K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 00:29   #11
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det ændrer vel ikke på, at hvis man kan arbejde 20-25 timer med skånehensyn, så er man i stand til at bestride et flexjob...
Hej annagw

Kan man se hvad vedkommende kan præstere eller ved man hvad vedkommende fejler/har af skånehensyn.

Der er stor forskel på at være der 20-25 timer og hvor effektiv man er, nogle skriver tit "kan" arbejde 20-25timer men det er jo et vidt begreb.

Nogle skal ligge og hvile, andre skal ha pauser hver time, nogle skal begge dele osv. osv.
Så kan timerne hurtigt skrumpe ind.

20 timer i et skånejob kan ikke samlignes med 20 timer i flexjob nødvendigvis.

Mvh Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 05:01   #12
anne mette 39
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
anne mette 39 er ny på vejen
Det er også min tanke. Men tilbage i 80´ erne var det nemmere at få en pension, det var ikke alle som fik en pension som var fuldt uarbejdsdygtige. Reglerne var anderledes. Så det kan da godt tænkes at der er nogle, som har gået tildelt en pension for mange år siden, som har en vis arbejdsevne.

Jeg håber bare ikke, at der er nogen som melder sig under fanerne, for det vil skrævvride billedet af førtidspensionisten anno 2010 ! Politikerne vil labbe det i sig og male et falsk billede af førtidspenisonisten, som en der nemt kan arbejde. Så vil de bruge det som et argument til at tage skærekniven frem igen igen, når det gælder pensionerne.
anne mette 39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 07:09   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mlaa32 Se meddelelser
Vovse..

Jeg ville gøre det gratis hvis ellers jobbet sagde mig noget,
ville give mig noget konstruktivt at tage mig til.
Og det synes jeg er helt fint.

Efter at have set hvordan et beskyttet værksted kan fungere, så vil jeg hellere påtage mig noget frivilligt arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:21   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi har alle sammen en ressourceprofil (i hvertfald os på de nye regler!) og i ressourceprofilen er det rigtig nemt at se hvad man kan og hvad man ikke kan. På skrift.

De fleste har været gennem en arbejdsprøvning, og der kan man så se de timer man kunne præsterer. Nogle 5 timer, ander 6 timer og måske nogle kunne 10 timer.

Så hvis nogen pludselig kan arbejde mere end de timer der er noteret og førtidspensionssagen vurderet på, så har man jo lidt af et forklaringsproblem!
For det første SKAL man fortælle kommunen, HVIS og såfremt man har fået en forbedring af arbejdsevnen. For det andet så vil sagen bero på en misforståelse, da ens arbejdsevne skal være VARIGT nedsat og behandlings mulighederne være udtømte - hvordan kan man så pludselig arbejde 15-20 timer????

Det der er en test, en fælde, en smart måde at få 'snyderne' i garnet på.
Og jeg synes det er HELT iorden og på sin plads at der bliver lagt lokkemad ud!

Lad os få renset ud i rækkerne!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 10:29   #15
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Efter at have set hvordan et beskyttet værksted kan fungere, så vil jeg hellere påtage mig noget frivilligt arbejde.
Hvad har du set og hvordan?
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 12:19   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loppen Se meddelelser
Hvad har du set og hvordan?
Jeg har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, med bl.a. en kvindelig værkstedsleder, som styrede hele værkstedet med hård hånd, og jævnligt overskred sine beføjelser.

F.eks. oplevede jeg, at en dag hvor kun den mandlige værkstedsleder var tilstede spurgte en ung kvindelig medarbejder ham, om hun havde samlet "dimsen" korrekt.
Dertil svarede han "JA", til trods for, at vi andre kunne se, at det var forkert.

Senere kommer den kvindelige værkstedsleder, og får straks øje på de fejlagtigt samlede "dimser", og overfuser den unge kvinde.

Da jeg så er nødt til (p.g.a. mine rygsmerter) at gå hjem, går jeg ind på den kvindelige værkstedsleders kontor og siger farvel og tak, og gør hende samtidig opmærksom på, at hendes kollega havde sagt god for de fejlagtigt samlede "dimser", hvorpå hun med høj stemme siger, at " ****** bare skal gøre hvad hun har fået besked på".

Det var meget tydeligt, at den kvindelige værkstedsleder ikke brød sig om denne unge kvinde, som da heller ikke fik lov at fortsætte efter sin prøvetid.

Dette er kun et eksempel, og jeg ved, at denne kvindelige værkstedsleder tidligere har fået en overhaling af sin overordnede p.g.a. sin opførsel over for de ansatte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 13:06   #17
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har været i arb.prøvning på et beskyttet værksted, med bl.a. en kvindelig værkstedsleder, som styrede hele værkstedet med hård hånd, og jævnligt overskred sine beføjelser.

F.eks. oplevede jeg, at en dag hvor kun den mandlige værkstedsleder var tilstede spurgte en ung kvindelig medarbejder ham, om hun havde samlet "dimsen" korrekt.
Dertil svarede han "JA", til trods for, at vi andre kunne se, at det var forkert.

Senere kommer den kvindelige værkstedsleder, og får straks øje på de fejlagtigt samlede "dimser", og overfuser den unge kvinde.

Da jeg så er nødt til (p.g.a. mine rygsmerter) at gå hjem, går jeg ind på den kvindelige værkstedsleders kontor og siger farvel og tak, og gør hende samtidig opmærksom på, at hendes kollega havde sagt god for de fejlagtigt samlede "dimser", hvorpå hun med høj stemme siger, at " ****** bare skal gøre hvad hun har fået besked på".

Det var meget tydeligt, at den kvindelige værkstedsleder ikke brød sig om denne unge kvinde, som da heller ikke fik lov at fortsætte efter sin prøvetid.

Dette er kun et eksempel, og jeg ved, at denne kvindelige værkstedsleder tidligere har fået en overhaling af sin overordnede p.g.a. sin opførsel over for de ansatte.

Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 13:48   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loppen Se meddelelser

Lige præcis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 22:56   #19
BSB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
BSB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vi har alle sammen en ressourceprofil (i hvertfald os på de nye regler!) og i ressourceprofilen er det rigtig nemt at se hvad man kan og hvad man ikke kan. På skrift.

De fleste har været gennem en arbejdsprøvning, og der kan man så se de timer man kunne præsterer. Nogle 5 timer, ander 6 timer og måske nogle kunne 10 timer.

Så hvis nogen pludselig kan arbejde mere end de timer der er noteret og førtidspensionssagen vurderet på, så har man jo lidt af et forklaringsproblem!
For det første SKAL man fortælle kommunen, HVIS og såfremt man har fået en forbedring af arbejdsevnen. For det andet så vil sagen bero på en misforståelse, da ens arbejdsevne skal være VARIGT nedsat og behandlings mulighederne være udtømte - hvordan kan man så pludselig arbejde 15-20 timer????

Det der er en test, en fælde, en smart måde at få 'snyderne' i garnet på.
Og jeg synes det er HELT iorden og på sin plads at der bliver lagt lokkemad ud!

Lad os få renset ud i rækkerne!
Hejsa

Timetallet siger intet om hvorvidt de er berettigt til fleksjob eller pension.

For at være berettiget til fleks job skal du kunne arbejde imellem 37 og 12½ time om ugen. Det er effektiviteten under udførelsen af arbejdet der bestemmer den endelige effektive arbejdstid. Kan du f.eks arbejde 25 timer om ugen med 50 % effektivitet er din beregnede arbejdstid 12½ time. Dette på trods af, at du fremmøder 25 timer.

Førtidspensionister kan have en arbejdstid på imellem 37 timer om ugen og 0 timer. 37 timer om ugen med 15 % effektivitet giver en beregnet arbejdstid på 6 timer om ugen (5.55)

Der er derfor ingen problemer i, at kunne arbejde 15 timer om ugen, under den forudsætning at du ikke er 100 % effektiv i arbejdstiden.

Både i fleksjobsager og pensionssager er den beregnede arbejdstid ofte en anden end den tid det fysisk er muligt at fremmøde i et arbejde.
BSB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 00:13   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg skriver ikke om fleks!, jeg skriver om førtidspensionister på den nye ordning, der har fået dokumenteret at de ikke kan blive selvforsørgende, ej heller delvist selvforsørgende, og har fået tilkendt førtidspensionen fordi de ikke har en arbejdsevne i noget erhverv, og fordi tilstanden er varig og uden behandlingsmuligheder!

Hvis DE kan præsterer 15 - 20 timer, så er der da noget galt.....

At de ka' arbejde 6 timer om ugen er jeg sgu godt klar over, men tråden handler om en arbejdstid på 20 timer for førtidspensionister!!

Sidst redigeret af Ninja; 16-10-2010 kl. 00:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Få timers arbejde kan koste dyrt bla-bla Politik og Samfund 57 22-09-2013 11:41
Arbejde og førtidspension graver Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-05-2010 17:57
Førtidspension og arbejde zuza Et godt link! 2 08-05-2009 10:08
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08
Førtidspension og arbejde helle2440 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-08-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension