K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2009, 12:36   #21
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Helenekr -

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Af hensyn til skånebehovet hos ansatte i fleksjob bør der ikke pålægges (over)arbejde ud over den aftalte arbejdstid. Hvis personer i fleksjob pålægges overarbejde, bør det så vidt muligt afspadseres.

Personer i fleksjob er normalt ansat med løn for 37 timer, men med aftalt nedsat tid som følge af et skånebehov. Skånehensynet kan dog også tilgodeses gennem flere og/eller længere pauser eller med en aftalt nedsat intensitet i arbejdet.

Arbejde ud over den aftalte arbejdstid er at betragte som overarbejde. Der vil kun blive tale om overtidstillæg, såfremt der ikke har fundet afspadsering sted inden for den givne normperiode i den relevante overenskomst.

Dette kan bla læses i vejledningen for fleksjob på finansministeriets hjemmeside.


http://www.perst.dk/Default.aspx

http://www.socialtengagement.dk/sw2011.asp kan man som flekser eller skånejobber også finde nogle guldkorn mht overenskomst og arbejdsforhold, samt relevante links.
Det er nok mig, der er langsomt opfattende - men jeg kan altså ikke finde lige netop den tekst du sætter på - med overarbejde og afspadsering. jeg kan selvfølgelig godt komme ind på dokumentet - men ka du ikke lige sige sidenr. og afsnit - for jeg vil så gerne printe det ud - og ha' det til at henholde mig til, når mit fleks forhåbentlig snart går i orden.
Tak for din indsats - ked af at ulejlige dig igen.
Mange hilsner Kirsten
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 10:24   #22
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hej Helenekr

Så fandt jeg det omsider - jeg printede hele sagen ud og læste det hele...gggg
Men synes det er rart at have sort på hvidt at man har krav på afspadsering eller overarbejdsbetaling, hvis man er der længere.

Jeg venter svar på mit eget flex her i slutningen af september/starten af oktober, så det er jo spændende, om det går i orden, eller om der skal en masse omveje (har jo set en del her på K10), før kommunen vil bevilge det.

Tak for hjælpsomheden og hilsner
Kirsten Zastrow
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 15:34   #23
Circeline
På vej til at lære K10
 
Circelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Circeline er ny på vejen
Jeg har lige talt med en vidende og meget venlig person i 3 F. Han siger, at en fleksjobber ikke har KRAV på at være på arbejdspladsen i mindre end 37 timer, men at det godt KAN aftales OG indføjes i ansættelsesbrevet, at skånehensyn gør, at det er bedre for helbredet at være på arbejdspladsen i et færre antal timer end 37.

HVIS arbejdsgiveren vil være med til det, og HVIS helbredet hos fleksjobberen kræver det. Og ellers er der jo nok ikke nogen ansættelse i vente, hvis de ting ikke kan forenes.

Altså hvor er jeg glad for at jeg kontaktede 3 F omkring de spørgsmål.
Jeg har været temmelig rundforvirret i næsten 1,5 år omkring det. Og nu er det endelig ved at være på plads i mit hovede.

Kig i Jeres ansættelseskontrakt/ansættelsesbrev, hvad der er beskrevet under skånehensyn, som altså som sagt KAN være nedsat arbejdstid. Hvis der ikke er beskrevet noget, så henvend Jer til Jeres faglige organisation (eller jobkonsulenten, men som næsten ALTID 'holder med' arbejdsgiverne) og bed om svar på de spørgsmål.

Det er ikke meningen, at vi almindelige mennesker skal tolke noget som helst. Det skal være klart forståeligt altsammen; det står et eller andet sted i en eller anden lov, siger 3 F SAMT sikkerhedsrepræsentanten på mit arbejde. Og HVIS det ikke er klart forståeligt, så skal/kan/må man spørge, indtil man forstår.

Venlig hilsner
Circeline.
Circeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 00:12   #24
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
du har en kontrakt der hedder 20 timer eller 15 timer eller andet, så hvis du føler du kan arbejde mere er du velkommen, men din arb.giver bør også give dig fri eller anden kompensation for extra arbejde på lige vilkår med andre medarbejdere
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rettigheder? Bailey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-11-2012 21:52
Hvad er min rettigheder KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2012 01:24
Hvilke rettigheder har jeg? pan1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 29-02-2012 18:59
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50
Patient rettigheder i EU buster Alt det andet 2 25-11-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension