K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2013, 18:22   #1
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Smile Nu skal der bare gå 3 uger

Jeg søgte FP på § 17 den 21.12.2012 og har igår fået min ressourceprofil til partshøring.

Det korte af det lange - er - at SB indstiller at jeg bliver tilkendt førtidspension efter § 17.

Partshøringen skal returneres inden den 11. marts. Jeg håber på at det kommer til at glide gennem som smør.

Uh.. tør ikke tænke tanker før den er afgjort i Pens.nævnet.
Hvis jeg bliver tilkendt FP, håber jeg at kunne finde ro og få restitueret mig efter nogle trælse år på kontanthjælp med fare for at skulle "smides" ud på arbejdsmarkedet.

Kan det gå helt galt ???
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 18:25   #2
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
X fingre for dig.

Hvad siger dine lægepapirer og arbejdsprøvning ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 18:29   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, ventetiden kan være meget laaaang...

Nej, det kan vel næppe gå helt galt... Altså går udfra, at du nu er på kontanthjælp, og den kan ikke tages fra dig, selvom du evt. får afslag på din pensionsansøgning (hvis det altså var det, du mente?).

Om den går igennem eller ej, tør jeg slet ikke udtale mig om - kender slet ikke din sag, men håber det bedste for dig :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 19:03   #4
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Tusinde tak for jeres søde ord
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
X fingre for dig.

Hvad siger dine lægepapirer og arbejdsprøvning ?

Arbejdsprøvningen - en meget lav arbejdsevne og det forekommer ikke relevant at afprøve andre arbejdsområder.


Lægeligt - Det er tale om en kompleks fysisk- psykisk og social problemstilling der er varig og stationær, hvilket efterhånden giver anledning til bekymring omkrig prognosen. Der er flere varige og stationære lidelser, KOL som er i forværring, kronisk smertestilstand (pga. bl.a. slidgigt i ryggen) der kræver smertedækning med fire forskellige præparater inkl. et morfikum, en blandet psykiske problemstilling der også vurderes at være varig.

Sb's - § 19 redegørelse - lyder således:
På baggrund af ovenstående , skønnes XX(mig)'s ressourcer at være så begrænset af det ikke vurderes at være muligt at udvikle på arbejdsevnen.

Det vurderes, at arbejdsevnen er varigt nedsat og vil ikke kunne anvendes til selvforsørgelse, hverken igennem revalideringsmæssige tiltag, eller gennem fleksjobansættelse. Det vurderes ikke at der er yderligere behandlingsmuligheder i forhold til de helbredsmæssige problematikker.

SB vurderer at XX(mig)'s arbejdsevne er varigt og væsentligt nedsat til det ubetydelige til ethvert erhverv, og dermed vurderes XX(mig) at opfylde betingelserne for førtidspension.

Det indstilles til at XX(mig igen) bevilliges førtidspension.


Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Ja, ventetiden kan være meget laaaang...

Nej, det kan vel næppe gå helt galt... Altså går udfra, at du nu er på kontanthjælp, og den kan ikke tages fra dig, selvom du evt. får afslag på din pensionsansøgning (hvis det altså var det, du mente?).

Om den går igennem eller ej, tør jeg slet ikke udtale mig om - kender slet ikke din sag, men håber det bedste for dig :-)
Ja, jeg er på kontanthjælp, men hvis nu jeg får et afslag, så skal den vel ankes og den skal vel stadig behandles efter reglerne før 2013 ? Det var mere det jeg mente
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 19:20   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, hvis du får afslag og anker så skal den fortsat behandles efter de gamle regler :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal bare ha' luft!!! Mumrik Alt det andet 14 17-02-2012 01:07
Skal jeg bare glemme det ?? Enteneller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 03-01-2011 09:45
Nu skal I bare høre Stoktoft Dit og Dat 11 07-06-2009 21:49
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
Jeg skal bare have det ud! PBC Dit og Dat 14 08-12-2006 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension