K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 01:02   #1
Flexeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Flexeren er ny på vejen
Fleksjob på pause

Hej

Jeg er idag i fleksjob. Jeg har ansøgt min forsikring om at få udløst min tab af erhvervsevne inklusiv fritagelse for indbetaling af pension.
De har som sådan godkendt det, men der er så lige den lille § som siger at hvis jeg er ansat i en stilling med tilskud fra det offentlige, så kan jeg ikke få pengene, med mindre jeg tjener mindre end hvad en person i med min uddanelse og alder tjener.

Det er egentligt OK lige nu, da jeg jo får min gode gamle løn og pension så længe jeg er ansat. (det blev ikke ændret ved overgang til fleksjob)

Jeg vil dog snart blive opsagt og jeg skal derfor til at finde noget nyt.
I den forbindelse overvejer jeg så at pause eller frasige mig flexjobbet da jeg så vil få min tab af erhvervevne.
Det er godtnok lidt mindre tilskud i hver månede under TAE, men på den anden side, så slipper jeg for alt det kommunal fnider og jeg kan gøre hvad jeg vil.

Tror i man kan sætte sit fleksjob bevilling på pause og i tilfælde af at jeg så bliver dårligere (mere end de ca. 50% jeg er nu) kan sige til kommunen at jeg gerne vil aktivere mit fleksjob igen uden jeg skal til at gennemgå endnu en arbejdsprøvning?

Nogen der har erfaring med dette, eller kan pege på nogle afgørelser eller §
TAK
Flexeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 03:27   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flexeren Se meddelelser
Hej

Jeg er idag i fleksjob. Jeg har ansøgt min forsikring om at få udløst min tab af erhvervsevne inklusiv fritagelse for indbetaling af pension.
De har som sådan godkendt det, men der er så lige den lille § som siger at hvis jeg er ansat i en stilling med tilskud fra det offentlige, så kan jeg ikke få pengene, med mindre jeg tjener mindre end hvad en person i med min uddanelse og alder tjener.

Det er egentligt OK lige nu, da jeg jo får min gode gamle løn og pension så længe jeg er ansat. (det blev ikke ændret ved overgang til fleksjob)

Jeg vil dog snart blive opsagt og jeg skal derfor til at finde noget nyt.
I den forbindelse overvejer jeg så at pause eller frasige mig flexjobbet da jeg så vil få min tab af erhvervevne.
Det er godtnok lidt mindre tilskud i hver månede under TAE, men på den anden side, så slipper jeg for alt det kommunal fnider og jeg kan gøre hvad jeg vil.

Tror i man kan sætte sit fleksjob bevilling på pause og i tilfælde af at jeg så bliver dårligere (mere end de ca. 50% jeg er nu) kan sige til kommunen at jeg gerne vil aktivere mit fleksjob igen uden jeg skal til at gennemgå endnu en arbejdsprøvning?

Nogen der har erfaring med dette, eller kan pege på nogle afgørelser eller §
TAK
Jeg tror du roligt kan regne med at du skal starte forfra i forhold til godkendelse af flexjob.
Hvis du frasiger dig ordningen, så er det fordi du er blevet bedre !

Kommer du så igen og siger at du gerne vil godkendes til fleksjob, skal du vide, at du kun kan godkendes til fuld tid, hvis det sidste job du har haft, var på fuld tid.

Altså går man og har et job på halv tid, og er småsløj og har brug for flexjob, så er det et flexjob på halv tid man max kan godkendes og få tilskud til !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 10:56   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Flekseren

Velkommen til k10

Citat:
et er godtnok lidt mindre tilskud i hver månede under TAE, men på den anden side, så slipper jeg for alt det kommunal fnider og jeg kan gøre hvad jeg vil.
Jeg forstår ikke, hvad du mener ?

Hvad vil du så leve af ?

Hvis du imidlertid er på ledighedsydelse, skal du være opmærksom på,

at kommunen modregner i den, når du har pensionen ved siden af.

Det er nok ikke en god idé at forsøge at sætte din fleksjobbevilling i bero.

( Ved ikke om man overhovedet KAN ? )

Måske vil det blive udlagt som om dit helbred er blevet bedre ?

De ærede medlemmer her på k10 kan nok supplere med flere svar.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 00:18   #4
Flexeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Flexeren er ny på vejen
Pause mulighed

@pif & Florken
Min tilstand er på ingen måde forbedret. Jeg har bare en forsikring som dækker tab af erhvervevne, men denne udbetales ikke imens jeg er i flexjob.

Så længe jeg "kun" får 50% tilskud (har ca. 15-18 timer) Så giver min tab af erhvervsevne et par tusinde mindre end mit fleksjob tilskud.
Så rent personligt vil jeg have det bedst med ikke at "nasse" på systemet når jeg nu har en forsikring der dækker. + man slipper for div. møder med kommunen hvert halve år og hvad der ellers er af ting i forhold til dem.
Men jeg vil bare være ked af hvis jeg nu får det ringere at jeg så skal til at starte helt forfra igen, for mit tab af erhversevne kan ikke give højere tilskud,
hvorimod fleksjob jo kan give op til 2/3 hvilket ikke er helt ligegyldigt for min arbejdsplads.
Flexeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 01:51   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flexeren Se meddelelser
@pif & Florken
Min tilstand er på ingen måde forbedret. Jeg har bare en forsikring som dækker tab af erhvervevne, men denne udbetales ikke imens jeg er i flexjob.

Så længe jeg "kun" får 50% tilskud (har ca. 15-18 timer) Så giver min tab af erhvervsevne et par tusinde mindre end mit fleksjob tilskud.Så rent personligt vil jeg have det bedst med ikke at "nasse" på systemet når jeg nu har en forsikring der dækker. + man slipper for div. møder med kommunen hvert halve år og hvad der ellers er af ting i forhold til dem.
Men jeg vil bare være ked af hvis jeg nu får det ringere at jeg så skal til at starte helt forfra igen, for mit tab af erhversevne kan ikke give højere tilskud,
hvorimod fleksjob jo kan give op til 2/3 hvilket ikke er helt ligegyldigt for min arbejdsplads.

Øhhh, hvis du kun har 15-18 timer burde tilskuddet jo være 2/3... -så tjek lige det

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 14:09   #6
Flexeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
Flexeren er ny på vejen
Flexjob på pause

Nå jeg kan selv lukke denne blog.

Har været til møde ved Kommunen og man kan IKKE få sin udbetaling på pause. Man kan frasige sig flexjobbet, men hvis man så af den ene eller anden grund ønsker at træde ind i flexjob ordningen igen, så kan det kun lade sig gøre ved igen at skulle igennem en afklaring, da man jo har klaret sig på "egen" hånd i en periode.

Lidt tåbeligt at systemet er så stift at kommunen ikke vil spare penge i x antal år, men sådan er det bare....
Flexeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 14:29   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Flexeren

Jeg synes du skulle få talt med kommunen om det ikke er mere korrekt

at den giver 2/3 til din arbejdsgiver.

Især hvis det kan være afgørende for, at du kan beholde jobbet.

Jeg vil også mene det er den rigtige sats, hvis du ikke arbejder mere end 15- 18 timer om ugen.

Jeg skrev tidligere, at man modregner i ledighedsydelsen,

hvis man har en løbende månedlig udbetaling fra sit pensionsselskab p.g.a. nedsat erhvervsevne (TAE).

Dette er netop blevet ændret ved en ny bekendtgørelse :

BEK nr 1236 af 04/11/2010 :

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=127214

Så fra d. 15/11-2010 skal der ikke længere ske nedsættelse af ledighedsydelsen.

Skulle du blive opsagt fra dit nuværende job, vil du således have mulighed for at få ledighedsydelse + din forsikring.

Derfor vil det være trælst at "træde udenfor systemet".

Håber du kan bruge dette til noget.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til flekxjob med kort pause, HVAD ER LEDIGHEDSYDELSEN SÅ? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2013 21:43
sætte pensionen på pause? asfial Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 09:18
Syge arbejdsløse skal have en pause bla-bla Politik og Samfund 4 06-06-2010 11:35
Pause søsser s Spørgsmål ang fleksjob 13 06-10-2008 08:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension