K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2008, 11:55   #41
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Rolig nu, Mugge.

Jeg forstår godt dine frustrationer.

Det behøver ikke være så negativt. Nogle private afklarer også til førtidspension, så du må liiige klappe hesten.

Men hvis du selv har en kopi af din gamle ressourceprofil, så kan du forberede dig ved at læse den grundigt igennem før mødet.

Og hvis du ikke kan holde til det lange møde, så bed om at få det delt op i flere møder.

Og skriv IKKE under på din ressourceprofil på mødet. Få den med hjem, så du kan gennemlæse den i fred og ro.

Det er måske bare lige det sidste, der skal på plads.

Ring til firmaet og sig, du ikke kan koncentrere dig så længe ad gangen... og at du naturligvis gerne vil have en "perfekt ressourceprofil" og gerne vil have afklaret din sag. De kan altså ikke bare liiige tage pengene fra dig, selvom de truer med det. Men du skal altså deltage i processen.

Tak for indsparket. Har desværre ikke kopi af den gamle resource-profil.
Min søster har lige sagt at hun gerne vil skrive under på at jeg er bindegal
Og hun er jo læge på en psykiatri afdeling på et hospital i kbh-området, så ved ikke om det hjælper?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 11:58   #42
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er rart at vide, at du har opbakning.

Du kan måske også finde en bisidder at tage med til mødet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 11:58   #43
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ganske forståeligt at man er nedslidt hvis man har haft en lang sag med kommunen...

Du skal huske som zuza skriver at få den ressourceprofil hjem til partshøring....efter den der lavet....

Det er vigtigt....så du i ro og mag kan få den læst ordentlig igennem og komme med rettelser til den....

Det kan være mere end svært når man sidder til selve mødet...og man får sjældent alt med i den...

Så husk og bede om at den skal til partshøring hos dig bagefter....
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2008, 12:12   #44
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er rart at vide, at du har opbakning.

Du kan måske også finde en bisidder at tage med til mødet.

Har en bisidder allerede.
Kan godt li dit quote fra spademanns - det leksikon er bare guld værd.
Det får altid humøret oppe. Nåh nu skal jeg snart ud i det gode vejr. Elsker bare sådan en dansk sommer med skyfri himmel og strålende solskin.
Og så håber man jo på det bedste til det møde som er nu på torsdag.

Hygge til jer alle.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2008, 15:54   #45
GitteElisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 6
Styrke: 0
GitteElisabeth er ny på vejen
Hej Mugge

Har lige hurtigt læst alle indlæggene... Og ville høre hvordan det går med din sag.?
Jeg er pr 1. maj i år bevilget førtidspension pga ADHD....
En bøvlet kamp, men en lettelse når det er ovre.. Jeg håber for dig at det kommer til at gå rigtig godt... Sig endelig til hvis der på nogen måde er noget jeg kan hjælpe med... Tænker bare på hvor meget energi jeg brugte på at forsøge at få dem til at forstå at mine problemer ikke skyldes mangel på vilje men simpethen er en del af at have ADHD.
Mange tanker herfra..
GitteElisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 12:39   #46
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Ok. Her er en opdatering af min sag. Har været til resource-profil møde, hos det private firma contra. Fik en kopi af rapporten, som er sendt til kommunen. Ingen har bedt mig underksirve noget som helst. Ved nogen her på K10, hvad der nu skal ske?
Min psykiater skrev i sin vurdering at jeg kunne arbejdsprøves. Han siger at det er lovpligtigt og at man ikke kan få pension uden det???
Når man ringer ind til kommunen ved de intet om sagen.
For 2 uger siden prøvede jeg at gøre selvmord med 10 ketoganer og en halv flaske whisky. Det mislykkedes og jeg har 3 bøjede ribben så jeg ikke kan sove og har svært ved at trække vejret. Kan ikke huske noget fra den dag - var jeg op og slås? Faldt jeg? Jeg ved det ikke.
Jeg holder det ikke ud mere. Jeg er dybt nede i kulkælderen og gider ikke mere dette lorteliv!
Hvis jeg dør så sparer kommunen jo penge, så er de vel glade og giver vel en krans, eller skal de også spare der???

Gitteelisabeth - hvor lang tid gik der før du fik førtidspension??
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 16:00   #47
GitteElisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 6
Styrke: 0
GitteElisabeth er ny på vejen
Hej Mugge
Jeg bliver da helt urolig når du skriver. Kan godt forstå det hele er noget lort og at det er et lorte liv.. Vi er alle forskellige og har hver vores grunde til at føle som vi gør. Jeg har selv været MEGET langt nede... Men for her nedtur må der være en optur... ? Så jeg håber du snart kommer op
Jeg blev sygemeldt i Juli 2005 og gik hjemme i lang tid.
Startede så på CSL (center for sundhed og livsstil) engang i aug 2006 og afsluttede dette med en arb prøvning fra Feb 2007 til Jan 2008.... Med uger hvor jeg havde fra 5 til 16 timer.. Fik vist søgt om pension i feb/marts 2008 og fik det bevilget fra Maj 2008..
Sådan meget overordnet set...

Men alt efter hvilken "situation" du var/er i, il sagsforløbet være forskelligt.
Nu ved jeg jo ikke hvilken ydelse du er på nu eller hvordan forløbet ellers har været...
Men ved en evt arbejdsprøvning er det vel vigtigt at huske at det ikke forventes at du skal bevise alt det du kan... Men du skal vise hvad du ikke kan... F.eks kan du godt være glad for jobbet, chefen, at have noget at stå op til, at føle du hjælper nogen, at bruge dine keative evner, at være social osv. Men det du også skal vise er hvor meget din hverdag kan smuldre når du er i job, forklare hvad er går galt og selvfølgelig ikke "give" 110 % af dig selv... For det er der ingen der kan (problemer eller ej)

Øh kan ikke sidde sidde stille længere.. så der kmmer måske mere senere..
Knus
GitteElisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:49   #48
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Kære mugge

Hvor bliver jeg ked af at høre hvor dårligt du har det. Jeg håber at du har nogle venner som kan hjælpe dig i din situation, du er i nu. Jeg har selv prøvet det med at alt ser meget sort ud.
Det der sker mange gange er at vi ikke selv beder om hjælp ved de som er os nærmest, for når vi gør det er hjælpen nær. Jeg er sikker på du er et dejligt menneske og at der også findes en løsning for dig
Bliv ved med at skrive herinde og fortælle hvordan du har det og hvordan det går, da der er mange som vil hjælpe dig, ud af mørket.

Så kære Mugge ikke flere Ketogan og ingen whisky. Kan du love mig dette.

De kærligste tanker og fra bmdc

Jeg håber at høre fra dig snart.
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 13:50   #49
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Opdatering:
Der er nu kommet advokat på sagen, da borger-service skønnede at jeg var blevet totalt sjoflet af Kbh kommune. De har syltet sagen og være direkte ubehøvlede i tlf, og de vil ikke snakke med mig mere.

Advokaten har fortalt mig at de har en måned til at svare, ellers vil han bruge andre "metoder", måske retssag?

Så det er vel en god nyhed, og specielt vigtigt for mig da jeg også lider af paranoia, men dette var altså ikke paranoia, men ganske rigtigt dårlig sagsbehandling eller slet ingen. Så vidt vi kan se af aktindsigt er der slet ikke søgt ftp eller gjort nogetsomhelst i sagen. Det er dybt kritisabelt.

Til bmdc - ketoganerne skal jeg nok holde mig fra mens jeg venter på hvad der videre sker i sagen, men whiskyen kan jeg ikke love jeg holder mig fra. Har lige fået en 12 års, så et par glas i aften ryger der nok ned.

Jeg vil opdatere når jeg hører nyt. God weekend til alle på k10 - husk regntøj.

Har fået post.
En indkaldelse til job samtale på job-center??? Gør de grin med mig??? Jeg er jo syg??
Og et dokument som skal underskives. De vil have aktindsigt siger de - men sådan et har jeg allerede underksrevet for over et år siden!!!
Sur smiley her!!!

Sidst redigeret af Hejdien; 24-08-2008 kl. 00:03. Årsag: har lagt to indlæg sammen
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 14:46   #50
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Mugge,

Det er Jobcenter København i en nøddeskal.

Jeg har næsten prøvet det samme.

Det du kan gøre (eller din partsrepræsentant/bisidder, hvis du har en)
- er at ringe til jobcentret og sige ,at du er for syg til job samtale,
men du gerne vil møde op til en individuel samtale samme dag på jobcentret.

Og så samtidig oplyse, at du søger førtidspension.

Det brev lyder næsten som det brev jeg fik engang - altså standardskrivelse
- som jobcentret bare har "spytter ud" af maskineriet automatisk til alle.

Iøvrigt vi er et par brugere her i K10 som har oprettet en København Gruppe.
Hvor vi kan dele vores oplevelser - erfaringer med Københavns Kommune.

Gruppen kan du finde, ved at trykke nederst her på forsiden og på det
link som Webmaster har lagt ud på forsiden..

Mange hilsner
afrodite
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jer med ADHD / ADD KatrineB Alt det andet 2 13-09-2012 14:03
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension