K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 21:14   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Vedr. erheversevneerstatning

Hej endelig har jeg fået tilkendt fleks efter en lang sej kamp Men hvordan kommer min erstaning til at være, da min sag er genoptaget ved ask, har mistet et fuldtidsarbejde og gået langt ned i tid og mange skånehensyn. Men har lige fået tilkendt fleks. hvad betyder for erstaningen. Hvordan beregnes den. Er det ud fra timer jeg kan yde eller hvad jeg tjener i et fleksjob. Da jeg har så mange skånehensyn, er det næsten umuligt at finde noget der er nemmere end det jeg laver nu. Men hvordan vurderes ens erhversevne. Jeg ved ikke så meget om det, har gået længe sygemeldt, med meget lønnedgang i næsten 2 år. kender i lidt til det vil det være en hjælp for mig. Kom endelig med jeres viden.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:51   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det afhænger af hvor gammel din skade er.

Er skaden fra før 2006 udregner de forskellen på hvad du kunne tjene ordinært f.eks 15 timer og op til din tidligere løn. ( de regner ikke flekstilskuddet med ).

Er skaden sket efter 2006 udregner de forskellen på den løn du får idag incl tilskud, og din tidligere løn.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 22:19   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
jeg vil mene at de tager det, du kunne tjene hvis ikke skaden er sket (eks. 300.000) og trækker det du kan tjene nu (feks 200.000) fra. det bliver så 100.000 du er gået ned.
Det vil så sige at duer gået 1/3 ned i løn og vil have et erhvervsevnetab på 35%.

Helt så enkelt er det ikke, da der er meget der spiller ind. Mener der på ask.dk ligger en vejledende beregner, som man kan taste ind i.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 22:33   #4
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Forstår jeg det korrekt, hvis jeg kommer til at tjene det samme i et fleksjob, som før min skade opstod i 2008. så har jeg ikke en erhversevne, da jeg alligevel tjener det samme på trods at jeg er gået langt ned i arbejdstid og skånehensyn pga. skaden. Har jeg så ikke en erhversevnetab eller hvad ??? Er lidt forvirret. Et andet spørgsmål Hvad med den tid jeg har været sygemeldt og mistet en del af min indtægt. Bliver den evt. kompenseret eller erstattet???
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:03   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Jeg tør ikke sige hvad der sker med den tid, du har været syg - hvad har du levet af i den periode?

Hvis du reelt ingen lønnedgang har haft skal du ikke have erstatning for erhvervsevnetab.
Man skal have mengrad på mindst 5% og en lønnedgang på mindst 15% før man er berettiget til noget.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:09   #6
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Jeg har også en sag kørende det er fagforeningen der køre sagen for mig. Fagforening har lige fået disse oplysninger hvornår jeg blev sygemeldt - fyret - opsigelsesperiode -overgik til fleks. Jeg fik at vide det var lidt forskelligt hvornår man fik fra jeg kender en som har fået fra den dag hun overgik til fleks. Hun har fået midlertidig da hun ikke har fundet et arbejde endnu.
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:19   #7
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
tusind tak for jeres hjælp, og til tummus, jeg har levet af sygedagpenge, da jeg blev fyret pga sygemeldingen.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 23:22   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hejsa

Jeg får osse midlertidig, det har jeg fået fra den dag, jeg blev fyret fra og overgik til ledighedsydelseunder sygdom

Det første år, hvor jeg var sygemeldt og stadig ansat, havde jeg ingen lønnedgang - og har selvfølgelig ikke fået for den periode
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 00:47   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
du vil aldrg kunne få det du tjente i et fleksjob i en evt erstatning...de siger i ask at man ikke havde fuld erhversevne i fleksjob og så ka man ikke få fuld erstatning,,,
desværre - taler af erfaring...ka bare ikke huske hvor mange procent de trækker fra..har ikke lige papiere her..
men du kommer til at miste en del penge - med mindre du har andre foirsikringer..
jeg var tosset - da vi får fuld løn og skal forestille at være som andre på arbejdspladsen..

MEN IKKE HVIS DU KOMMER TILSKADE..

en fleksjobber regnes kun for et halvt menneske - desværre

JEG VAR 1O ÅR I FLEKSJOB


PS..TROR HELLER IKKE DET GÆLDER HVIS DU SKAL I ET FLEKSJOB

men ikke hæng mig op på det

STRIBE FØRTIDSPENSIONIST
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 08:27   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Forstår jeg det korrekt, hvis jeg kommer til at tjene det samme i et fleksjob, som før min skade opstod i 2008. så har jeg ikke en erhversevne, da jeg alligevel tjener det samme på trods at jeg er gået langt ned i arbejdstid og skånehensyn pga. skaden. Har jeg så ikke en erhversevnetab eller hvad ??? Er lidt forvirret. Et andet spørgsmål Hvad med den tid jeg har været sygemeldt og mistet en del af min indtægt. Bliver den evt. kompenseret eller erstattet???
Korrekt hvis du kan tjene det samme i et fleksjob, som du tjente før skaden så udbetales der ingen erstatning. Da din sag er fra 2008 kan din sag først endelig afgøres når du er i job.

Det er forskelligt hvornår ASK fastsætter, at der er et erhvervsevnetab, nogle får fra skadedato, nogle fra afgørelsesdatoen, andre et sted midt imellem.

Jeg har selv en sag i ASK, og har fået midlertidig erhvervsevne udbetalt de sidste 3 år.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fradrag vedr job som ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 23-09-2012 23:21
Se her vedr. crosser Mai-Britt Alt det andet 2 13-01-2011 21:27
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
vedr. aktivering. popiae Dit og Dat 5 11-06-2009 00:38
undersøgelse vedr. afg. om føp frida Et godt link! 0 05-06-2009 11:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension