K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 16:14   #1
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
2/3 eller 1/2 i tilskud

Hej med jer

Jeg blev i sidste uge indstillet til flexjob hos kommunen og går nu og venter på en afgørelse. Har dog en rigtig god fornemmelse i maven

Der hvor jeg er i virksomhedspraktik (fik lov at min sagsbehandler til at blive der til der er en afgørelse) har de sagt, at der er stor sandsynlighed for at jeg kan blive der når jeg får godkendt flex.

Jeg har talt med fagforeningen for at høre hvordan jeg er stillet i forhold til løn osv. og det ser jo ganske fornuftigt ud. Ham i fagforeningen talte omkring det her med 2/3 og 1/2 tilskud og mente at jeg ville ryge ind under 2/3.

Jeg har kigget lidt på reglerne omkring det og kan ikke lige overskue dem. Men måske nogen af jer har styr på hvordan de skal tolkes?

Der skal regnes med at jeg arbejder 16 timer om ugen, fordelt på 4 dage. Jeg er 100% arbejdsdygtig på lige fod med mine kolleger i den tid jeg er der.

Jeg har naturligvis tænkt mig at kontakte jobkonsulenten på kommunen for at få klar besked, men vil gerne vente lidt med dette til jeg kommer lidt nærmere en afgørelse.

Er der i øvrigt nogle der ved hvor lang tid der ca. går fra man er blevet indstillet til flex til man bliver godkendt? Hvis nu man antager at alle papirer er i orden og jeg ikke pludselig skal ud til nye læger osv. Min sagsbehandler sagde maj (grundet påsken), men alligevel får jeg et forlænget praktikophold frem til juni.

På forhånd tak.
Mvh
Helle
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 19:58   #2
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Helle

Jeg kan såmænd ikke hjælpe dig så meget men du får jo den aftalte løn uanset tilskudet størrelse, så det behøver du såmænd ikke bruge så meget krudt på
Arbejdsgiveren betaler lønnen til den ansatte i fleksjob. Kommunen giver arbejdsgiveren tilskud til lønnen. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne



Hvor lang tid der går kan jo afhænger af så meget, det sker jo de ikke kan snøvle sig færdig så det kommer med til mødet

Held og lykke med det.

Mvh Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:12   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jegvil ikke gætte på hvad tilskudet bliver,men det er da klart at med 2/3 tiskud vil du have nemmerved at finde job.

men de vil nok prøve med 1/2 tilskud først.

Selv har jeg haft 20 timer med mange hendsyn og 1/2 tilskud i godt 4 år
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:47   #4
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Hej Helle

Jeg kan såmænd ikke hjælpe dig så meget men du får jo den aftalte løn uanset tilskudet størrelse, så det behøver du såmænd ikke bruge så meget krudt på
Arbejdsgiveren betaler lønnen til den ansatte i fleksjob. Kommunen giver arbejdsgiveren tilskud til lønnen. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne



Hvor lang tid der går kan jo afhænger af så meget, det sker jo de ikke kan snøvle sig færdig så det kommer med til mødet

Held og lykke med det.

Mvh Jan
Hej Jan

Tak for svar.

Jeg er helt med på, at tilskuddet ikke har indflydelse for min indtægt. Min da jeg gerne vil være lidt proaktiv ift arbejdsgiver, vil det være godt at kende tilskuddet.

Jeg tænkte blot at det kunne være, at det var mig der ikke kunne tolke "Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne"


Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jegvil ikke gætte på hvad tilskudet bliver,men det er da klart at med 2/3 tiskud vil du have nemmerved at finde job.

men de vil nok prøve med 1/2 tilskud først.

Selv har jeg haft 20 timer med mange hendsyn og 1/2 tilskud i godt 4 år
Lige præcis - det vil være nemmere at sælge sig selv. Jeg har en plan om at lave en udregning til min nuværende arbejdsgiver (praktiksted), da de jo gerne vil beholde mig, men blot skal kigge på den økonomiske del. Hvis jeg så kan præsentere dem for en attraktiv udregning, så kan de også nemmere træffe en beslutning. Man er jo nødt til at sælge sig selv lidt

Ham fra fagforeningen talte noget om, at når man var 100% arbejdsdygtig i de timer man er tilstede på jobbet (i mit tilfælde 16 timer uden yderligere skånebehov/hensyn), så skulle jeg forvente at tilskuddet vil være 2/3. Men jeg kan bare ikke læse det nogle steder, at det er sådan det hænger sammen.

Min jeg kan godt se, at det nok bliver nødvendigt at høre med jobkonsulenten. Det lyder til at være en vurderingssag...

Mvh
Helle
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 00:32   #5
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej

Ved det ikke med sikkerhed men når du kan arbejde 100% i de timer du er der, kunne det nu godt tænkes kommunen vil ligge ud med 1/2 tilskud.

Det netop når du f. eks du skal ha mange hvil eller en del hensyn, chancen for 2/3 tilskud er større, "Nedsat arbejdsevne"

Ikke når du kan arbejde 100%, hvor mange hvil har du ???, de 16timer er det med pauser eller kommer de oveni ?????

Da jeg startede i fleksjob havde jeg et møde med arbejdsgiver, havde jobkonsulet med og han forklarede arbejdsgiver alt om flekjob/tilskuds størrelse og udregning af disse.

Hilsen Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 07:48   #6
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Når det er 16 timer, så ville jeg umiddelbart også sige 2/3 tilskud. For hvis man siger, at normal arbejdstid er 37 timer, så vil ½ tilskud svare til en arbejdstid på 18 timer og nogle minutter, så når du kun kan arbejde 16, giver det faktisk et underskud til virksomheden.
Men i disse tider er det ikke til at vide, hvad kommunerne gør, så du må spørge jobkonsulenten/kommunen om det.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:03   #7
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Hej

Ved det ikke med sikkerhed men når du kan arbejde 100% i de timer du er der, kunne det nu godt tænkes kommunen vil ligge ud med 1/2 tilskud.

Det netop når du f. eks du skal ha mange hvil eller en del hensyn, chancen for 2/3 tilskud er større, "Nedsat arbejdsevne"

Ikke når du kan arbejde 100%, hvor mange hvil har du ???, de 16timer er det med pauser eller kommer de oveni ?????

Da jeg startede i fleksjob havde jeg et møde med arbejdsgiver, havde jobkonsulet med og han forklarede arbejdsgiver alt om flekjob/tilskuds størrelse og udregning af disse.

Hilsen Jan
Det var også sådan jeg havde tolket det, at jo mere "uarbejdsdygtig" man er des større tilskud. Men det var sådan set det modsatte at fagforeningen sagde.

Jeg har ingen hvil så længe jeg er på job. Arbejder 4 timer, 4 dage om ugen og har ikke brug for pauser, da jeg er gået inden frokosttid.

Uden tvivl der kommer et møde, det er bare mig der er utålmodig Jeg skal jo også lige godkendes først, men jeg er optimistisk omkring det...
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:05   #8
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Når det er 16 timer, så ville jeg umiddelbart også sige 2/3 tilskud. For hvis man siger, at normal arbejdstid er 37 timer, så vil ½ tilskud svare til en arbejdstid på 18 timer og nogle minutter, så når du kun kan arbejde 16, giver det faktisk et underskud til virksomheden.
Men i disse tider er det ikke til at vide, hvad kommunerne gør, så du må spørge jobkonsulenten/kommunen om det.
Hej Thomas

Jeg tror faktisk at det også var sådan, at fagforeningen kom frem til det.

Men ja, jeg skal vist have fat i min jobkonsulent så jeg ved hvad jeg kan sælge mig selv på
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 08:33   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der hvor jeg kommer fra ville man nok sige 1/2 tilskud,for du kan nok lidt mere

Men fortæl gerne hvordan det kommer til at gå.

Det lyder da lovende at arbejdspladsen,vil beholde dig.

Jeg erså lidt skeptisk med den slags udtalser,for jeg tror det er noget alle arbejdetskiver skal sige de gerne vi,for at vride det beste ud af os i arbejdsprøvning-nok fordi jeg har prøvet det i hver afprøvning "ihh ja det kan vi godt bruge,men der er detsvære ikke øknomi til det"
Så efter 7 år bliver man nok lidt tone døv over for den slags
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 16:11   #10
CtrlAltDelete
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
CtrlAltDelete er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der hvor jeg kommer fra ville man nok sige 1/2 tilskud,for du kan nok lidt mere

Men fortæl gerne hvordan det kommer til at gå.

Det lyder da lovende at arbejdspladsen,vil beholde dig.

Jeg erså lidt skeptisk med den slags udtalser,for jeg tror det er noget alle arbejdetskiver skal sige de gerne vi,for at vride det beste ud af os i arbejdsprøvning-nok fordi jeg har prøvet det i hver afprøvning "ihh ja det kan vi godt bruge,men der er detsvære ikke øknomi til det"
Så efter 7 år bliver man nok lidt tone døv over for den slags
Hvad tænker du på, med "for du kan nok lidt mere"?

Jeg er også skeptisk. Startede med at være i praktik der i 10 uger og de kunne slet ikke bære tanken om at jeg skulle forlade dem og de håbede at jeg ville blive tilkendt flex og så blive hos dem.

Jeg har så et møde med SB hvor hun fortæller at hun vil indstille mig til flex og jeg beder selv om, at få lov til at blive i praktik, da jeg ikke ser nogen grund til at lave ingenting indtil der kommer en afgørelse + at det ville være godt at holde virksomheden lidt op på at de havde "lovet" mig flexjob hos dem.

Der bliver derfor lavet en ny aftale om virksomhedspraktik som løber i max 7 uger. Dvs. den løber indtil flex er godkendt, hvilket SB mente godt kunne tage noget tid taget påsken i betragtning. Arbejdsgivers første bemærkning derefter var "Ej, hvor godt - så får vi lov til at beholde dig 2 måneder mere". Og da jeg så pointere, at det positive må være at jeg har udsigt til flex og at de dermed godt kan ansætte mig, så skal de liiiige kigge på økonomien i det.

Så jeg er jo lang fra sikker, men når det er sagt så er jeg ved at gøre mig godt og grundig uundværlig og de får mere og mere travlt i den afdeling. Herudover har alle medarbejdere i afdelingen været til direktøren og ejeren og sagt at de ikke vil af med mig. Min idé var jo så selv at lave et regnestykke på hvad jeg koster for dem, bare så de kan se hvor god en deal de kan få ud af det
CtrlAltDelete er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilskud eller eftergivelse af gammel skat Lars B. Midlertidig Førtidspension 7 13-10-2008 09:18
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01
Spørgsmål om tilskud 1/2 eller 2/3? bassenborg Spørgsmål ang fleksjob 8 17-12-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension