K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2012, 10:52   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Fuldt uarbejdsdygtig - stationær

Hej alle sammen

Jeg har fået en kopi af kommunens resumé fra sidste møde. De skriver deri, at jeg af dem vurderes som fuldt uarbejdsdygtig. Et andet sted skriver de, at min tilstand er stationær. De haft min sag på teammøde, og der har man sagt, at man vil give mig afslag på fleksjob igen og stoppe mine sygedagpenge. De mangler dog at indhente papirer fra smerteklinik, og dette vil de gøre nu (det lyder egentlig rent proforma, da de jo har truffet afgørelsen). Nå men de skriver så også, at når papirerne kommer, så vil de tage stilling, men formentlig give afslag på fleks og stoppe sygedagpenge.

Men hvordan kan de vurdere mig fuldt uarbejdsdygtig, og at det er en stationær tilstand og så herefter alligevel raskmelde mig til fuldtidsjob, når de har fået papirer fra smerteklinik? Fra smerteklinik vil de beskrive funktionsevnetab og ellers formentlig bare fortælle om forløbet, der jo ikke har gjort mig rask.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 11:43   #2
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej Nucca.
Kan det ikke tænkes, når de vurderer dig som fuldt uarbejdsygtig og din tilstand som værende stationær, at du bliver indstillet til pension frem for fleksjob?
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 12:15   #3
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Nej. De bliver ved med at fastholde, at jeg kan tage fuldtidsarbejde på trods af lægepapirer og arbejdsprøvning med snit på 18,5 inkl. pauser.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 13:01   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Fuldt uarbejdsdygtig kan du jo ikke være vurderet til, hvis du kan arbejde 18 timer
så der er noget som ikke hænger sammen

har du på skfift de vil raskemelde dig, det vil jeg ikke lige frem tro de kan
men de kan give afslag på fleks og henvise til kontanthjælp

Men vil kræve en begrundelse på skrift, hvordan de mener du kan arbejde på fuldtid
alså 37 timer om ugen.

er ikke inde i din sag, men hvad skriver lægerne omkring det og hvilken holdning har lægekonsulenten til din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 13:22   #5
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Det er efterhånden også en lang og knudret sag. Har været i systemet siden 2008.

Lægekonsulenten denne gang skrev, at skånebehovene, der skal opfyldes bør kunne opfyldes indenfor mit fag. Og at man bør tage stilling til funktionsevnen.
Jobcentret ønsker ikke en ny arbejdsprøvning.

Det skal siges, at min arbejdsevne er blevet dårligere siden arbejdsprøvning i 2010, har fået konst. fibromyalgi og har en del symptomer. Jeg tror min arbejdsevne reelt ligger på 12-15 timer inkl. pauser, men har ikke haft mulighed for at afprøve dette, da man ikke ønsker ny arbejdsprøvning.

Mit sidste afslag på fleksjob indeholdt ikke de ting, som det skal ifølge loven, herunder hverken lægelige oplysninger eller en forklaring, men dette har Beskæftigelsesankenævnet ikke fundet et problem i, og Ankestyrelsen fandt ikke min sag principiel. Så nu står jeg altså med en ny diagnose, væsentligt mere nedsat funktionsevne, men de vil give mig afslag med samme begrundelse som sidst - som jo så ikke var en begrundelse.

Men det var egentlig ikke det jeg ville ind på i denne tråd. Jeg undrer mig bare over, at man kan skrive, at min tilstand er stationær og at jeg er fuldt uarbejdsdygtig og så alligevel vælge at stoppe mine sygedagpenge og raskmelde mig efter lægepapirer er indkommet.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 13:31   #6
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Når du er fuldt uarbejdsdygtig har du også krav på en afklaring. Længere kan den da ikke være.
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 13:36   #7
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Nej det skulle jeg jo også mene, men der er intet at gøre. Jeg forsøgte at stille 1000 spørgsmål til mødet og fik ikke svar på noget, men fik at vide, at sådan var det bare.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 14:34   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Det er efterhånden også en lang og knudret sag. Har været i systemet siden 2008.

Lægekonsulenten denne gang skrev, at skånebehovene, der skal opfyldes bør kunne opfyldes indenfor mit fag. Og at man bør tage stilling til funktionsevnen.
Jobcentret ønsker ikke en ny arbejdsprøvning.

Det skal siges, at min arbejdsevne er blevet dårligere siden arbejdsprøvning i 2010, har fået konst. fibromyalgi og har en del symptomer. Jeg tror min arbejdsevne reelt ligger på 12-15 timer inkl. pauser, men har ikke haft mulighed for at afprøve dette, da man ikke ønsker ny arbejdsprøvning.

Mit sidste afslag på fleksjob indeholdt ikke de ting, som det skal ifølge loven, herunder hverken lægelige oplysninger eller en forklaring, men dette har Beskæftigelsesankenævnet ikke fundet et problem i, og Ankestyrelsen fandt ikke min sag principiel. Så nu står jeg altså med en ny diagnose, væsentligt mere nedsat funktionsevne, men de vil give mig afslag med samme begrundelse som sidst - som jo så ikke var en begrundelse.

Men det var egentlig ikke det jeg ville ind på i denne tråd. Jeg undrer mig bare over, at man kan skrive, at min tilstand er stationær og at jeg er fuldt uarbejdsdygtig og så alligevel vælge at stoppe mine sygedagpenge og raskmelde mig efter lægepapirer er indkommet.
Hej Nucca,

Hvis vi skal hjælpe dig skal du nok komme med nogle flere info. F.eks hvad var begrundelsen på afslag på fleksjob?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 14:57   #9
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Nucca,

Hvis vi skal hjælpe dig skal du nok komme med nogle flere info. F.eks hvad var begrundelsen på afslag på fleksjob?
Det er jo netop der min sag halter. Jeg fik ikke nogen begrundelse. De skrev kort og godt, at man ikke kunne udelukke at jeg vil kunne arbejde på fuld tid et tidspunkt i mit liv (ikke nogle henvisninger til lægeoplysninger, eller arbejdsprøvning eller noget). Resten er paragraffer. Der er intet at hente udover dette.

Men som jeg skriver ville jeg egentlig også bare høre jeres mening om, om de 14.02.12 kan vurdere mig som fuldt uarbejdsdygtig og med en stationær tilstand og så f.eks. 28.02.12 raskmelde mig og stoppe sygedagpenge?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 15:13   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det virker godt nok helt forkert, at de først siger at du ingen arbejdsevne har, for så bagefter at afvise flex, og raskmelde dig, det lyder helt forkert.

Jeg kunne så godt have en teori på, at du ramler ind i det der hedder at din arbejdsevne ikke er nedsat med 50 %, der ligger du lige på grænsen, har vi jo hørt før og folk der afvises når timetallet ligger der omkring.

Men de skal fortælle dig, hvad du leve af fremover, og hvilke job du kan bestride.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob betingelse 50% uarbejdsdygtig. phhmw Spørgsmål ang fleksjob 14 26-05-2013 09:19
arbejdsskadeerstatning/revalidering/uarbejdsdygtig virkelyst Alt det andet 1 27-05-2011 16:24
Stationær Bassemanden Alt det andet 7 27-05-2010 20:55
Stationær syg Tukaer Alt det andet 13 08-11-2009 15:44
Røverbanden i fuldt sving! Tante Ana Politik og Samfund 14 10-03-2009 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension