K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 13:05   #1
1971
Føler sig hjemme på K10
 
1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2010
Lokation: København
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
1971 er ny på vejen
Post HJÆLP stop af kontanthjælp

Hej med jer.

Jeg er på kontanthjælp (efter stop af sygedagpenge)

Jeg har i dag fået brev fra Ydelservice at min kontanthjælp er afbrudt i 5 dage i feb da min ægtefælle holdt ferie! (Lov om Aktiv Socialpolitik §§ 12 og 25).
De vurdere at min ægtefælle ikke har stået til rådighed for arbejdsmarket i den periode.

Det står så vidt jeg kan se ikke noget om det i de pargraffer.

Jeg ringede til ydelsevice og fik at vide at det er jo også svært at forstå, men på grund af den genside forsøgelsepligt, og ”At holde ferie betyder jo ikke at kommune så skal betale for ferien” Citat fra tlf samtalen.
Hun menet at der måtte stå noget om det i §§31-33. Det kan jeg nu ikke se. Sagsbehandlerne informerede mig om at nu blev oprette en klagesag og jeg ville få en uddybende forklaring pr post.. eller der ville blive skrevet et notat i min sag..

Så ægtefællen må realt ikke holde ferie, selv om man har et lønarbejde, hvis man er gift med en kontanthjælpsmodtager??
Hvis man ingen feriepenge får er det en bevist nedsættelse af sin brutto ydelse!

Min ægtefælle er studerne på universitet og har taget orlov fra sin uddanelse i 7 mdr, for at have et lønarbejde der på sigt vil hjælpe hende med at få arbejde efter endt uddanelse.

De har svært ved at finde ud af det er mig der får kontanthjælp og ikke min kone, og jeg måtte gentagende gange rette dem i samtalen, da de blev ved med at sige at det var min kone der fik kontanthjælp og ikke mig. De er ret svært for dem at finde ud af, og de har før klokket i det pga det.

HJÆLP!!!

Hvad gør jeg nu? Vi er på røven når vi bliver trukket de fem dage?

Jeg tænker at skrive en klage men hvad skal jeg skrive i den?

Håber på input!
1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og kontanthjælp jks75 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 15-04-2013 10:07
Stop af sygedagpenge/henvist til Kontanthjælp - SPØRGSMÅL ?? DAJM Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 05-08-2011 10:33
Stop af kontanthjælp pia9900 Alt det andet 17 07-03-2011 12:24
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
stop sygedagp. /kontanthjælp Huldra Alt det andet 6 04-07-2008 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension