K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 06:11   #1
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Glemmer Dansk Folkeparti, så husker jeg det!!!

I forbindelse med at Fyens Stiftstidende her for 10 dage siden havde en del fokus på sygedagpenge området og folk der er kommet i klemme og mistet der sygedagpenge, kunne man læse følgende.

Kristian Thulesen-Dahl citat: "Dansk Folkeparti vil til finanslovsforhandlingerne også stille krav om ændrede regler,. Vi skal udvide muligheden for at forlænge sygedagpenge perioden, så man ikke risikerer at ryge helt ud af systemet inden ens situation er afklaret."

http://fyensstiftstidende.livebook.d...da68&pagenum=1

Nu er finanslovforhandlinger afsluttet og noget tyder på at Dansk Folkeparti og især Kristian Thulesen-Dahl har en glemt sine udtalelser til denne artikel.

Jeg vil ikke nedgøre den vigtige debat der har været omkring sygehus debatten og de 16 km men noget tyder på man har glemt de dem som er på sygedagpenge.

Er der nogen her på K10 som har hørt Dansk Folkeparti nævne folk på sygedagpenge under finanslovsforhandlingerne?

Er det blot endnu en gang fup fra Dansk Folkeparti at man har stillet sygedagpenge modtagerne bedre udsigter i forbindelse med finanslovsforhandlingerne?

Jeg tror desværre at Dansk Folkeparti lader folk på sygedagpenge ende som taber i forbindelse med sygehus debatten og for at sikre sig et godt kommunal og regionsrådsvalg i Midtjylland området.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 09:20   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, intet hørt om sygedagpenge.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 11:03   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg fandt lige en kommentar på vores lokale netavis. omkring sygedagpenge og DF..

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/48...il-fem-mia--kr
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 12:07   #4
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jeg har fundet følgende på nettet.

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemedde...ekst_FL10.ashx

Skulle det kikse med mit link står der følgende:

Sygedagpenge
Sygedagpenge udbetales i udgangspunktet i op til 52 uger. Det er kommunernes ansvar
at gøre en aktiv indsats tidligt i sygdomsforløbet med henblik på at hjælpe sygemeldte
tilbage til arbejdsmarkedet.
Med finanslovsaftalen for 2007 og i forbindelse med lovbehandlingen af Handlingsplan
for nedbringelse af sygefravær i 2009 har regeringen, Dansk Folkeparti og
Liberal Alliance aftalt udvidelser af forlængelsesmulighederne i sygedagpengeloven for at tilgodese udsatte sygedagpengemodtagere. Parterne er enige om at udvide forlængelsesmulighederne
yderligere.
I dag kan sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger, når det er nødvendigt at
afklare den sygemeldtes arbejdsevne og muligheder for at varetage et almindeligt job,
eller når den sygemeldtes helbredsmæssige situation er uafklaret. Det kan imidlertid
være vanskeligt at afklare borgerens sag inden for de 26 uger i komplekse sygedagpengesager
med væsentlige ændringer i sygdomsforløbet.
Regeringen og Dansk Folkeparti er enige om at udvide forlængelsesmuligheden med
yderligere 13 uger til 39 uger i alt.
Forslaget indebærer offentlige merudgifter på 30 mio. kr. årligt.

.................................................. .................................................. ....

Jeg mener personligt det er langt fra godt nok. For mig er den en sutteklud.

Der er blot tale om en yderligere forlængelses mulighed. Det ændre stadig ikke på at man stadig vil se syge kan stå efter 52 uger og komme i klemme så de mister deres sygedagpenge.

Her tænker jeg blandet på de syge som lider af psykiske lidelser som angst, stress etc. De vil ofte stå med papir hvor det ikke er muligt at sige hvornår og om de kan vende tilbage til arbejdsmarkede.

Der er med sikkerhed også med fysiske lidelser som vil stå som den ovennævnte gruppe.

Det er mine øjne blot en lappeløsning og ren symbol politik for at sige man har gjort lidt.

Hvem husker ikke 1 april da Bent Bøgsted var ude og fortælle Dansk Folkeparti havde sikret sygedagpenge modtagerne en stor sejr ved der kunne forlænges.

Vi står nu samme sted som i april. Altså som jeg læser det.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 19:16   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
hvis de rigtge §§ bliver brugt er der med §27.4 i alt mulighed for sygedagpenge i 3 1/2 år i øjeblikket
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 20:35   #6
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
SÅrdnok

Jeg ser desværre dette udspil til forlængelses af sygedagpenge som en billig måde at få det til at se ud som om man gør lidt.

Jeg har i dag snakket med Carsten Hansen fra socialdemokraterne og fik at vide de var på vej med et beslutnings forslag. Men desværre skal folk på sygedagpenge nok ikke forvente den store hjælp fra det ellers selv udråbte social anstændig parti Dansk Folkeparti.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 06:28   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvad hjælper alle disse regler når kommunen bare kan vælge at lade være med at anvende arbejdsevnemetoden....og dermed lukke for sygedagpengene når varighedsbegrænsningen er nået...

Dette er sørme ganske lovligt fordi der så kommer til at mangle en grund til forlængelse...

Læs mere her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10425
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 12:34   #8
Siska
På vej til at lære K10
 
Siskas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Siska er ny på vejen
DF er fuld af varm luft!
De høster vælgere fra de lavere samfundslag, iført folkedragt/hjemmehjælperkostume - og snyder dem sekundet efter, med besparelser og forringelser. Læs dette http://www.magtenspris.dk/sider.php?side=index det er ganske oplysende.
__________________
www.magtenspris.dk
Siska er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Venstre. Konservative og Dansk Folkeparti jsn Politik og Samfund 27 02-07-2011 09:14
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Endnu mere bluff fra Dansk Folkeparti Henrikxxxx Politik og Samfund 22 11-07-2009 15:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension