K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 09:23   #21
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Rigtig godt gået, alle sammen

Så håber vi bare at Jesper Tynell har tid(véd at han pt er i gang med et større arbejde udi Jylland, på et seminarie et eller andet sted -hvor han netop undersøger hvordan "forretningsgangen" er for Embedsmænd mfl, hmm... apropos!

Og hvis ikke han har tid, ja, så har vi jo lov at håbe at han har kollegaer der vil gribe det med kyshånd ikk´

Krydser alt hvad krydses kan.

STOR CADEAU TIL JER ALLE
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:26   #22
kastor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2011
Indlæg: 27
Styrke: 13
kastor er ny på vejen
Fint Popiae,
For at undgå for mange gentagelser vil det være en stor hjælp lige at få lidt at vide om hvad der står i brev/henvendelse til Tynell.
Vil du løfte sløret ??
vh Kastor
kastor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 13:57   #23
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Så opgiver jeg sgu..................

Jeg har skrevet 2 skrivelser til Arbejdsmarkedsudvalget (se tidl. indlæg) og nu fået svar, at min henvendelser er videresendt til Sundhedsministeriet. Det afstedkommer følgende skrivelse fra mig, til Udvalgssekretariatet;

Citat:
Tak for din tilbagemelding.


Jeg er altså ret forvirret nu - for på hjemmesiden http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pressemeddelelser/Arkiv/2011/06/Stoejberg%20klar%20med%20fire%20initiativer%20om%2 0laegekonsulenter.aspx kan jeg læse, at Inger Støjberg (og dermed beskæftigelsesministeriet) vil lave retningslinier for lægekonsulenternes rolle.


Derfor forstår jeg ikke, at en henvendelse om, at Inger Støjberg - jf. Ombudsmanden - ikke har hjemmel i lov til dette, ikke skal behandles/læses af Arbejdsmarkedsudvalget.

Jeg er undrende overfor, at Ministeren således ikke skal forholde sig til den henvendelse, Ombudsmanden tidligere har rettet, når Ministeren - jf. Ombudsmandens skrivlese - er ved at overtræde borgmesterens ledelsesansvar.


Vil du - eller Beskæftigelsesministeren - have ulejlighed med at uddybe dette, så jeg kan forstå logikken?
Jeg har fået svar;

Citat:
Jeg skal beklage, at jeg kom til at skrive at det var Indenrigs- og sundhedsministeren der er kaldt i samråd om sagen. Det er således Beskæftigelsesministeren der er kaldt i samråd i Sundhedsudvalget.


Jeg bliver dog nødt til at oplyse, at denne sag er Sundhedsudvalgets ressortområde, og de behandler derfor alene denne sag.


Samrådet med beskæftigelsesministeren er i øvrigt åbent, så du er velkommen til at deltage. Hvis det har din interesse, så skrive gerne tilbage, så skal jeg undersøge dato og tidspunkt for samrådet nærmere.
Hvordan kan det være, at det er Sundhedsudvalgets område - når lægekonsulenterne i kommunerne ikke er sundhedspersonale med administrative medarbejdere

Nå men vil jeg have svar skal jeg spørge beskæftigelsesministeren direkte. Øh jamen - 2 breve er blevet omadresseret fra Arbejdsudvalget til Sundhedsudvalget!!!!

Det virker som om taktikken er at gøre borgeren så rundforvirret, at de opgiver - og ja det lykkedes så.

SUK

nå men eneste positive er at Inger Støjberg er kaldt til åbent samråd i Sundhedsudvalget d. 18. august.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 13:59   #24
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Skrevet til Jesper Thynell og et par andre journalister;

Citat:
Hej Jesper

Til orientering sender jeg dig et par breve, som jeg de sidste par dage har skrevet til Arbejdsmarkedsudvalget.

Inger Støjberg har - på baggrund af DR udsendelser om lægekonsulenter - lovet at iværksætte nogle tiltag. En af disse er en orienteringsskrivelse omkring lægekonsulenters rolle til kommunerne.

Men.... Det har Ombudsmanden jo allerede i 2005 gjort opmærksom på, at Socialministeriet ikke har hjemmel i lov til - de må ikke gå ind over Borgmesternes ledelsesansvar.

Jeg mener derfor, at Inger Støjberg vildleder, når hun på den måde "lover" at løse problemet.

Jeg har haft indbragt min sag til Tilsynet. Som du kan se af dokumentet "OK til Tilsynet", bruger Odense Kommune jo netop den Ombudsmandsskrivelse til at sige, at de IKKE skal efterleve daværende orienteringsskrivelse omkring Lægekonsulenters Rolle.

En anden bruger af www.k10.dk har i tråden http://www.k10.dk/showthread.php?t=18384&page=2 skrevet noget omkring lovgivning der bliver overtrådt.

Tilbage i 2009 var der Høring om Lægekonsulenters Rolle på Christiansborg. Allerede dengang blev der lovet at gøre noget ved problemet, - desværre er det ikke sket.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 14:23   #25
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Prøver ski alligevel....

Citat:
Til Beskæftigelsesministeren
Kopi til Arbejdsmarkedsudvalget
 
 
 
1. juli 2011

 
 
 
 
 
 
 
Lægekonsulentens Rolle

Jeg kan på beskæftigelsesministeriets hjemmeside læse, at Beskæftigelsesministeren er klar med 4 initiativer om lægekonsulenter.

Jeg må indrømme at jeg undrer mig meget over tiltagenes art, specielt punkt nr. 1 .Beskæftigelsesministeriet sender en orienteringsskrivelse ud om lægekonsulenternes rolle

Min undren skyldes, at Ombudsmanden allerede i 2005 gør Socialministeriet opmærksom på, at Socialministeriet ikke har hjemmel i lov til orienteringsskrivelse af 2003, samt at Socialministeriet bekræfter dette d. 15. August 2005


Jeg skal derfor venligst forespørge om;
  1. hvorvidt det er korrekt forstået, at Beskæftigelsesministeren vil komme på kollisionskurs med borgmesterens ledelsesret, såfremt Beskæftigelsesministeren udfærdiger juridisk gældende regelsæt for lægekonsulenters rolle

  1. hvorvidt en vejledningsskrivelse på nogen måde vil sikre borgeren en bedre retssikkerhed, såfremt kommunerne/lægekonsulenterne ikke efterlever skrivelsen.
 
Med venlig hilsen

 
Lena Michelsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 05:22   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
RESPEKT, odenseaneren -du er jo som en terrier -grrrr....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 08:28   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Håber trods alt der kommer lidt ud af det:

Super gået

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 08:50   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Odenseaneren.

Stærkt kæmpet, mener ikke du er rundforvirret, men de forsøger jo. (eller også er de selv rundforvirret. ) Du har skruen i vandet.

Ang. d. 18. aug. hvor samrådet holder åbent møde, skulle der måske mødes frem, idet det jo virker, som du er mere hjemme i tingene end på Chr.borg. Jeg møder gerne op som støtte, sekr. you name it.

Masser af hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 10:15   #29
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hvor er I søde

Jeg kan desværre ikke tage til høringen. Køreturen frem og tilbage er alt for lang til at jeg kan hænge sammen.

Jeg har dog kendskab til at nogle vil samles derovre. Hvis I smider mig en mail på [email protected] skal jeg nok sende jeres skriv videre til den gruppe.

Kram
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent brev til min chef beskæftigelsesminister Inger Støjberg mugge Politik og Samfund 4 15-09-2010 01:34
Til Støjberg Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 49 30-06-2009 22:12
Brev til Inger Støjberg Henrikxxxx Politik og Samfund 4 12-05-2009 20:30
afsendt flg. til Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg FlemmingLeer Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 21-08-2008 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension