K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2014, 19:48   #1
Benover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Benover er ny på vejen
Red face Førtidspensionist ønsker Flexjob igen

Hej
jeg blev i 2004 visiteret til flexjob 15 timer om ugen Pga. slidegigt i rygsøjlen efter 13 år som brolægger. jeg fik job med det samme, så skete der det at jeg d 13/7-2011 kl 13,13 blev påkørt af en modkørende bil der skulle svinge til venstre.
Jeg kom på Motorcykle og skulle dreje til højre og kiggede mig tilbage inden jeg skulle svinge, da jeg drejede hovedet frem for at skulle svinge, SMÅKAGE sagde det og en Mondeo holdt parkeret på min brystkasse, (Min fart målt af politi til 43kmt)
Efter kun 18 min Blev jeg fløjet til Aarhus med helikopter.
jeg brækkede Ryggen, Nakken, 5 Ribben, Kraveben, Punkteret begge lunger, fik Tarme tilbage i maven, knust Bækkenkam, ødelagt venstre Knæ, overskåret venstre bens Akkilessene, nedsat Hørelse og Tinitus venstre øre.

Jeg har derefter gået på selvmords klinik i Herning i 6 måneder og fået konstateret PTSD. Jeg har siden ulykken siddet i kørestol og ingen regnede med at jeg kom op at gå.

Der blev søgt pension og kun 4 dage efter kom svaret i en kuvert at det var bevilliget uden nogen form for anmærkninger og den hurtigste bevilling de havde givet sagde de.

jeg træner nu hos en fys 3 gange om ugen og kan gå kort med Rollator. så det går den rigtige vej.

Men spørgsmålet er så nu,
Jeg har fået mulighed for at blive ansat i et flexjob 1 time hver dag, men kommunen siger at det kan man ikke, så skal jeg i skåne job i stedet.

1. kan det virkelig passe at man er stavns-bundet på pension og ikke kan komme tilbage til Flexjob.

Da jeg fik min pension fik jeg at vide at man altid kunne komme tilbage på Flexjob hvis man igen kunne arbejde nogle timer. Jeg fik også dengang at vide at jeg ikke skulle igennem flere års Arbejds-prøve, da jeg var visiteret en gang og ulykken ikke havde gjort mig mere rask.

Jeg ønsker ikke skånejob, da det bare modregnes i min Pension, og jeg bliver modregnet meget i forvejen da konen tjener godt.
jeg vil da mene at rent økonomisk må det vel være bedre at komme tilbage i Flexjob, istedet for bare at komme i skånejob.

jeg skal ud og have noget socialt samvær snart ellers ender det med at jeg skal afsted 6 måneder mere på klinik da jeg bare sidder og kigger ud i luften hver eneste dag i en by vi lige er flyttet til.

Venligst Benover (Vejle)
Benover er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 20:12   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Benover

Det var på min fødselsdag du kørte galt. ØV.

Men hvis det udelukkende er pga social samvær du savner, helt forståeligt, kunne du overvej anden form da du godt må have socialt arbejde 4 timer om ugen uden konsekvenser.

Men kommunen har vejledt dig forkert:

http://sm.dk/arbejdsomrader/sektions...ende-pension-1

Reglen er en beskyttelsesforanstaltning, der har til formål at støtte pensionistens forsøg på at gå i arbejde. Ved ordningen skabes der tryghed for, at der er et stabilt forsørgelsesgrundlag at falde tilbage på, hvis bestræbelserne mislykkes.

http://www.aarhus.dk/da/borger/oekon...dspension.aspx

Hilsen Peter HD C53 Custom

Sidst redigeret af phhmw; 02-09-2014 kl. 20:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-09-2014, 20:33   #3
Benover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Benover er ny på vejen
Takker

Hej ja det var desværre også min datters fødselsdag, skulle bare lige til bageren efter kagemand inden hun kom hjem, men jeg kom ikke hjem.
dejligt, har lige læst det igennem, så kan de ikke bare sige at det kun er skånejob jeg må få, det var dejligt at få svar på.

Takker for det
Benover er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2014, 11:58   #4
ErikD
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2008
Alder: 59
Indlæg: 59
Styrke: 16
ErikD er ny på vejen
Jeg er også på førtidspension siden 2006 og føler at jeg sagtens kunne arbejde i et flexjob 5-10 timer om ugen. Hvordan kan jeg kommer fra førtidspensionen og til at få et flexjob.
Dette er et stort ønske for mig.
Skal lige at jeg aldrig er blevet arbejdstestet.
ErikD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 18:09   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan læse mere om det at vende tilbage til arbejde fra førtidspension her hos DUKH http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 20:12   #6
Benover
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Benover er ny på vejen
Hej jeg har i dag fået at vide at jeg kan komme i flexjob. jeg var som sagt visiteret til flexjob tidligere, i 2004, og skal derfor ikke igen gennem en arbejds-prøvning. man vil sætte min førtidspension i hvile i 3 år eller måske på ubestemt tid.
jeg har fået oplyst at jeg vil få alm løn de timer jeg arbejder og derefter suppleret op med 80% af lønne for de resterende timer op til 37 om ugen. og så er jeg slet ikke i tvivl om at det er bedre for mig at komme ud bare 1 time om dagen og få mere for det end pensionen giver efter alle de modtrækninger der er i den når ens kone tjener godt om man selv tjener på Aktier.
ved at tage flexjob nogle timer om ugen bliver min indtægt ens hver måned og år frem for at den bliver ændret hele tiden, og så får jeg en del mere end jeg kan få i pension.
Jeg vil hellere selv tjene mine penge ved at arbejde lidt, end bare sidde herhjemme og vente på pengen kommer ind, og jeg er sikker på at rigtig mange gerne vil lave noget.

Så de starter sagen op i dag, så skal jeg bare i praktik 3 uger på skolen mens de behandler sagen, så de kan se om jeg kan holde til den time hver dag. og hvis det viser sig ikke kan kan holde når pensionen er hvilende, så kan jeg altid komme tilbage på den uden at skulle søge igen.

så måske alt ser ud til at fald på plads, men det vil jeg skrive mere om efter hånden som sagen skrider frem.
Brian
Benover er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension