K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2009, 16:59   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Unhappy Hvad skal jeg gøre....

Jeg har "brokket" mig før og søger nu igen nogle kloge ord fra alle Jer.....
Jeg har nu været i mit fleksjob (13 timer) i 1 år, det er som pædagogmedhjælper i en SFO.
Jeg føler mig ikke så godt tilpas mere, der er for meget uro blandt personalet, hvor nogle altid får sneget sig uden om nogle bestemte dagligdags funktioner, og nogle tror de er mere end andre og derfor kan gøre som det passer dem.
Jeg har altså ikke brug for en arbejdsplads som jeg tager med med hjem fordi jeg har sgu rigeligt i mit helbred....
Jeg har først lige haft opfølgning på mit job da kommunen havde "glemt" mig, og denne opfølgning var kun på papir, "for det er sådan vi gør ved 1. opfølgning", og sådan var det, 2 stk papir med 4 spørgsmål, og inden af dem kunne bruges til at fortælle hvordan jeg har det.
Jeg har nu lige haft ferie i 1 uge og det er dejligt men kan mærke at nu begynder tankerne igen at fylde det hele, for jeg ved ikke om jeg skal sygemelde mig mandag morgen og tage julen til hjælp og snakke med lægen om det på onsdag.
Min datter på 8 år går i selvsamme SFO og da jeg hentede hende den anden dag sad jeg faktisk og ønskede at jeg kun var der som forældre og ikke personale. En af mine kollegaer, som er en helt fantastisk kvinde(8år ældre end jeg), har det også rigtig dårligt med at være der, kom 2 mdr. efter mig, bad mig faktisk om at blive hjemme, for det er mig jeg skal tænke på og ikke de andre, men man har jo den der forbandede samvittighed.....
Uh, jeg er sgu så ked af det nu og aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg har det på samme måde som for 3 år siden da det hele startede, sover dårligt, 1 mill. tanker i hovedet hele tiden, kan græde hvert øjeblik det skal være, taler i tåger engang imellem, vrøvler, kalder tingene forkerte ord, glemmer, og kan heller ikke overskue noget, har ikke overskud til at være der for min familie, har egnetlig bare lyst til at sidde i et hjørne af sofaen og bare se på....
Hjælp mig, så er I søde...
Hilsen Susanne, som så godt ville glæde sig til julen...men..
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:23   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal i første omgang finde ud af hvorfor du ikke kan "lide" at være der....altså om der er nogle konkrete ting som ikke er som de skal være...

Du skal så efterfølgende tage fat i din jobkonsulent og få vedkommen til at rette dit job ind så dine skånehensyn bliver overholdt...

Dette skal du selvfølgelig kun gøre hvis det er konkrete ting som er galt på dit arbejde...

Umiddelbart....og dette siger jeg helt uden at være læge...men bare som ganske alm privatperson...så kan man godt ud fra din beskrivelse få den ide at du måske har eller er ved at få en depression...

Er du blevet undersøgt for det...og hvis ikke...så var det måske en god ide at snakke med din læge om det...

Nu ved jeg jo ikke lige hvorfor du er fleksvisiteret eller hvad du fejler...

Ovenstående er bare et bud...da det ikke er nemt at svare ud fra de ting som du skriver...

Men hvis det er noget konkret som er galt på din arbejdsplads....feks som de prøver at få dig til at lave mere end dine skånehensyn siger du må....
Ja så er det din jobkonsulent du skal have fat på...og få vedkommen til at snakke med arbejdspladsen...så dine skånehensyn kan blive overholdt...

Hvis man har det som du beskriver...ja så er det helt klart en god ide at få fat i sin læge og få snakket med ham/hende..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:59   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Der er ikke noget galt med at mine behov ikke bliver overholdt og de vil have mig til at lave mere end jeg kan, der er generelt bare en "dårlig" stemning blandt personalet, som godt kan lide at snakke i krogene, i stedet for at få tingene ud.
Jeg er bla. lige blevet spurgt om min stilling er tidsbegrænset, som om det ikke er blevet forklaret et par gange før at det er en ganske alm. ansættelse bare med skånehensyn, samtaler der forstummer når jeg kommer i nærheden. Det virker på mig som om der er nogle som synes jeg er i vejen fordi jeg ikke er der så mange timer og dermed ikke er helt så meget med i tingene.
Jeg kan jo også hører det på de personer som er ude i praktik og lign, at de heller ikke synes det er det fedeste sted at være når man har været der et stykke tid, og det er hver gang omkring personalet som ikke fungerer så vildt godt sammen.
Min baggrund for fleks er fysisk, men jeg kan selvfølgelig også mærke at det psykiske ikke er helt ok, og derfor har jeg ikke brug for en arbejdsplads hvor personalet ikke fungerer, og jeg har ikke brug for at gå ned igen som for 3 år siden, og jeg kan mærke at det er jeg ved. Jeg er testet for depression, og har lige været hos psykolog som også sagde at han bestemt ikke kunne hjælpe mig, han var sikker på at det "bare" er den forkerte arbejdsplads for mig. Og det jo ikke er mig der skal reparerer personalet i den SFO, for det har nok altid været sådan, men det ved man jo ikke før efter et stykke tid.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:19   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Oki ja så bliver det nok svært at få jobkonsulenten til at gøre noget i denne situation..

Jeg kan umiddelbart kun komme på et forslag og det er at tale med lederen af SFOen og se om ikke man kunne få dit problem op på et møde og se om ikke det kan løses på den måde...

Eneste alternativ er jo at stoppe i jobbet og det kan jo få konsekvenser for dig selv...

Du bør jo nok lade jobkonsulenten på kommunen vide hvordan du har det og vide hvordan det forløber på jobbet...

Måske han/hun har nogle forslag til hvad du kan gøre...

Jeg håber da at du får en god jul trods alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 18:25   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Tror desværre dine arbejdskolleger ikke helt forstå din situation og der er vil også en høj udskiftning af personale.
En SFO kan også være meget stressende og arbejde i. Det er selvom man ikke fejler noget.
det sidste år på min arbejdsplads, hvor jeg var meget sygemeldt oplevede jeg selv samme situation. På det tidspunkt havde jeg ingen diagnose og folk så meget skævt til en. i den periode kom der mange nye og de havde slet ingen forståelse, for de havde jo ikke kendt mig da jeg ikke var syg.
Men kender de din situation helt til bunds, eller har du givet dem en halv historie.
for det har jeg fuld forståelse for hvis du har.
Det er bare lidt svært og give nogen skylden og derved har man en tendens til at give sig skylden. hvorfor opbygger man en masse tanker om hvad de siger om en.
Men ja forbandede samvittighed, den kan kører en helt i bund. for man vil jo gøre det så godt som man kan.
Lettere sagt end gjort. Men nej du har ingen skyld for noget af det. Der er en grund til du er på flex og har 13 timer. Det må dine arbejdskolleger bare acceptere.

Men ja snak med din jobkonsulenten om det. For hvis du en dag har fået nok, kommer det ikke som et chock for ham/hende.
det er nok desværre meget begrænset hvad jobkonsulenten kan gøre.

med håber du får en rigtig god jul

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-12-2009 kl. 18:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension