstolene

Til trods for, at Gladsaxe Kommune v/borgmesteren er lægekonsulentens overordnede myndighed, tabte jeg erstatningssagen mod kommunen ved Østre Landsret.

Citat fra dom.
Efter bevisførelsen, herunder oplysningerne...

...vidnet (sagsbehandler/min oplysning) Lene Larsen afgivne forklaring, må retten - uanset speciallægekonsulent Claus Bjerregaards udtalelse af 11. maj 2000 og formuleringen af sagsøgtes afgørelse af 5. maj 2000 - lægge til grund, at sagsøgte var bekendt med det reelle omfang af
sagsøgers mobilitet og traf afgørelsen af 13. oktober 2000 under hensyn til dette. Citat slut.

Sagsøgte var bekendt med, at min læge advokerede for konstant overvågning!

CITAT: Retten i Glostrup: Udskrift af dombogen: Dom afsagt den 24. april2007.

Thi kendes for ret:
Sagsøgte, Claus Bjerregaard frifindes. Sagsøgeren, Benny Gerhard, betaler inden 14 dage i sagsomkostninger til sagsøgte 25.000 kroner.
__________________________________________________ ______________

Uddrag af: Redegørelse fra Retten i Glostrup af 24. maj 2007.

”Det er sagsøgtes skyld, at sagsøgers hjælp blev sat ned. Det havde været
anderledes, hvis ikke sagsøgtes udtalelse havde været formuleret som den var,
eller slet ikke havde foreligget”.

1. Sagsøger modtog sagsøgtes erklæring af 11. maj 2000. Han fik den tilsendt fra kommunen.
2. Sagsøgeren reagerede meget stærkt på sagsøgtes erklæring. Dette skyldtes, at den indeholdt mange ukorrekte oplysninger.
3. Sagsøgte kunne ikke vurdere sagsøgers situation alene på baggrund af de skriftlige oplysninger.
4. Det, at ”det lægelige skøn (fra lægekonsulenten) stod ved magt” betød at sagsøgers bistand blev beskåret væsentligt.
5. Dette medførte således et voldsomt indgreb i sagsøgers frihed.
6. Som følge af erklæringen blev hjælpen skåret yderligere ned til ca. 40 timer ugentligt.
7. Sagsøgte lagde vægt på sagsbehandlerens oplysninger, og syntes ikke, at lægens oplysninger hang sammen med disse.
8. Sagsøgtes opfattelse er, at han skal bistå sagsbehandlerne i Gladsaxe Kommune.
9. Det er ikke hans opfattelse, at hans job udelukkende skulle være at vurdere lægelige oplysninger.
10. Han er bekendt med de lægeetiske regler.
11. Han var opmærksom på, at sagsøgers læge skrev noget andet.
· Sagsøgte lagde mere vægt på sagsbehandlerens udtalelse end på sagsøgerens egen læges udtalelse.
· Sagsøgte mente ikke, at en speciallægeerklæring ville hjælpe til at afklare diskrepansen i sagen.

Retten i Glostrup http://www.benny-g.dk/Domstole.htm

Dine fremtidsversioner om præcisering af lægekonsulenters roller i kommunerne kan ikke bruges til en pind, set i forhold til hvor mange syge, arbejdsskadede, arbejdsnedslidte og handicappede mennesker der igennem mange år, har kæmpet deres egen sag imod uretfærdigheden ved, at man har fjernet den ansvarlige lægefaglighed for at spare penge!

Fremlæg en folketingsvedtaget lovparagraf, der fritager lægekonsulenter for ansvar, når de omskriver eller som i min sag, helt tilsidesætter de faktuelle læge- og speciallægeerklæringer som kommunerne er forpligtiget til at indhente til borgernes sagsbehandling!

En sådan lovparagraf der tilsidesætter lægefagligheden i diagnosefremstillingen på tværs af borgernes helbredstilstand fra egen læge, vil blive en god sag for Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.

Din bemærkning hvor du skriver…. Til sidst bliver jeg nødt at sige, at jeg synes, at det er at gå over stregen at illustrere brevet med en gravsten. Støjbergs brev: http://www.benny-g.dk/folketinget.htm

Læs teksten: Er det ikke statsmagten der gået langt over stregen, ved at fjerne borgernes retssikkerhed?

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2011, 21:41   #14
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Til Huldra: Interflora skal kun have adressen til modtager.

Til Popiae: Det er bare Folketingets åbningsdag!
Der kunne også have stået 2001 - 2011, men det er for sent nu!

Jeg siger tak til jer på K10, og håber vi får sat gang i nogen mediedebat torsdag den 11. august, og inden der skal være samråd om lægekonsulenter på Borgen den 18. august!
Hvis der skal ske noget (hvilket der kun er et lille håb om, med de magtmisbrugende politikere der sidder allevegne både i folketinget og kommunerne),så skal "folket" ikke "bare" komme med en blomst, de skal blive stående, liggende, kravlende siddende, hvad de nu er i stand til, men de skal turde at vise sig selv frem.

Det ville også være en rigtig god ting med et eller flere plastiketuier (mapper fulde af dokumenter) indeholdende deres sag uanset hvilken kommune de kommer fra. De kunne passende afleveres til Benny så han kunne overdrage dem til "rette vedkommende" Han kommer jo i "nærkontakt af tredie grad" med dem

Knus Fibbie

Sidst redigeret af Fibbie; 06-08-2011 kl. 21:44. Årsag: glemt noget
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 01:21   #15
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Send en buket til aflevering på dagen

Her har de lidt billigere buketter ;-) og forlanger ej tlf.nr. http://www.euroflorist.dk/
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  Buket_Vase_af_M+M.JPG
Visninger: 248
Størrelse:  67,3 Kb
ID: 278  
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 11:10   #16
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Måske en god ide!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fibbie Se meddelelser
Hvis der skal ske noget (hvilket der kun er et lille håb om, med de magtmisbrugende politikere der sidder allevegne både i folketinget og kommunerne),så skal "folket" ikke "bare" komme med en blomst, de skal blive stående, liggende, kravlende siddende, hvad de nu er i stand til, men de skal turde at vise sig selv frem.

Det ville også være en rigtig god ting med et eller flere plastiketuier (mapper fulde af dokumenter) indeholdende deres sag uanset hvilken kommune de kommer fra. De kunne passende afleveres til Benny så han kunne overdrage dem til "rette vedkommende" Han kommer jo i "nærkontakt af tredie grad" med dem

Knus Fibbie


Mapper eller chateck. Dem kunne jeg tage ind og overrække til sundheds- og beskæftigelsesministeren.

Jeg kunne måske proklamere, at de kunne få dem overleveret den 18. august når der er samråd!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2011, 13:11   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fibbie Se meddelelser
Hvis der skal ske noget (hvilket der kun er et lille håb om, med de magtmisbrugende politikere der sidder allevegne både i folketinget og kommunerne),så skal "folket" ikke "bare" komme med en blomst, de skal blive stående, liggende, kravlende siddende, hvad de nu er i stand til, men de skal turde at vise sig selv frem.

Det ville også være en rigtig god ting med et eller flere plastiketuier (mapper fulde af dokumenter) indeholdende deres sag uanset hvilken kommune de kommer fra. De kunne passende afleveres til Benny så han kunne overdrage dem til "rette vedkommende" Han kommer jo i "nærkontakt af tredie grad" med dem

Knus Fibbie
Så rigtigt så rigtigt Fibbie!

Prisen for at stå offentligt frem, har dog været grusom høj for nogle af os - dét er den forbandende klemme, systemet OGSÅ har på os.

Jeg står frem den dag jeg er ude på den anden side, med så mange og rigtige støtter i ryggen at jeg ikke kan overhøres, og i mellemtiden afslører/skærer jeg så mange inkompetente hoveder af på min vej derhen, som mig overhovedet muligt.

Kæmp eller dø i forsøget!
Læs evt.her:http://www.k10.dk/showthread.php?t=15074
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 14:05   #18
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

VIGTIGT

LÆG EN BLOMST FORAN DENNE STEN TORSDAG DEN 11. AUGUST 2011 KL. 14,00 FOR RETSSIKKERHEDENS SKYLD!

Benny Gerhard Mørkhøj Bygade 4, 2860 Søborg (send evt.)


STATSMINISTEREN

LÆGEKONSULENTERNE skal afskaffes nu!

Den nuværende eller den kommende statsleder har nu mulighed for at træde frem og proklamere, at retten til ansvarlig lægeassistance og behandling, når kommunerne indhenter lægeoplysninger om borgerne helbred til behandling af sociale ydelser skal stadfæstes nu, og med tilbagevirkende kraft.

Det skal ikke længere være muligt for kommunerne som magthavende myndighed overfor de benyttede lægekonsulenter, at styre deres funktion til at afpasse borgernes diagnoser, med henblik at få sendt ofte svært invaliderede mennesker ud i unødvendige skadesforværrende arbejdsprøvninger.

Det er groft misbrug af syge, arbejdsskadede, arbejdsnedslidte mennesker, at de gøres til små og store brikker i kommunernes spareprojekter.


Det er groft misbrug af handicappede, at fratage en person med en invaliditetsgrad på 100% i forhold til erhvervsevne 75% af daglig hjælp, når inddragelsen af hjælp består i, at lægekonsulenten har brugt de af sagsbehandlerens pålagte oplysninger om, at (jeg) personen selv cykler på almindelig cykel over lange afstande.
Dette blev af lægekonsulenten brugt til at udtale, ”at hvis” sagsbehandlers oplysninger er rigtige, er klienten ikke berettiget til den søgte hjælp.
Min egen læges STATUSOPLYSNINGER der er baseret på journaloplysninger og egen kendskab til mit helbredsniveau, blev tilsidesat!

FAKTA:
· På grund af ringe håndfunktion, kan jeg ikke selv tage tøj på eller af!
· På grund af ringe håndfunktion, kan jeg kun spise udskåret og anrettet mad!
· På grund af ringe kropsfunktion, har jeg ”ikke selv” været i stand til at cykle!
· På grund af lægekonsulenten, mistede jeg den personlige hjælp i 3½ år!
· På grund af lægekonsulenten, tabte jeg erstatningssagen ved landsretten mod Gladsaxe Kommune, der er lægekonsulentens øverste myndighed!
· På grund af lægekonsulentens ”ansvarsfrihed”, tabte jeg en principiel sag mod ham ved Retten i Glostrup!

· "Retningslinjer" for lægekonsulenter tilsidesætter "LÆGELOVEN"!

Hvis "Redegørelsen" fra Retten i Glostrup i sagen mod lægekonsulent Claus Bjerregaard Gladsaxe Kommune var gældende ved lov havde jeg vundet, og ikke tabt retssagerne, og havde haft et helt andet liv i dag!

· http://www.benny-g.dk/Domstole.htmm


Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 15:41   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Benny!

Hvor langt væk fra nærmeste S-togs Station ligger dit hus?

Hvad er navnet på nærmeste S-togs Station?

Vil det være muligt at strække ryg hos dig på et liggeunderlag i min. 15 min. (afhængig af hvor strabaserende togturen har været)?

Er det vigtig at være præcis (14:00)?
(har VVS'ere i huset i morgen...)

Vil der være presse tilstede?
Hvis ja, hvem?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 18:00   #20
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hej Benny!

Hvor langt væk fra nærmeste S-togs Station ligger dit hus?

Hvad er navnet på nærmeste S-togs Station?

Vil det være muligt at strække ryg hos dig på et liggeunderlag i min. 15 min. (afhængig af hvor strabaserende togturen har været)?

Er det vigtig at være præcis (14:00)?
(har VVS'ere i huset i morgen...)

Vil der være presse tilstede?
Hvis ja, hvem?
Det er Buddinge station, og der er et par kilometer til hvor jeg bor.

Der går også busser, så det er måske nemmere, da der er flere der går tæt forbi. (jeg kender ikke busnumre)

Du kan sagtens slappe af hvis du har behov for det.
Kl. 14,00 det er bare en mødetid hvor det begynder, og jeg ved ikke om der kommer nogen fra pressen, men jeg håber!

Hvor i København kommer du fra?

Mvh. Benny
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kræftsyg sætter sig foran Borgen sniffeline Politik og Samfund 37 09-12-2010 00:48
Puha hvad ligger foran mig? nilla Alt det andet 12 10-02-2010 12:14
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
Søger du fleksjob, skal du foran i jobkøen Stella Manglen på Fleksjob 0 14-02-2008 12:51
Nyt om retssikkerhed fra 1. august 2007 zuza Nyt om loven 0 31-07-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension