K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2013, 06:42   #1
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
App til at optage telefonsamtaler

Jeg får nok brug for at optage telefonsamtaler med kommunen. Eller ... jeg føler at jeg er nødt til at sikre mig i hoved og r*v, så jeg skal have en app til min Android smartphone, der optager alle samtaler - ind- og udgående - uden at jeg skal slå noget til først. Det, jeg ikke skal bruge, sletter jeg jo bare igen.

Jeg fandt en forleden, men den optog nok mest min stemme og selvom jeg kender tricket med at gentage hvad folk siger, bliver det nok lidt mistænkeligt hvis jeg gentager alt hele tiden.

Har I nogle erfaringer med den slags apps?

Jeg kan se at der er en del erfaringer med mp3-afspillere, der kan optage samtaler, men de er jo til møderne. Jeg må se hvad min mp3-afspiller egentlig kan af den slags finesser.
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 08:10   #2
ErikD
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2008
Alder: 59
Indlæg: 59
Styrke: 16
ErikD er ny på vejen
Denne her optager selvom telefonen slukker skærmen hvilket er godt til møder, vil tro at den muligvis også kan optage samtaler hvis du har højtaleren på. men du kan jo prøve først. Den findes i gratis version med begrænsninger.
https://play.google.com/store/apps/d...oid.full&hl=da
ErikD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 08:23   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er meget simpelt - man skal ikke kommunikere med kommunen via telefon

Alt foregår skriftligt og møder kan optages - så har man sin dokumentation i orden.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 08:42   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Det er meget simpelt - man skal ikke kommunikere med kommunen via telefon

Alt foregår skriftligt og møder kan optages - så har man sin dokumentation i orden.
Lige præcis.

Hvis man bruger CBB kan man optage samtaler, når man selv ringer op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 09:13   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
På alle smartphones er der en diktafon-funktion/stemmeoptager - ikonet er som regel en mikrofon.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 09:23   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg har en android telefon og gik ind i min playbutik/AppStore og downloadede den, der hedder Tape-a-Talk Voice Recorder. Den er gratis og har fungeret upåklageligt. Jeg plejede blot at starte den lige inden, jeg gik ind til mødet, og selvom mobilen lå i tasken nogle af gangene kunne den sagtens optage. Bagefter kan man gemme optagelsen.

Til telefonsamtaler har jeg brugt den, der hedder Auto Call Recorder
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 10:34   #7
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Hvis du skal optage "fysiske" møder er det altså bare at sige: Jeg har problemer med at huske hvad der bliver sagt så jeg optager lige vores samtale. Så ligger du bare telefonen midt på bordet.! Det er fuldt lovligt !

Med hensyn til telefon samtaler er det bedste altså at undgå dem!!
hvis de ringer til dig siger du : det er jeg ked af, men lige nu er jeg lidt forvirret og forstår ikke helt hvad du siger,Vil du være sød at sende en mail til mig , så skal jeg nok svare når jeg er klar til det!

anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 12:17   #8
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Det er mest for at "fange" Mr. Arrogant, for jeg kommer nok til at tale med ham igen-igen. Lige nu er jeg jo i "ingenmandsland" og jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal henvende mig udover at ringe. Sygedagpenge-afsnittet er vist nok flyttet til Sundholm, men det er kun "hear-say", fordi nogen har lukket min sag. Derfor får jeg ikke oplysninger som jeg bør have.

Da jeg ringede før påske, blev jeg stillet om (hvor ringede jeg hen, rent geografisk?) til Baldersgade, hvor Mr. Arrogant havde travlt med at smide om sig med fremmedord, finde ud af hvordan jeg havde fået hans nummer (wtf?) og med at sige at det var en fejl at Ydelsesservice ikke var orienteret om at min sag var lukket.

Derfor er jeg nødt til at have en app, der optager telefonsamtalerne, for jeg orker ikke at cykle først til Sundholm og så til Baldersgade (eller omvendt) for at få nogen i tale.

Mr. Arrogant lovede at vende tilbage hurtigst muligt efter påske - jeg har ikke hørt en lyd. Jeg mistænker ham for at have givet besked til Ydelsesservice om at min sag er lukket. Det skal bare ikke ske.
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 12:58   #9
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Svaninden Se meddelelser
Jeg får nok brug for at optage telefonsamtaler med kommunen. Eller ... jeg føler at jeg er nødt til at sikre mig i hoved og r*v, så jeg skal have en app til min Android smartphone, der optager alle samtaler - ind- og udgående - uden at jeg skal slå noget til først. Det, jeg ikke skal bruge, sletter jeg jo bare igen.

Jeg fandt en forleden, men den optog nok mest min stemme og selvom jeg kender tricket med at gentage hvad folk siger, bliver det nok lidt mistænkeligt hvis jeg gentager alt hele tiden.

Har I nogle erfaringer med den slags apps?

Jeg kan se at der er en del erfaringer med mp3-afspillere, der kan optage samtaler, men de er jo til møderne. Jeg må se hvad min mp3-afspiller egentlig kan af den slags finesser.
De fleste mobil kan i dag bruges som ditafon, og det har den fordel at man ligger den på boret, til samtalen, og der optagen den.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 20:38   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Hvis du skal optage "fysiske" møder er det altså bare at sige: Jeg har problemer med at huske hvad der bliver sagt så jeg optager lige vores samtale. Så ligger du bare telefonen midt på bordet.! Det er fuldt lovligt !
Citat:
Oprindeligt indsendt af beha Se meddelelser
De fleste mobil kan i dag bruges som ditafon, og det har den fordel at man ligger den på boret, til samtalen, og der optagen den.
Der er bare det "lille" problem, at hvis man spørger om man må optage, eller blot siger, at man optager, så har kommunen faktisk lov til, at nægte os, at optage mødet.

Derfor er det bedste råd, at optage uden at sige det til nogen, for så længe man ikke har fået et nej til, at gøre det, så er det fuldt ud lovligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt at optage samtaler? Fiselback Alt det andet 36 25-05-2018 07:52
Skal jeg optage samtalen??? Betina1977 Alt det andet 14 20-01-2013 22:58
optage samtale med sagsbehandler Teletrold Alt det andet 11 28-04-2011 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension