K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2009, 17:46   #11
ogsåmig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ogsåmig er ny på vejen
Det er dejligt at få nogle input fra nogle der ved hvad det drejer sig om, i stedet for alle de (venligt mente) meninger og forslag fra omverdenen.
Jeg har emailet og bedt om de forskellige tiltag på skrift. Dog er de modereret en del ifht. til de mundtlige "trusler".
Jeg var i fleksjob på 16 timer, men fordi jeg blev syg, mener de ikke jeg kan klare 16 timer. Derfor ryger jeg i hullet.
Nu har jeg heldigvis fået en ny arb. prøv. i sigte, dog også på 15-16 timer. Jeg håber jeg kan klare det denne gang.
Tak for alle de gode indlæg.
hej.
ogsåmig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 20:00   #12
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
der er ingen regel overhovedet der siger man skal kunne arbejde min. 20 timer for at være berettiget til flexjob, jeg har lige været til møde med 3 F og der spurgte jeg dem.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 10:51   #13
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Igen ser man et eksempel på hvordan kommunerne forsøger på at sende folk i den billigste kasse velviden personen ikke kommer tilbage til arbejdsmarkede.

Det kunne være sjovt hvis der var flere som stå med den besked om man er for rask til pension og syg til fleksjob ville sende vores støjende beskæftigelsesminister Inger Støjberg for at spørge om hvilken lov man så er omfattet af.

Er man ikke omfattet regler om førtidspension og man ikke har mulighed for at blive selvforsørgende på ordinært arbejdsmarkede fordi ens arbejdsevne er nedsat, dokumenteret via arbejdsprøvning og lægepapir som beskriver en sygdom, at behandlingsmulighederne er udtømte osv så er der kun en vej og det er fleksjob.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:17   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den mistede refusion for flekser der ikke er i arbejde slår for første gang rigtig igennem hos kommunerne og det har så gjort at kommunerne gør alle krumspring for ikke at få folk på fleksjob, i det der ikke er fleksjob nok... og kommunen kan ikke klare alle de mistede refusioner , det går så i sidste ende ud over dem der søger fleksjob ...

Og sjovt nok så var det lige den effekt vi spåede i 06-07 da vi snakkede om den mistede refusion hvor regeringen mente at det jo nok ville sætte gang i kommunerne for at skaffe job ... ja ja hvilke job ... men men det bliver mere end svært at få lavet om for det vil jo gøre at regering og forligskreds skal indrømme at de dummede sig og det ligger ikke lige for hos de der politikkere men mon ikke vi skulle få samlet nogle af de oplagte case og sende dem til div partier i forligskredsen og høre dem om det var det der var meningen da de lavede loven ...
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 16:26   #15
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
kan man komme i klemme

hejsa vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig og ved om der findes en lov regel på hvis man er arbejds prøvet 2 gange og man har en samlet arbejds vudering til lige lidt over 1 time daglig. havde en sagsbehanler en virksomhedskonsulent som sige hun ikke kan find fleks job til mig hvilket er umulig med mine skåne hensyn min fagforening er med som bisider. de sage alle at nu var min sag erfter 5 år med læge arbejsprøving fleksbob nu så fyls gørende at den skulle til pension vilket jeg efter hånden har aksebtert. så går min sagsbehanler af og jeg får en ny. hun har lagt alt ligge som var klar gjort til pensions temet i over 4 måneder og nu mener hun ikke den skal til temet. hvis ens pension ikke gå ignnem og man ikke kan få fleks job eller ledigheds ydels hvad sker der så med en
hilsen sanne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 23:23   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sanne mor har svaret dig her http://www.k10.dk/showpost.php?p=128469&postcount=10
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 10:59   #17
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ogsåmig Se meddelelser
Jeg var i fleksjob på 16 timer, men fordi jeg blev syg, mener de ikke jeg kan klare 16 timer. Derfor ryger jeg i hullet.
Nu har jeg heldigvis fået en ny arb. prøv. i sigte, dog også på 15-16 timer. Jeg håber jeg kan klare det denne gang.
Tak for alle de gode indlæg.
hej.
Hvis du er bevilliget fleksjob og har ret til ledighedsydelse kan du ikke miste den, medmindre du får pension/bliver rask til ordinært arbejde - eller er decideret usamarbejdsvillig.

Husk, hvis du kommer i arbejdsprøvning, at den skal vise hvad du kan, ikke hvad du kan stramme dig op til en kort periode, derfor har du helt ret i at du ikke kan garantere noget som helst.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For syg til flex men for rask til pension tanss At søge førtidspension 12 19-09-2012 15:47
For syg til flex for rask til pension popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-03-2010 22:13
For syg til fleksjob, for rask til pension gittedl Spørgsmål ang fleksjob 16 15-04-2009 18:36
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
For rask til pension - for syg til fleksjob zuza Nyt om loven 7 15-12-2007 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension