K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2009, 20:57   #31
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Har Kommunen fået lave en psykiatrisk speciallægeerklæring på dig ? Hvis ikke synes jeg du skal bede kommunen få lavet en. Hvis den siger du er for syg til at arbejde og blive selvforsørgende pga. psykiske problemer så er det pension.
Mange får tilkendt pensioner idag pga. psykiske problemer bl.a. stress og mange andre ting. Ellers kan du bede din læge lave en henvisning til en psykiater som kan lave en til kommunen.
Ja... først fik de en speciallægeerklæring af en psykolog.... her efter fik de en udredning af en psykiater.

Både læge, psykolog og psykiater har skrevet, at det er urealistisk at jeg nogensinde kommer ud på arb. markedet, at der ingen behandlingsmuligheder er heller og situationen er varig.

Psykiateren skriver ydermere at jeg udvikler svær depression, stress og angst når jeg arb. prøves, aktiveres eller sættes igang med andre tilbud.

Lægekonsulenten skrev at sagen er så godt belyst den kan blive... han var dog også så smart at skrive, at han ikke mente at arb. prøve ville skade noget... men han skrev også, at det nok ikke vilel være med de største forhåbninger at lave en arb. prøvning.

Aligevel er sagsbehandlerens socialfaglige vurdering, at alle muligheder ikke er udtømt, fordi jeg ikke lige kan deltage i endnu en arb. prøvning, og det er så her historien er strandet nu.

Nyeste skridt er så kommet her til aften... nu vil de indhente en ny udredning igennem noget der hedder "mediconnect" som samtidigt skal forklare om forsvarligheden af en evt. arb. prøvning.

Med andre ord, men gider ikke tage de tre andre fagfolks udmeldelser for noget, og vil hellere "shoppe psykolog" i en psykologdatabase som Mediconnect åbenbart er... her kan de så ringe til dem og sige "Dav! jeg vil gerne have en psykolog med speciale i Asperger Syndrom, som har gode erfaringer med at få Aspergere i job!".... og så kan man sikkert forvente at få et røvhul af en psykolog, der blot affærdiger alt tidligere læger og fagfolk har besluttet.

Jeg ahr dog allerede svaret tilbage, at de godt kan glemme alle andre psykiatere end ham der har diagnosticeret mig... jeg føler mig tryg ved ham, og bliver det ikke ham, så bliver det ikke nogen.
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 21:37   #32
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Først troede jeg dælme det var dig der blev snakket om, men så hørte jeg der blev sagt (kun) 17 år

Hvis du på et tidspunkt finder den på nettet, må du godt lige smide et link.

Sidst redigeret af Trold; 12-01-2009 kl. 21:38. Årsag: Glemte noget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 23:55   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja... først fik de en speciallægeerklæring af en psykolog.... her efter fik de en udredning af en psykiater.

Både læge, psykolog og psykiater har skrevet, at det er urealistisk at jeg nogensinde kommer ud på arb. markedet, at der ingen behandlingsmuligheder er heller og situationen er varig.

Psykiateren skriver ydermere at jeg udvikler svær depression, stress og angst når jeg arb. prøves, aktiveres eller sættes igang med andre tilbud.

Lægekonsulenten skrev at sagen er så godt belyst den kan blive... han var dog også så smart at skrive, at han ikke mente at arb. prøve ville skade noget... men han skrev også, at det nok ikke vilel være med de største forhåbninger at lave en arb. prøvning.

Aligevel er sagsbehandlerens socialfaglige vurdering, at alle muligheder ikke er udtømt, fordi jeg ikke lige kan deltage i endnu en arb. prøvning, og det er så her historien er strandet nu.

Nyeste skridt er så kommet her til aften... nu vil de indhente en ny udredning igennem noget der hedder "mediconnect" som samtidigt skal forklare om forsvarligheden af en evt. arb. prøvning.

Med andre ord, men gider ikke tage de tre andre fagfolks udmeldelser for noget, og vil hellere "shoppe psykolog" i en psykologdatabase som Mediconnect åbenbart er... her kan de så ringe til dem og sige "Dav! jeg vil gerne have en psykolog med speciale i Asperger Syndrom, som har gode erfaringer med at få Aspergere i job!".... og så kan man sikkert forvente at få et røvhul af en psykolog, der blot affærdiger alt tidligere læger og fagfolk har besluttet.

Jeg ahr dog allerede svaret tilbage, at de godt kan glemme alle andre psykiatere end ham der har diagnosticeret mig... jeg føler mig tryg ved ham, og bliver det ikke ham, så bliver det ikke nogen.
Jeg kan godt forstå dig Razmo, men tror du ikke at du får spændt ben for din sag, ved at stå lidt for fast på dine principper?
Du kan altså komme rigtig langt ved at 'løsne lidt op' og spille MED istedet for IMOD.
HVIS du nu tog imod tilbudet fra Mediconnect og tog alle dine papirer med fra din psykiater, læge, Borgmester mf som er på DIN side, og viser dem det, så er jeg overbevist om at de kommer til samme konlussion. Det var sådan jeg selv gjorde, og det blev rigeligt belønnet, selvom jeg som udgangspunkt havde de værste anelser. Min min dokumentaion fra min psykiater, læge oa reddede mig, og de kunne ikke gøre mere, andet end at sige det samme som dem.
Og du er så god til at bide fra dig, så dem kan du da sagtens klare
Sådan som jeg læser alt det du skriver lige i øjeblikket, så ved jeg udmærket hvad du mener og jeg forstår dig også, men jeg kan også læse at du er i færd med at bremse din sag ved at hele tiden melde fra, være i mod osv.
Efter jeg selv er begyndt at være lidt MED istedet for I MOD, så synes jeg faktisk at det hele falder ud til min egen fordel. Det er ligegyldigt hvem du taler med Razmo, hvis du ikke kan, jamen så kan du ikke. Og det holder du bare hele tiden fast i, og referere til dine dokumenter...
Hvis kommunen fornemmer du er usamarbejdsvillig og affejer alle deres ideer, jamen så fastholder de dig bare. Hver gang du tager i mod et tilbud, så beviser du jo, at du er samarbejdsvillig og interesseret i en afklaring og tvinger samtidig din sagsbehandler til at tage stilling til nye informationer (som jo støtter dig i din sag videre!)...

Jeg ved ikke om du kan følge mig, men det håber jeg, for jeg VED din sag er god Razmo, og jeg VED den kan blive endnu bedre hvis du slækker lidt på principperne og går ud og beviser overfor din sagsbehandler, at der ikke er noget at hente!!

Håber ikke du tager mit svar ilde op, og jeg håber ikke jeg sårer dig - for det er bestemt ikke meningen, men du trænger til et kærligt los bag i....jeg holder jo af dig, ikk!

Sidst redigeret af Ninja; 12-01-2009 kl. 23:58.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 09:12   #34
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg er enig med Razmo, hold fast i at nu er nok nok, ikke flere undersøgelser, ikke flere arbejdsprøvninger, det er skruen uden ende, hvis ikke vi siger fra.

Helene, du skriver:

""Hver gang du tager i mod et tilbud, så beviser du jo, at du er samarbejdsvillig og interesseret i en afklaring og tvinger samtidig din sagsbehandler til at tage stilling til nye informationer (som jo støtter dig i din sag videre!)...""

Hvor længe skal vi være samarbejdsvillige og tage imod nye tilbud??

Der kommer jo konstant nye tiltag for at få os dovne i job, nye aktører, der har set lyset, og vi kegler rundt.

Jeg er ikke det fjerneste samarbejdsvillig mere, jeg har de lægererklæringer, kommunen har bedt om, jeg har deltaget på vejledning- og afklaringskursus, så lige her stopper festen for mit vedkommende.

Hvis kommunen fremover vil sende mig til flere læger, så kan de godt glemme det, hvorfor bruge min tid, mine transportpenge, skattekroner og lægernens tid, når kommunen en gang har fået udtalelser??

Kommunen skal ikke sende mig på flere kurser, af nøjagtig samme årsag.

Den shopping rundt SKAL stoppes, og det bliver den kun, hvis vi siger fra.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:30   #35
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan godt forstå dig Razmo, men tror du ikke at du får spændt ben for din sag, ved at stå lidt for fast på dine principper?
Du kan altså komme rigtig langt ved at 'løsne lidt op' og spille MED istedet for IMOD.
HVIS du nu tog imod tilbudet fra Mediconnect og tog alle dine papirer med fra din psykiater, læge, Borgmester mf som er på DIN side, og viser dem det, så er jeg overbevist om at de kommer til samme konlussion. Det var sådan jeg selv gjorde, og det blev rigeligt belønnet, selvom jeg som udgangspunkt havde de værste anelser. Min min dokumentaion fra min psykiater, læge oa reddede mig, og de kunne ikke gøre mere, andet end at sige det samme som dem.
Og du er så god til at bide fra dig, så dem kan du da sagtens klare
Sådan som jeg læser alt det du skriver lige i øjeblikket, så ved jeg udmærket hvad du mener og jeg forstår dig også, men jeg kan også læse at du er i færd med at bremse din sag ved at hele tiden melde fra, være i mod osv.
Efter jeg selv er begyndt at være lidt MED istedet for I MOD, så synes jeg faktisk at det hele falder ud til min egen fordel. Det er ligegyldigt hvem du taler med Razmo, hvis du ikke kan, jamen så kan du ikke. Og det holder du bare hele tiden fast i, og referere til dine dokumenter...
Hvis kommunen fornemmer du er usamarbejdsvillig og affejer alle deres ideer, jamen så fastholder de dig bare. Hver gang du tager i mod et tilbud, så beviser du jo, at du er samarbejdsvillig og interesseret i en afklaring og tvinger samtidig din sagsbehandler til at tage stilling til nye informationer (som jo støtter dig i din sag videre!)...

Jeg ved ikke om du kan følge mig, men det håber jeg, for jeg VED din sag er god Razmo, og jeg VED den kan blive endnu bedre hvis du slækker lidt på principperne og går ud og beviser overfor din sagsbehandler, at der ikke er noget at hente!!

Håber ikke du tager mit svar ilde op, og jeg håber ikke jeg sårer dig - for det er bestemt ikke meningen, men du trænger til et kærligt los bag i....jeg holder jo af dig, ikk!
Jeg kan såmænd godt se din pointe, men for mig er der meget mere overstyr, og det handler om, om jeg kan klare en evt. overraskelse.

Psykologer og psykiatere kan være meget forskellige, og have vidt forskellige meninger om hvad man fejler, og er de af typen der har samme holdning til syge, som Hjort, så kan det gå hen og blive direkte katastrofalt.

Jeg har nu fået mine diagnoser Asperger Syndrom, Social Fobi og Depresion. Jeg har IKKE brug for at en ny psykiater eller psykolog skal til at sætte streg over noget af det og lave om i det alt sammen igen. Jeg har brugt måneder på at læse om Asperger Syndrom på nettet, samt de andre lidelser, og er selv 100% enig med min nuværende psykiater, at det er det jeg lider af.

Mediconnect fungerer sådan, at det er en landsdækkende database af psykologer og psykiatere, hvor kommunerne har tilmeldt sig... 200 kommuner bruger dem nu har jeg læst. Det fungerer sådan, at en rådgiver blot ringer til dem, når de skal bruge en attest, eller udtalelse, og så sørger Mediconnect for at finde en egnet fagmand til jobbet.

Det betyder at der føres register over hvilke fagfolk der er "populære" og hvad de tager i pris osv... altså et rent "ta' selv bord" for rådgiveren til at finde den fagmand der er billigst og har haft mest "success".

JEG ved godt hvad der menes med "success", og jeg ved også godt at billigere pris, er lig med dårligere kvalitet. Jeg har enda set en PDF på nettet, hvor Dansk Psykiatri Forening har advaret deres medlemmer om at melde sig ind i Mediconnect, netop pga. tvivlsom kvalitet.

Det er ren og skær kommunal effektiviseringsstrategier ala Claus Hjort vi ser i Mediconnect, og jeg skal dæleme ikke shoppes for. JEG vælger min psykiater, og det er ham der alerede HAR diagnosticeret mig, så jeg er sikker på ikke at skulle til at begynde helt forfra igen.

Herregud... du har da ret, at det kunne gå godt... men vil jeg tage chancen, når min nuværende er sikker? ... nej.

Så vil jeg også tillade mig at være flabet til sidst HeleneKR... Du skriver, at det var en god ting for dig selv, men hvor mange arb. prøvninger var det du havde været igennem på den regning at "følge trop"? ... venlig ment selvfølgelig, men jeg ville bare rende rundt som en arrig tasmansk djævel, hvis jeg skulle rives igennem 30+ arb. prøvninger før end jeg blev taget seriøst.

Jeg er klar over, at med samarbejdsvilje kommer man længst... men der ER en grænse, for det skal ikke være på bekostning af mit helbred. Selvfølgelig koster modarbejdet også på helbredskontoen på sigt, men SKAL der ødelægges noget, så bliver det i hvert fald via modarbejde... hellere dø med sværdet i hånden.

Sidst redigeret af Razmo; 13-01-2009 kl. 10:32.
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:37   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Razmo, du lyder sørme lidt som min mand -med sværdet i hånd

Hm, det vil jeg nu lade stå for egen regning for hvad der er godt for den ene er måske ikke så godt for den anden, hvis i kan følge mig.
Vi er jo hver især unikke specielle mennesker -ikk

Nå, men det jeg vil spørge om Razmo er at du henviser til en database som kommunen kan byde ind på, hvis jeg har forstået dig rigtigt.

Er der et link til denne du kan lægge ud her på siden?

Jeg er blot lidt nysgerrig(medfødt) så de navne jeg har fået oplyst kunne jeg godt tænke mig at finde ud af om disse er på listen.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:39   #37
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Razmo, jeg har det som dig, muligt kommunen får mig væltet en dag, men jeg stod op da jeg væltede, med sværdet i hånden :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 10:45   #38
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Razmo, du lyder sørme lidt som min mand -med sværdet i hånd

Hm, det vil jeg nu lade stå for egen regning for hvad der er godt for den ene er måske ikke så godt for den anden, hvis i kan følge mig.
Vi er jo hver især unikke specielle mennesker -ikk

Nå, men det jeg vil spørge om Razmo er at du henviser til en database som kommunen kan byde ind på, hvis jeg har forstået dig rigtigt.

Er der et link til denne du kan lægge ud her på siden?

Jeg er blot lidt nysgerrig(medfødt) så de navne jeg har fået oplyst kunne jeg godt tænke mig at finde ud af om disse er på listen.

Selvfølgelig:

http://www.mediconnect.dk/

og her PDF'en hvor Mediconnect debateres imellem en fra mediconnect, og en fra psykiatri foreningen:

http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/D.../doc/12705.pdf

Sidste giver et lidt bedre indblik i hvad Mediconnect er for noget end det første meget sparsomme link til hjemmesiderne.
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 12:09   #39
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Razmo, det jeg tænker er, at kommunen vil have en "second opinion", det gør de også ved fysiske lidelser.
Min læge prøvede nok at gøre mig en tjeneste, da først jeg havde en diagnose på en reel ryglidelse. Han sendte mig ret hurtigt til 2 forskellige spec.læger, men det var så bare ikke nok til det kommunale system.
Så vidt jeg husker så har du din egen læge med dig, hvad med at snakke med ham/hende om det.
Hvis du kan få din egen læge til at henvise dig til en anden speciallæge (ikke ham du har været hos), og på den måde have indflydelse på HVILKEN læge det bliver som giver en "second opinion", kan du måske komme kommunen i forkøbet.
Hvis du så ender i den situation, at kommunen kom først med deres spec.læge, eller at de stadig forlanger en mere, selv om du har fået en "second opinion" via egen læge, så er der større chance for at det bliver 2 mod 1, til din fordel.
Især hvis/når du skal til en spec.læge som kommunen finder, så husk en MP3'er, og allerhelst også en bisidder.
Jeg er seriøst bange for (på dine vegne) at de er i deres gode ret til, at forlange en "second opinion". Desværre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2009, 12:23   #40
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Razmo, det jeg tænker er, at kommunen vil have en "second opinion", det gør de også ved fysiske lidelser.
Min læge prøvede nok at gøre mig en tjeneste, da først jeg havde en diagnose på en reel ryglidelse. Han sendte mig ret hurtigt til 2 forskellige spec.læger, men det var så bare ikke nok til det kommunale system.
Så vidt jeg husker så har du din egen læge med dig, hvad med at snakke med ham/hende om det.
Hvis du kan få din egen læge til at henvise dig til en anden speciallæge (ikke ham du har været hos), og på den måde have indflydelse på HVILKEN læge det bliver som giver en "second opinion", kan du måske komme kommunen i forkøbet.
Hvis du så ender i den situation, at kommunen kom først med deres spec.læge, eller at de stadig forlanger en mere, selv om du har fået en "second opinion" via egen læge, så er der større chance for at det bliver 2 mod 1, til din fordel.
Især hvis/når du skal til en spec.læge som kommunen finder, så husk en MP3'er, og allerhelst også en bisidder.
Jeg er seriøst bange for (på dine vegne) at de er i deres gode ret til, at forlange en "second opinion". Desværre.
I det tilfælde burde de jo så meddele mig, at de øsnker en "second opinion"... egentligt VAR psykiateren en "second opinion", da de alerede havde fået fra psykologen af... Der må være grænser for hvor mange forskellige psykologer og psykiatere jeg skal igennem før de finder en de mener siger det DE vil høre.

Det er enormt energi-drænende, hele tiden at skulle forholde sig til nye diagnoser og udmeldinger fra en skare af fagfolk... hvis de aligevel ikke kan blive enige, så må min nuværende psykiaters udmelding jo unægteligt være lige så god som alle andres.

Nu har jeg bedt dem via Email om, at lave den udredning med min nuværende psykiater, og venter og ser hvad svaret bliver på dette. Hvis svaret er negativt, så vil jeg igen klage over at kommunen forværer mit helbred via §11, for jeg kan ikke overskue at skulle ned i det sorte hul endnu engang og sygemelde mig, fordi de partou VIL hive mig igennem sådan en omgang uvished.

Med min nuværende psykiater kan jeg være forholdsvis sikker på, at diagnoserne ikke bliver fejet af bordet... det er muligt han mener at jeg kan gennemføre en arb. prøvning, men så er der i det mindste også en lægefaglig vurdering af det, med et bagved liggende ansvar.

Så jeg kæmper for at sagen bliver kørt på min måde, og jeg kæmper til sidste blodsdråbe for det. Kun hvis jeg bliver kørt helt op i et hjørne, og ikke kan slippe væk må jeg jo så finde mig i det, men uden kamp slipper de i hvert fald ikke.

At min læge kunne henvise kan være et kompromis ja... den vil jeg lige tænke lidt over.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
Er der nogen der kan genkende dette? Trunten Politik og Samfund 8 10-10-2011 21:39
Nogen som kender dette kursus??? Berit3 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-05-2009 10:18
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension