K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2015, 14:19   #11
KarstenW
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
KarstenW er ny på vejen
Som andre også beskriver på forskellig vis, så ligger hele forskellen i følgende:

Fleksjob betyder, at du af den ene eller anden årsag har en permanent, nedsat mulighed for at arbejde - uanset hvilken type job der er tale om.

Skånehensyn betyder, at du kun kan udføre bestemte typer jobs - men at du til gengæld fint kan udføre de jobs, blot der tages hensyn til nogle særlige begrænsninger.
KarstenW er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2015, 17:52   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ms_MoneyPenny Se meddelelser
Fleksjob tilkendes til de mennesker, der har en varigt og væsentlig (nedsat) arbejdsevne i alle erhverv.

Man kan f.eks. godt have skånehensyn ift tungt og fysisk hårdt arbejde grundet dårlig ryg, men sagtens bestride et arbejde, der ikke har disse (tungt og hårdt rygbelastende) elementer i sig, og derfor stadig være på det ordinære arbejdsmarked på normale vilkår.
Ja, altså man har skånebehov i en grad så man ikke kan klare sig på det ordinære arb.marked.


Citat:
Oprindeligt indsendt af KarstenW Se meddelelser
Som andre også beskriver på forskellig vis, så ligger hele forskellen i følgende:

Fleksjob betyder, at du af den ene eller anden årsag har en permanent, nedsat mulighed for at arbejde - uanset hvilken type job der er tale om.
Ja, altså man har skånebehov i en grade, så man ikke kan klare sig på det ordinære arb.marked.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KarstenW Se meddelelser
Skånehensyn betyder, at du kun kan udføre bestemte typer jobs - men at du til gengæld fint kan udføre de jobs, blot der tages hensyn til nogle særlige begrænsninger.
Hmmm, det kan vel også tænkes, at man kan lave "hvad som helst", men ikke ret længe, så nedsat tid er det eneste skånebehov.


Jeg tror vi er enige, men blot formulerer det forskelligt.
Det der fik mig til at reagere var, at Web skrev:
"Dog kan mange fleksjobbere have skånehensyn...." (min markering)

Jeg kan ikke komme i tanke om, hvordan man kan blive fleksjobber uden at have skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2015, 21:01   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg vil som psykisk syg, IKKE have brug for nogle skånehov, da jeg er fysisk stærk og vil kunne varetage alle arbejdsopgaver.

Havde jeg haft ondt i ryggen, ville mit skånebehov måske være arbejdsområder uden tunge løft og med mulighed for at kunne gå, sidde og være i bevægelse periodisk.

Der bliver sat skel mellem begrænset tid og det vi kalder skånebehov i mange kommuner. Nedsat tid ses ikke som et skånebehov i de kommuner. Men de to kan sagtens kombineres.

Og faktisk er det så sjældent at de to ting ikke er kombineret på den ene eller anden anden måde. Så nogle komminer ser nedsat tid som et reelt skånebehov, andre gør ikke....

Den gang jeg var kandidat til Fleks, skrev de også at jeg ikke havde nogle skånebehov.

Sidst redigeret af Ninja; 03-04-2015 kl. 21:07.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2015, 22:02   #14
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg vil som psykisk syg, IKKE have brug for nogle skånehov, da jeg er fysisk stærk og vil kunne varetage alle arbejdsopgaver.
Du ville så have brug for psykiske skånebehov i form af "højt til loftet, grønne skove, ikke for mange mennesker, ingen deadlines, krav" osv
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2015, 23:28   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ms_MoneyPenny Se meddelelser
Du ville så have brug for psykiske skånebehov i form af "højt til loftet, grønne skove, ikke for mange mennesker, ingen deadlines, krav" osv
Nej! For min arbejdsevne er lig med nul. Så her må systemet give op, uanset grønne skove, få eller mange mennesker, deadlines eller antal kødboller i suppen

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 08:22   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg vil som psykisk syg, IKKE have brug for nogle skånehov, da jeg er fysisk stærk og vil kunne varetage alle arbejdsopgaver.

Havde jeg haft ondt i ryggen, ville mit skånebehov måske være arbejdsområder uden tunge løft og med mulighed for at kunne gå, sidde og være i bevægelse periodisk.

Der bliver sat skel mellem begrænset tid og det vi kalder skånebehov i mange kommuner. Nedsat tid ses ikke som et skånebehov i de kommuner. Men de to kan sagtens kombineres.

Og faktisk er det så sjældent at de to ting ikke er kombineret på den ene eller anden anden måde. Så nogle komminer ser nedsat tid som et reelt skånebehov, andre gør ikke....

Den gang jeg var kandidat til Fleks, skrev de også at jeg ikke havde nogle skånebehov.
I forb. med min sag blev nedsat tid betragtet som et skånehensyn.

Der er jo forskel på skånebehov, alt efter om man er fysisk syg eller psykisk syg.

Den fysisk syge kan have som skånebehov, at der ikke må være tunge løft, at der skal være mulighed for varierende arb.stillinger, m.m.

Den psykisk syge kan have som skånebehov, at der ikke må være høje lyde, at personen skal have ene-kontor ell.l., m.m.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ms_MoneyPenny Se meddelelser
Du ville så have brug for psykiske skånebehov i form af "højt til loftet, grønne skove, ikke for mange mennesker, ingen deadlines, krav" osv
Præcis hvad jeg ofte har set nævnt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej! For min arbejdsevne er lig med nul. Så her må systemet give op, uanset grønne skove, få eller mange mennesker, deadlines eller antal kødboller i suppen

Ja, men det anså kommunen den vel ikke for at være da du var kandidat til fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension