K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2007, 16:13   #1
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
hvad skal jeg gøre...?

Hej, jeg er 35 år, var ude for en trafikulykke for 9 år siden.. var først i alm job efter, det blev lavet om til fleksjob efterfølgene.. pga, stigene svimmelhed efter en 8 mdr tid.. I mine jonaler står at alle mugliheder syndtes udtømte.. ( efter div, arb,prøvinger og enu et fleksjob) undersøgelser osv,... efter sidste fleksjob, som jeg kæmpede mig igemmen, for at kunne få ledighedsydelse, pga, de snød mig for det første gang.. de sage at jeg ville få det, men smed mig istedet for på kontanthjælp i 3 år uden at sende mig i noget... ( de sage... ja men vi har voderet at du for dårlig til at arbejde, men for rask til pension) Så kom en ny lov eller sådan noget, for så skulle jeg lige pludslig ud og arb, prøves igen... på min udbetalingsmeddelse står ledighedsydelse, ved sydom/barsel.
det har jeg snart gået et år på.. pga, kommune samlækningen er der ik sket noget de sidste 10 mdr, hvergang jeg ringede til min sagsbehandler så sage, hun din sag ligger lige her men jeg har ik fået kikket på det enu, men jeg syndtes du burdte ha din pension.

Nå så blev kommunerne lagt sammen.. og jeg ringede igen.. nu har jeg så fået en ny sagsbehandler, jeg fortalte ham om hvad den gamle hade sagt til mig. Så sage han JA MEN NU DET MIG DER BESTEMMER ! og vi skal da til at finde udaf hvad du kan, for dine papire de jo forældede nu !

I et forsøg på at finde ud af hvad jeg fejler, og om der kunde gøres noget ved det, var jeg og min nye sagsbehandler så ved min læge den anden dag. Og min læge sage til sagsbehandlerne, At Det jo var kronisk det jer fejler og at det var en hjerne skade og at man ikke kan gøre noget ved det, og at han syndtes at de skulle se og få givet mig den pension, så jeg kunne få slappet lidt af... og at jeg ik kom til at kunne forsørge mig selv igen.. hverken ved fleksjob eller andet..

Nå da vi kom ud fra lægen, så sage min sagsbehandler så, SKAL jeg så se og finde et job til dig !

Jeg syndtes det er utroligt... og jeg bliver sgu ik bedere af den behanling... jeg får sygiske men af kommunens behangling...

jeg har, posttraustmatiskstresssyndrom, dårligt ben der gør undt næsten hele tiden og kan finde på at låse og en hjerneskade der giver svimmelhed når jeg skal lave noget, jeg bliver så dårlig, det er ireterne... Og det er svært at akseptere det når andre ikke vil.

Jeg ved ik, hvad skal jeg gøre...?
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 07:42   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvad skal jeg gøre...?

Hej Saftbyen.

Ja det lyder unægtelig som et noget forvirrede forløb du har været igennem, første gang du var i fleksjob og røg på kontanthjælp formoder jeg det var fordi du kun var i fleksjob i 8 mdr ?

Man skal have været der i 9 mdr inden man er berettiget til ledighedsydelse og det er dybt kritisabelt at kommunen ikke på daværede tidspunkt gjorde noget for at du fik den sidste månede frem for at lade dig ryge på kontanthjælp.

jeg ved at jeg selv på et tidspunkt snakkede med min jobkonsulent om det at ryge på kontanthjælp efter feks 8 mdr og det jeg fik at vide var at kommunen ville gå ret langt for at hjælpe en borger til at blive i 9 mdr så de kunne få deres ledighedsydelse enten ved at snakke med arbejdsgiver og forklare hvor vigtigt det var med de 9 mdr eller ved at finde et job i en månede inden for kommunen eller noget, så ret kritisabelt det er det sq ..

Der er ingen grund til at folk skal ende på kontanthjælp og hvad der dermed følger på grund af en måned

Hvad ang sagsbehandler ja så er du havnet i en ubehagelig situation pga kommune sammenlægningerne , og det er der desværre rigtig mang af os der er ( jeg har endnu ikke fundet min sagsbehandler )

Du spørger hvad du nu skal gøre, og jeg er bange for at det du skal hvis du vil have lavet noget om på din situation er noget af et job


Jeg ville for det første starte med hvis jeg var dig at bede om aktindsigt brug formularen der er her

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Så skal du sætte dig ned og læse alt hvad de har om dig og hvis det passer hvad du har fået opfattelsen af at der efter arbejdsprøvninger osv er mest der taler til at du skal søge en ftp så har du muligheden for at søge ftp selv efter §17

Når du læser dine papir igennem er det vigtigt at du lægger mærke til din ressourceprofil , er den udfyldt alle 12 punkter ? er den udfyldt korrekt ? har du givet dit besyv med til den ? har du godkendt den ? munder den ud i konkrete job beskrivelser ?

Jeg ved ikke hvornår du skal til møde med sagsbehandler , men det ville være en god ide at komme igang hurtigst muligt , altid have en bissider med , gerne en mp3 afspiller og optage samtalerne (læs evt den tråd om diktafon inden du tager sådan en med ) og ellers er der såmænd ikke meget andet at sige til din sag, du må simpelthen igang med det store benarbejde selv :|
  Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 12:30   #3
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: hvad skal jeg gøre...?

jeg hade været i fleksjob i 8 mdr og 8 dage, min Kommune sage at jeg ville få ledighedsydelse, men så (da jeg var stoppet/fyret) sage hun at... ups jeg tog fejl, man skal ha været i job i et år først, for at få det.
men så et par uger efter sage hun at det ik passede og hun hade taget fejl, det var kun 9 mdr, man skulle ha været i job.

så derfor kæmpede jeg mig igemmen det næste fleksjob og blev der et år, så var jeg sikker TRODE jeg.... men nej de ville ik frivilligt af med den ledigsydelse, jeg måtte hen og klage først!

Det var fordi jeg jo var syg og ik kunne arbejde, og så kan man ik få ledighedydelse, sage hun.

Men nu står der på min udbetalingsmeddelse (ledighedsydelse ved sydom/barsel)

jeg er godt træt af systemet !!
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 13:09   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RE: hvad skal jeg gøre...?

Hej

Er du medlem af LAFS? For jeg tror, de måske kan hjælpe dig...

www.lafs.dk

Min mor hjælper i øjeblikket en mand, som er blevet snydt.... det er en kæmpe sag. 3F ville gerne have haft sagen, men da han ikke var medlem længere, efter det gik galt, så har min mor frivilligt hjulpet ham, og jeg har også givet en hånd mht. loven. En stor sag, som måske ender hos LAFS... Fordi kommunen ikke vil indrømme fejl! Meget spændende! Fatter ikke at kommunens medarbejdere ikke forstår deres opgave, når de arbejder med det!

:@
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2007, 15:36   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hvad skal jeg gøre...?

Du skriver at der på din udbetalingsbillag står ledighedsydelse ved sygdom/barsel , er du sygemeldt ? og hvor meget er dit brutto beløb for mig lyder det som om at du får ledighedsydelse..

Spørgsmålet er bare hvor længe har du fået det og det kan du finde ud af ved at bede om aktindsigt og kigge i dine gamle udbetalingsmeddelser ...

Du skriver at de ikke frivilligt gav dig ledighedsydelse men først da du klagede, er du sikker på at du har fået det du har krav på med tilbagevirkede kraft....

Jeg mener hvis din klage har varet feks ½ år at få igennem systemet og du i den tid har fået kontanthjælp, så skylder de dig penge som er differencen mellem kontanthjælp og ledighedsydelse
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2007, 10:59   #6
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: hvad skal jeg gøre...?

jeg får 13476,56 kr før skat, det er ledighedsydelse, det er bare ved sydom/barsel, det får jeg jo fordi de siger jeg er for syg til at arbejde..... men for rask til pension.

det kom det til at hede efter et møde på jobcenter et par mdr efter mit sidste fleksjob, da hade de indkalt mig for at få mig ud igen... jag fortalte som det var at jeg ikke følte at jeg kunne arbejde ( kan jo dårlig lave noget hjemme) så hvordan skulle det så gå med to job... (arbejde og passe mig selv) ... og så sage jeg til jobkonsulenten at , forøvrigt så har i / kommunen jo også voderet at jeg er for syg til at arbejde.. så...

så jeg står enlig ik til rådighed... men får det altså aligevel, ved godt at det kan man ellers ikke...

jeg har lige bet om aktinsigt i fårgårs... vil så ha nogle klovehovder til at kikke på det....

men som jeg siger... man ved aldrig hvad der sker imorgen.... eller hvad kommunen finder på !
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2007, 20:51   #7
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: nu sker der sgu noget...

hej, ja den aktinsigt.. det var sølle 4 sider.. mest mine egne breve som jeg ha sent til kommunen... gg.. det fatter jeg ik noget af..

nå men, min læge har åbenbart sent nogle papire til min kommune.. og det fik dem til at snakke med deres lægekonsulent.. som så sage at " den sag er da vist så rigligt belyst".... så ikke flere undersøgelser og ting og sager....

så skal lige til et møde med ham lægekunsolenten den 3 maj,
så skulle det næste stop for mig være pension.

men jeg er ærlig talt lidt gal... for job fidusen... sage at læge fidusen lage meget vægt på (gamle) papire fra 2000 og 2001... men jeg søgte jo pension den gang... og da kunne jeg sgu ik få det.

og der er ik sket en dyt nyt siden den gang.. !!

allerede den gang viste de at jeg hade fået en hjerneskade.... og at den er hovedårsagen til jeg ik kan brødføde mig selv...
men jeg fik det først atvide her for et par dage siden.... !!

ja nogen vil nok sige at det er da din egenskyld.... men jeg kan ikke læse lægesprug.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2007, 21:24   #8
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: hvad skal jeg gøre...?

Hej med dig.

Jeg kan varmt anbefale dig, at melde dig ind i hjerneskadeforeningen, som har en masse muligheder i forhold til at kunne hjælpe dig - jeg har selv siddet der som frivillig rådgiver, der sidder nu en anden, som er fantastisk dygtig!!

Deres tilgang er blandt andet, at de håber på, at de kan hjælpe hjerneskadede til et arbejdsliv, så hjerneskadede også ved, at de kan bidrage med en masse gode ting her i livet.

Der er også en hel del helt fantastisk aktiviteter af social karakter.

Hvis du skulle få lyst til at læse mere om dem er deres hjemmeside:

www.hjerneskadeforeningen.dk

mvh Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2007, 00:36   #9
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: hvad skal jeg gøre...?

Jeg har besvær nok med at klare mig i davligdagen... kan snart ik mer
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2007, 01:01   #10
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: hvad skal jeg gøre...?

Hej saftbyen

Jeg ved godt, at jeg ikke kan bidrage med en hel masse løsninger, og jeg er nødt til at give Hejdien ret i, at man skal gøre benarbejdet selv, ellers kommer man ingen vegne. Det er også min erfaring, desværre. Jeg har selv PTSD og ved, at det er dælme ikke nogen skovtur i det grønne. Det er heller ikke nogen særlig god behandling, du har fået synes jeg, men det kan jeg desværre også nikke genkendende til.

Jeg tænkte på, om du måske kender en, som kan hjælpe dig med at holde kommunen fast og til det lægesnak? Det er jo ikke nemt for almindelige mennesker at gennemskue, og jeg ved erfaringsmæssigt, at det er en god ting at få en, man stoler på til at ”oversætte”. Jeg har det sådan, at jeg kan godt læse ordene, men jeg fatter ikke en meter af, hvad der står. Min ven læser det så og skærer det ud i pap for mig – så hjælper det

Bare en strøtanke herfra og jeg sender en masse opmuntring i din retning og håber, at du hænger ved – trods alt B)

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension